• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

    Det brukar bli en svacka kring lunch, tycker jag. Folk är väl på annat håll då.

  • snaily

    Inte jag, jag sitter bara i min soffa. Fast snart ska jag faktiskt pallra mig iväg till hälsocentralen - min chef ringde och tyckte jag skulle gå till läkaren, så säkrast att göra som jag blivit tillsagd!

  • Tinga

    Snaily - bra, du sköter dig! (Både med soffan och läkaren! )

  • Tinga

    Själv ska jag plocka upp Piff & Puff ur deras sängar efter middagsluren, och efter mellanmål blir det bad för dem.

  • snaily

    Tinga - jag håller tyst om att jag även varit och handlat på ICA och plockat ur diskmaskinen och gått en liten sväng med Korven Sscchhh!

  • fru AM

    Snaily: ska du berätta för läkaren att du undersökt dig själv?

  • snaily

    AM
    Apselut! Så de inte kommer och försöker ändra min redan ställda diagnos, liksom.

  • Fru E

    Snaily-haha hade velat vara en fluga på väggen när du berättar för läkaren att du undersökt dig själv med ett ko ultraljud

    Lisa-välkommen hit men du glömde ålder

    Tinga-tråkigt med vikten men det kanske vänder lite om det går ner ännu mer macka på dagis

  • Fru E

    Husdrömmen är över för vår del just nu, de andra la 25 000 till och då är vi på utgångspris och det är det inte värt i det skicket. Så vi lägger oss i eftermiddag..........

    Hade hoppats på att vi kunnat få lite positiva överraskningar men de får vänta ett tag till

  • snaily

    EA
    Nej, nej, nej, blanda inte in kor i det här!
    Förtydligar - återigen - det är en vanlig UL-maskin, gjord för människor!

    Hur gååår det med huset nu då!?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge