• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

    Min mamma hatade min pappa och hans nya fru i ett par år efter skilsmässan (när jag var 17) men sedan började de umgås lite och "allt var frid och fröjd" ...

  • snaily

    Ore
    Vad synd att inte föräldrarna kunde enas om någon boendelösning! Hoppas ändå de kommer kunna umgås under civiliserade former framöver, för barnen och barnbarnens skull!

    Mrs B - grattis!!

    Tillbaka från läkarbesöket - det var en intressant upplevelse, fast ungefär som väntat faktiskt. Nämligen att jag fick lära läkaren allt jag kan om överstimulering, hon hade aldrig stött på det tidigare. Sen läste hon lite i Fass också och hummade, "ja här står ju att man kan få vätska i buken", etc. Jag berättade om min ultraljudsundersökning och hon konstaterade, inte utan visst avund i rösten, att vi har mer utrustning än vad de har. (UL har de nämligen inget.)

    Hur som helst tyckte hon att jag ska vila, och sjukskrev mig en vecka framåt. Första gången i mitt liv jag fått såna där sjukskrivningspapper!

    Ho hooo blivande fru L - kan du inte komma ut från ditt smygläsargömsle, skulle gärna prata lite överstimulering med dig...

  • passionsblomman

    Hmpf!

    Min gyn sa när hon i förbifarten nämnde överstimulering att "men det är VÄLDIGT ovanligt" (Jo, jag hör det med det låter ju väldigt obehagligt.)

    .."och nu är det ju helt osannolikt att det skulle drabba dDIG, för det brukar var unga tjejer som har MÅNGA ägg" (Jo, tack jag har fattat att jag är gammal och snart ägglös.)

    ..."och jag kan säga att i alla mina år som jag jobbat med det här så har jag bara varit med om EN tjej som fått det" (Jaha. Under mitt lilla år i en viss tråd så har jag redan fått höra mer om det mesta än vad nån läkare verkar medge finns och händer...)

    KLART att du ska vila Snaily!!!

  • passionsblomman

    Det har för övrigt fallit minst 15 cm snö här sedan sisådär 12-tiden. Det bedömer jag utfrån att man int e kunde se trappstegen alls utan bara som en kulle där vår trappa brukar finnas .

    Nu har jag kört snösläden en vända men det fortsätter ju bara vräka ner, så det blir väl att ta ett varv till innan sambon kommer hem så det går att köra in bilen på uppfarten.

  • Lapinette

    pb - gillar skarpt din läkare! ... NOT! Fast hon säger väl så för att försöka lugna ned dig.

  • Parnassia

    *Jobbar på att läsa ikapp*

    Tack för sympatier om gårdagen och tankar om att den här dagen skulle vara bättre, och erbjudanden om att ringa och skrika i telefonen.
    Faktum är att min ena syster ringde precis när jag kom innanför dörren och hon fick höra allt minsann. Jag grät och skrattade åt mig själv samtidigt.
    Idag känns det lite bättre. Vi får se hur det utvecklar sig. Jag tror att en bov i dramat är att maken ska på tjänsteresa till andra sidan jorden nästa vecka och jag grämer mig för hur det ska gå med dotter, hus, eldning och all snö själv. Jag får nog kalla in min far och svåger, men det är så svårt att be om hjälp ibland.

  • Parnassia

    EA Trist med huset! Ni får trösta er ikväll med att göra nåt kul!

  • Parnassia

    Måste säga att PB återigen har lyckats uttrycka sig mycket klokt skrift. Denna gång om att inte få huset man bjudit på. Vi var där ett par gånger också, lipade som en gnu, men är idag glad att vi inte hamnade på de där ställena, utan här i "världens bästa by"!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge