• VanessaB

    Augusti 2010

    Även om det är väldigt lugnt nu så startar jag en ny tråd för oss som blir äkta makar i augusti 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 22:34
    7e Lelay; IdaEric; Superstarfia
    14e E o D Tholin; germanbride; Mrs Kay
    21a Varmiz; VanessaB;
    28e cplusj;

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 13:53
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj

  • Svar på tråden Augusti 2010
  • Varmiz

    Kan man få haka på er här?
    Här är ett par till som tänker ingå äktenskap i augusti, närmare bestämt den 21a.
    Det är vår siffra, alltså 21, återkommande på flera sätt så det ska bli bra

    Det blir ett borgerligt brölopp, helst utomhus med en närliggande lokal. Vi har en max budget på 50.000 kr så det blirt ill att fixa mkt själv.
    Vi har inte bokat något fast än men har 3 preliminära ställen nu. Min favvislokal säger dock att vi inte får vara där efter kl 23, kan det räcka tidsmässigt om vi börjar med middag redan kl 16?
    5-10 min gångväg in till centrum för dem som vill fortsätta ut efteråt, de flesta är dock familj och kommer ändå att droppa av vid 23-tiden.

    Min bror är florist och kommer fixa buketten efter mina önskemål men med fria händer efter det.
    Hans sambo kommer vara toastmaster.
    Har funderat på vilka som ska vara värdpar, dock inte helt klart.
    Tror jag vet hur både klänning och ring ska se ut men inget beställt.
    Det blir troligen Vintage-tema, rosa/benvitt/grönt?
    Har vänner som har cateringfirma och min M2B är utbildad kock och ska göra menyn.
    Vänner vän är fd fotograf, jobbar med annat idag men fotar när han vill.
    Kompis bror är konditor, ska kolla vad han vill ha för tårtan...
    Som ni ser många funderingar men lite fast bokat, vill ju ha lokalen klar först...

  • Varmiz

    Har ett förslag...
    Kan vi inte lägga in våra vigseldatum i TS?
    Gör en lista här som TS kan lägga in när alla lagt till sig.

    7e Lelay; IdaEric; Superstarfia
    14e E o D Tholin; germanbride; Mrs Kay
    21a Varmiz;
    28e cplusj;

    Fyllde på med de jag såg på denna sida (5) nu. Fortsätt fylla på om ni vill.

  • VanessaB

    Jag började med dom som var och mig själv!Fyll på så fixar jag en uppdatering!

    I morgon ska jag till floristen och bestämma blommor. Håller på och knåpar på inbjudan nu. Ska iväg och köpa papper så fort jag får tid. Ska få hjälp av en bekant till mamma som ska skriva korten, hon har jobbat med sånt. Typ caligraf eller vad det heter. Ska Beställa lakan från laredoute, dom hade så fina i mörklila som jag vill ha!!!

  • Varmiz

    VanessaB: Jag hittade papper i går som jag vill använda till kort/meny/program mm älskar att göra sådant själv, har en hel del grjjor men ska nog låna mer av en vän som har en hel "Scrapbooking-verkstad". Vill bara gå igång och göra allt.
    Vad ska du med lakan till? Göra om till dukar lr?

  • HeRo

    Vi ska gifta oss 21/8. Är alldeles ursnurrig av allt som ska ordnas, känns som om man har koll, men samtidigt inte! Jättekul att läsa om er andras tips och ideér och hur ni ska gå tillväga! Framförallt att få inspiration!

  • Moi mokulat

    Välkommen till klubben!
    Jag har aldrig varit på ett bröllop och nu fixar jag mitt egna!

  • Kickelina

    Hänger på här jag med, vi ska gifta oss den 7 augusti ^^

  • VanessaB

    Å jag vill också iväg och hitta papper. Vill göra själv också förrutom skriften då. Tycker det är så avslappnande att sitta och pyssla! Ja lakanen ska bli dukar, vill ha någonting annat än vitt! och jag gillar lila!

    Hur har du tänkt att era inbjudningar ska se ut?!


    Varmiz skrev 2010-01-19 22:43:53 följande:
    VanessaB: Jag hittade papper i går som jag vill använda till kort/meny/program mm älskar att göra sådant själv, har en hel del grjjor men ska nog låna mer av en vän som har en hel "Scrapbooking-verkstad". Vill bara gå igång och göra allt.Vad ska du med lakan till? Göra om till dukar lr?
Svar på tråden Augusti 2010