• VanessaB

    Augusti 2010

    Även om det är väldigt lugnt nu så startar jag en ny tråd för oss som blir äkta makar i augusti 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 22:34
    7e Lelay; IdaEric; Superstarfia
    14e E o D Tholin; germanbride; Mrs Kay
    21a Varmiz; VanessaB;
    28e cplusj;

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 13:53
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj

  • Svar på tråden Augusti 2010
  • lottaåolle68

    Hej! Vi gifter oss 21/8, känns som långt borta men jag vet att det bara smäller till så är vi där. Kyrka ,lokal, och bandet är bokat, ringen köpt och snart färdig att hämta

  • Mimsa

    Vi gifter oss också den 7/8! :D Kul att det är så många! Åh vad jag längtar! Känns roligt att kunna säga att vi gifter oss i år nu :)

  • annsi82

    Har äntligen bokad en lokal (ett steg i rätt riktning), enda kruxet är att den ligger 4-5 mil från kyrkan vi har bokat. Men i anslutning till friluftsgården vi har hyrt finns ett jättemysigt kapell så vi funderar på att gifta oss där istället.

    En sak som gjort mig riktigt besviken eftersom vi ska ha ett litet bröllop är att några av gästerna har hoppat eftersom vi tydligen har valt samma datum som Sonisphere Festivalen i Stockholm =(

  • VanessaB

    Det låter som en bra plan!! =)

    Tråkigt att några valt att göra annat, men jag antar att dom måste ha en bra orsak. Strunta i det!!!!


    annsi82 skrev 2010-01-06 14:50:06 följande:
    Har äntligen bokad en lokal (ett steg i rätt riktning), enda kruxet är att den ligger 4-5 mil från kyrkan vi har bokat. Men i anslutning till friluftsgården vi har hyrt finns ett jättemysigt kapell så vi funderar på att gifta oss där istället. En sak som gjort mig riktigt besviken eftersom vi ska ha ett litet bröllop är att några av gästerna har hoppat eftersom vi tydligen har valt samma datum som Sonisphere Festivalen i Stockholm =(
  • vi är tre

    kan inte vara hemma....hade säkert gott men syskonbarn och mitt eget ska sova här med en barnvakt hade vi tänkt. lite därför jag vill ha nära hem utifall de skulle vara nått.

  • 20 augusti 10

    Hur långt i planeringen har ni kommit ?
    Än så länge så e kyrka, präst lokal bokad + att vi skickat ut "save the date" kort.
    Lite dekorationer e köpta från Ebay men har inte kommit hem ännu.
    Hur långt har ni kommit ?

  • Superstarfia

    *kyrkan och prästen bokad
    *festlokalen bokad
    *klänningen beställd
    *ringarna beställda
    *blommorna beställda
    *fotografen bokad
    *tärnor och bestman bestämda
    *toastmaster bestämd
    *inbjudningskortens design och text är klara
    *gästlistan spikad
    *tårtan beställd
    *färgtema bestämt
    *menyn bestämd

    vi gifter oss 7 augusti

  • VanessaB
    Superstarfia skrev 2010-01-07 20:17:42 följande:
    *kyrkan och prästen bokad*festlokalen bokad*klänningen beställd*ringarna beställda*blommorna beställda*fotografen bokad*tärnor och bestman bestämda*toastmaster bestämd*inbjudningskortens design och text är klara*gästlistan spikad*tårtan beställd*färgtema bestämt*menyn bestämdvi gifter oss 7 augusti
    Oj wow vad ni/du har jobbat på =)

    Vi har "bara" hunnit med detta:
    Kyrka bokad
    Lokal bokad
    Brudens kläder bestämda men inte beställda
    Fotograf bokad
    Gästlista klar
    Design och text på inbjudningskort klart
    Dukar/servetter/stolsöverdrag inhandlat
    Toastmaster bestämd
    Bestman utvald
    In och utgångsmusik
    Sång i kyrkan

    Tror det var allt =)
  • 20 augusti 10

    OJ !!! Har jag bråttom nu eller vad ?
    7 månader kvar, känns som lång tid... Men det e kanske dags att sätta fart..*s*..

Svar på tråden Augusti 2010