• Björnisarna

    Umeåbrudar 2010 Del 2!

    Här fortsätter vår påbörjade tråd om bröllop 2010!

    Umeåbrudar 2010:

    13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan

    Finns ni inte med på listan, kopiera den senaste och fyll i era namn!:)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2010 Del 2!
  • Cuddly

    Har ni börjat öva på eran dans till bröllopet och vad ska ni dansa? Klassisk brudvals eller något mer spännande?

  • Cuddly

    Björnisarna: Oj jag märker att det är mycket som hänt här sedan sist jag var här inne och läste. Tack för tipset på band! Jag kollade på deras sida, men hittade inte några prisuppgifter... Vad tar de för att uppträda på er stora dag och hur länge kommer de att uppträda då?

    Är det någon annan som känner till några trubadurer?

  • Cuddly

    Pälsboll: Det kan vara smart att i inbjudan säga att de får meddela, tillsammans med osa, om de är allergiska mot något eller vill ha vegetariskt alternativ. På så sätt får ni har koll på om det till exempel är någon som är dödligt allergisk mot nötter eller liknande och hur många som vill ha vegetariskt alternativ. Blir ju lättare att planera då, både för er själva och för eventuella kockar. En hel meny tycker jag inte att man ska behöva skicka med inbjudan. Lite överraskning måste det väl få vara.

  • Ellabay

    Vi har 1 april som sista OSA dagen och hitills har vi fått en några stycken. tror alla kommer ringa i sista dagarna.
    Vi har även önskat att gästerna ska maila in en låt dom tycker om elelr påmminner om oss. Men hitills har jag endast fått från svärföräldrarna. Tycker det är tråkigt när man försöker fixa ihop något och av alla 96 gäster är det inte en enda som mailat.
    förutom svärföräldrarna.
    Överreagerar jag?

  • Cuddly

    Ellaby: Nja överreagerar lite... kanske lite kanske inte. Jag vet att jag hade blivit oerhört ledsen och att det hade känts ouppskattat och drulligt av dem. Ni lägger ju ner massor av tid och pengar. Kostar liksom inte något att skicka ett mail. Ne, jag tycker inte att du överreagerar, men kanske inte räknar med att folk liksom inte kan ta sig för att göra en sådan enkel sak. Alla tänker säkert. De har nog fått in massor med mail och så skickar de inte något själv.

  • Pälsboll

    Hur har ni valt var ni ska köpa tårtan?
    Har ni varit runt på flera ställen och provsmakat eller gått efter priset?

  • HannaoMarkus

    Hej hej!

    Jag är ny här så jag kopierar in mig på listan.

    Umeåbrudar 2010:

    13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    12 juni, Väntar på något, Trysunda kapell, höga kusten
    12 juni, HannaoMarkus, Strömbäcks kyrka
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    10 juli,Tjorven81, sankt Mikaels kapellet i Vindeln
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan

    Har även en fundering kring förrätter. Vart catrar ni, om ni nu gör det? Vi ville ha det så billigt osm möjligt så det fick bli Mariehems catering. Är det någon som vet nåt om deras förrätter?? Har än så länge bara beställt varmrätt från dom.

  • Björnisarna

    Vi var runt å fråga om tårtpriser, men minns inte va de var nu :) Tror det var kring 40-50kr/bit på de flesta ställena.. Ica Maxi var nog billigast. Vi har inte bestämt oss för vartifrån vi ska köpa än eler hurdan tårta vi vill ha. Hurdan ska ni köpa å vad betalar ni?

    Vi catrar via Jöstas kök, då det är han som har Fabriken där vi håller vår bröllopsfest..tyckte han hade bra priser också :) Har tyvärr ingen koll på Mariehems catring, är det från ican där eller?

  • HannaoMarkus

    Jo det är från ica. Vi har väldigt liten budget men ville ändå bjuda många så då fick det bli billigt. Fast billigt behöver ju inte mena att det inte är gott...dock är det kanske inte så exklusivt! :) Vi ska nog testa förrätterna där över påsk! :)

  • Björnisarna

    Ica Mariehem har ju en väldigt fin charkavdelning, vilket ju bådar gott för catering!:) Har hört att de har goda smörgåstårtor och tårtor men desto mer vet jag inte om de. Att testa i förväg är ju alltid bra, så vet man vad man får :)Har de stort urval?

Svar på tråden Umeåbrudar 2010 Del 2!