• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

    Jag är också hungrig men det är Astrid också så jag får vänta.

    EA, hät är en till med en make som förlitar sig på att jag ska lösa all matlagning... Förutom när han och Iris äter falukorv då.

    Nej, inget kött här, bara fisk, men funderar på att slå till på Vickans potatisförslag igen med sallad och någon kotlettfisk till beroende på vilken affär vi lyckas ta oss till.

  • Fru E

    maken är antagligen inte hemma ikväll så kanske skulle göra fisk då *klurar* men får se först hur sen han blir. Det där med att vara hemma på kvällarna har han lite svårt för

  • BrudSommar2006

    Jag begriper inte hur man överlever med tvillingar men det går uppenbarligen! Och tre småbarn samtidigt, hu. Det är illa nog med de två jag har här.

    Skilsmässa med småbarn är ju jättesorgligt. Vilken panik att bara få träffa Iris och Astrid varannan vecka.

  • snaily

    Telis skrev 2010-01-29 11:53:17 följande:


    Hm, kanske inte ska klaga så mycket, läste just att Thomas Fogdö och hans fru adopterat en nyfödd tjej i somras och i samma veva fått reda på att frun var gravid med tvillingar så nu har dom helt plötsligt tre nyfödingar där hemma.
    Perfekt, då vill de säkert bli av med en unge - då kan jag adoptera ena tvillingen, perfekt att låta tvillingarna växa upp i olika miljöer, då kan man göra intressanta studier på dem senare i livet och se hur de påverkats av arv och miljö.

    Hej förresten!

    STOR KRAM till Muggles! Både minus och tant på samma dag är tungt.

    Muggles igen
    Jag har läst mycket om och nojat mycket över det där med kort lutealfas. Fått svar från en expert på en ivf-klinik, han sa att 11 dagar var ok men 7 dagar för kort - 10 dagar tror jag också kan vara ok. De gånger jag provat prog har dock lutealfasen förlängts. I Falun säger de prog.vaggisar bara två gånger dagligen och Crinone bara en gång dagligen efter en IVF, så i en naturlig cykel ska man knappast behöva ta mer än så.

    Jag blir så hungrig av allt matprat! Nennes thaikycklingrecept lät supergott. Ska åka och handla nu så får vi se vad det blir.
  • Lapinette

    Min mamma som älskar att ta upp solskenshistorier gällande ämnet "hoppsan jag blev visst med barn" har självfallet berättat om Fogdö. Låter supertungt med 3 små.

    nenne - mums med kyckling med cashewnötter.

    EA - maken skulle aldrig tolerera att vi åt mackor på kvällen utan det är jätteviktigt med middag. När jag bodde själv kunde jag äta filmjölk, ägg och macka ... låter som en frukost men för det mesta lagade jag faktiskt mat enbart till mig själv och tog med rester som matlåda. Denna vecka har bestått av hemmagjord pizza, quiche Lorraine, entrecote och till helgen blir det lasagne.

  • nennesjuttioåtta

    muggles
    just det, jag tog bara en prog-vaggis om dagen när jag gjorde frysförsöket.

  • muggles

    Haha, "amningsexperten" kommer in:

    mjölken tunnas ut på kvällen och förnatten så runt kl 23 är den som tunnast och vattnigast (detta ser man också när man pumpar ur). När mamman sover bildas den fetaste mjölken så from förmorgonen (03-04) är den fetast och detta håller i sig hela förmiddagen.

    Så nu vet ni!

  • viktualia

    Tillbaka från BM-kollen. Hon kände inte Trollet i rätt position i magen, så nu blir det spec-MVC och UL på måndag. Vilket ställer till det rejält i min förvirrade almanacka... jag VET att jag ska vara beredd på sånt här.. men men...

    Ringde maken direkt men han stod i lunchrestaurangen och beställde mat... inte direkt läge att diskutera rörigheter kring graviditet då..

    Och egentligen finns det väl inte mycket att säga. Mer än att det är risk att ungen ligger åt fel håll och behöver vändas.. För fart i magen är det fortfarande...

    Hm... slutsatsen är att jag inte riktigt vet vad jag känner inför detta... lite läbbigt men samtidigt bra att få komma på UL..

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge