• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

    Vet inte om gyn skriver ut progesteron. Jag har ju fått mina vid IVFerna och senaste gången hade Apoteket fumlat och glömt att ta bort ett recept så jag fick dubbelt. Jag tog en varje morgon och en varje kväll.

  • BrudSommar2006

    Igår kom Iris hem från dagis och berättade att Love och Tarik hade slagit henne. Det verkade lite konstigt för de hade varit och tittat på Astrid alla tre när jag kom och hämtade henne och hade verkat så sams men maken frågade i alla fall en fröken imorse när han lämnade Iris och fick veta att de inte alls slagit henne, Iris har tydligen nästan högst status i gruppen på dagis och det är ingen som slår henne. Jag har iofs inte sett några tendenser av någon att slåss där när jag hämtar men skönt att veta i alla fall.

  • Lapinette

    Själv vägde jag ca 1,5 kg mindre förra vintern då jag inte fick träna högintensivt för min akup. Så vikten är ju knappast något problem när man slutar träna snarare slappheten och humöret. Så jag håller fullständigt med. Samt att för mig är det väldigt socialt med träningen ... att träffa alla kompisar.

  • BrudSommar2006

    Gissar att det kan vara svårt att övertala gyn att skriva ut proggisar bara sådär? Eller vad tror ni? Tur att det finns resurser här i tråden!

  • muggles

    Jag borde verkligen ägna dagen åt att läsa på om nya produkter men jag kan inte koncentrera mig. Känner mig dock inte så deppig (faktiskt) men mer orolig att det faktiskt är ngt fel på min lutealfas. Fast, äsch, det har jag ju misstänkt förut så det är ingen nyhet...

    Och vad är väl en bebis...

  • BrudSommar2006

    AM, det är ju en klar nackdel förstås, astman alltså, det hjälper inte att medicinera? Hur ska ni klara er utan en liten ragdoll som klättrar i gardinerna!!

  • BrudSommar2006

    Muggles, det är jäkligt mysigt med en bebis bitvis men varje kväll mellan åtta och midnatt när Astrid illvrålar och inte kommer till ro hur man än gör ångrar jag mig bittert!

  • BrudSommar2006

    Iris är i vart fall väldigt förtjust i Astrid, igår när jag kom till dagis stod hon och berättade för en pappa som var där för att hämta ett annat barn att hon hade sin bebis hemma. Sedan fick hon syn på oss i hallen och lyste upp. Ett annat barn frågade om det var hennes lillasyster och hon sken upp som en sol "JAA, det är MIN lillasyster!". Sedan sade en liten pojke där att han också ville ha en lillasyster så de verkar stå högt i kurs just nu på Iris dagis!

  • Lapinette

    mugglan - om du är intresserad så kan jag skicka ned en bunt. Inboxa din adress så fixar jag det i nästa vecka.

  • FruCicci

    Träning är kanon, kör på alla ni som kan!
    kanon socialt, håller med Lappis

    Jag orkar inte, men drar man en ca 15 kg tvillingvagn med 2 barn i på ca 25 kg tillsammans, i snömodden, varje dag, så har man fått ganska bra muskler

    lappis, nej mamma flög hem i måndags kväll, hon är nu förkyld o behöver väl semester efter allt ståhej i helgen.
    Maken kom hem från sin skidsemester i Schweitz i måndags, så det var ju bra.

    Jag måste försöka skaffa en ny barnflicka, så man kan komma ut och göra ngt med maken ibland. Vi har ju inga anhöriga och kompisarna har ju egna ungar i amma ålder eller så är de singel och har inte varken lust eller koll på ungar.
    hade varit skönt att få gå ut en eller två ggr i månaden bara jag o maken o äta lite....

    Fick ni huset EA? Vad hände där?

    BS, busig hon är Elsa!
    Och ag Iris, så skulle jag vilja påstå att henne är man nog mest rädd för, hon är ju både stark, stor o bestämd
    Middag i kväll.... kan ni inte bara fixa en färdig grillad kyckling med lite god sallad?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge