• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

    BS, tror du hon har lite ont i magen då? Ger du minifom droppar till Astrid? Om hon har svårt att komma till ro kan ju det hjälpa!!!

  • muggles

    Lappis: mejlade istället. Haha perfekt då kommer de när maken är bortrest - är inte säker på vad han skulle tycka om detta experiment.

    Fast om jag ska ta 2 per dag så räcker de inte riktigt hela vägen. Hur gjorde du EA? Fuckade de upp din cykel el hur var det?

  • muggles

    Cicci: jag tror barnflicka är en bra idé. Jag har tackat min mamma många ggr för att hon ställer upp som barnvakt (och vabbare också). Det är viktigt att man får lite vuxentid ibland, kan tänka mig att det är ännu viktigare när man har två för det blir väl ännu mer intensivt.

  • Lapinette

    mugglan - när jag någon gång har provat med proggisar när jag inte gjort IVF tog jag en om dagen. Men det finns säkert bättre proffs gällande proggisar här inne som kan svara.

  • Fru E

    Cicci-vi hoppade av budgivningen till slut när det nådde utgångspriset

    Mugllan-jag tog en morgon samt kväll när ÄL var över fram till ett par dagar innan BIM

  • Telis

    mugglan, kraam! Skit med både tanten och minus! Brukar din man laga mat naken? Hälsa honom att jag är fett avundsjuk och att han ska ha det riktigt fantastiskt i Chamonix!!

    Lappis, hoppas förkylningen håller sig borta!

    Jag har inte heller varit med om att MVC ordnat föräldragrupper, däremot gör visst BVC det här, från och med att barnen är 6-8 veckor.

    Televinken var förresten också till salu i natt, som tur är bara under så kort tid att jag inte hann sätta ut en annons för nu sover han och är världens sötaste igen. Fast egentligen är jag inte trött på honom utan den här j*vla f*rbannade bröstpumpningen. Gud, vad jag är trött på den. Jag pumpar en gång på natten och det tar en timme, det är rätt segt att sitta där en timme och trycka en plasttratt mot bröstet när man bara dör av trötthet. Just i natt blev det lite extra jobbigt för att Televinken bestämde sig för att vara vaken i en timme samtidigt som jag skulle pumpa och det gick ju åt fanders. Det slutade med att jag satt uppe mellan kl 1 och 3.30, matade T tre gånger, bytte blöja två gånger och skvimpade ut ungefär hälften av bröstmjölken i soffan. Sen var det ju bara matningarna vid midnatt och kl 5 och kl 7 kvar ...

    Men å andra sidan så fick maken sova hela natten så han är piggare och gladare idag och i natt är det min tur att slippa gå upp (förutom den där j*vla pumptimmen mellan kl 2 och 3). Wiiiihiii!

    Tinga, jag kommer aldrig bli någon dubbelpumpare, jag har tillräckliga prolem att hålla fast EN tratt utan att mjölken läcker åt alla möjliga håll. (Borde kanske ge tusan i att försöka skriva på BT samtidigt som jag pumpar. )

  • BrudSommar2006

    Äh, borde ha förstått att lägga ifrån sig Astrid var dömt att misslyckas, nu är jag här, fast igen och då snusar hon så sött förstås.

    Telis, kan du inte byta ut den där enda nattpumpningen mot babysemp?

    Cicci, ingen aning om hon har ont i magen men det var precis samma sak med Iris och då provade vi minifom och tyckte inte att det gjorde någon vidare skillnad? Usch, vilken helg du hade! Det är sant att Iris nog är störst i sin dagisgrupp förresten, hon väger ju 25 kg och är förmodligen längst också, det är 116 som gäller i tröjor nu.

  • BrudSommar2006

    Cicci igen, haha, Iris har lärt sig att sätta upp handen och säga "STOPP!" om ett barn gör något mot henne som hon inte gillar och då slutar de tydligen.

  • FruCicci

    Just det, måste kommentera deta med föräldrargrupp. Jag gick på mammamia i sthlm, de ordnade en föräldrargrupp i början, i vecka 8, dåman fick sitta i ringa o snacka om mat och annat fufens, tror jag o maken var dit ca2 ggr, då var vi påp mcv i en lokal. Sen fixade mvc även föräldrarutbildning i förlossning, så man satt 3 ggr i en aula på söder o fick ngn föreläsning.
    Sen ordnade BVC mammagrupp, men det är ju inte samma som föräldrargrupp väl? Victor var 10 veckor på fösta mötet.
    Där gick man igenom mat, säkerhet, leksaker och annat som mammor kom upp med.
    med barn 2 nu så ordnade bvc mammagrupp o då träffar på bvc för omföderskor - där man tog upp förlossning, mat, säkerhet, syskonkänslor mm mm

    nenne, min mvc gav mig en pärm med massa papper, där fanns olika företag man kunde kontakta ag olika saker, tex mamma vattengympa mm, sen ag profylaxen så anordnade de det på mvc också mot en kostnad, men det finns även privat. Kontakta din barnmorksa när det är tid för profylax. Jag gick aldrig på detta, min man vägrade. Jag hade iaf ingen användning av det, o andras in genom nästan o ut genom munnen, yoga och annat gjorde vi på vattengympan.

  • BrudSommar2006

    Sallad blir bra men vad ha till, hm. Kyckling blir så krångligt för då kommer jag inte på vad jag ska äta. Fast Iris gillar det förstås.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge