• Bettertogether

    JUNI 2010 nr 3

    Här hänger ALLA junibrudarna numera ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 21:31
    4 JUNI-
    JosieJose

    -5 JUNI-
    Cotopaxi
    JBB
    yatzy86
    josefineoerik
    05juni2010

    -12 JUNI-
    Grisbjörnen
    han och jag
    Plutten2010
    Yoodie

    -16 JUNI-
    RocknRolla

    -18 JUNI-
    1willB2

    -19 JUNI-
    AGITI
    bettertogether
    Cina66
    Converse
    Gerberan
    Tinndra

    -25 JUNI-
    ellabay
    Bellatrix1982

    -26 JUNI-
    GrodanoJag2010
    jessie81
    krutt
    chokladmonstret
    Cessan78

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 3
  • Trollia
    Iselle skrev 2009-10-22 14:16:29 följande:
    Det låter ju fantastiskt billigt. Vår kostar 2200 och det tyckte jag var billigt! Finns det bord och poslin på plats då?
    Ja det finns bord, stolar, ljusstakar om man vill ha det men vi ska nog ha egna tror jag, porslin (dock inte helvitt som jag hade önskat), bestick, vinglas, glas mm, diskmaskin i köket. En lite större sal o en lite mindre där det nu stod bord o stolar, skulle ju kunna ha maten där ute tex i det mindre rummet.., två toaletter, samt scen.., så det skulle ju absolut duga..
    Ja ditt pris var ju inte heller så farligt..vi hade först tänkt ta en lokal som ligger inne i stan o jättefint vid vattnet o badplatsen, de skulle ta 2000 för 1 dygn så det hade vi räknat med, men tror det var pingstkyrkan som ägde den o de skulle ha egna aktiviter den tiden på året så de kunde ej lova något o då är det ju svårt att planera ett bröllop..så 700 för den här för hela helgen känns ju lyx..även om det inte ligger i stan o ej vid vatten men det skulle nog duga..det är ett Folkets hus detta.
  • Ellabay

    vi har nu bokat bröllopsnatten och vi tror jag och min brudtärna ha hittat hennes tärnkläning. :)

  • Tausen

    Åh vi vill oxå ha hotell på natten, men vi får nog vänta tills allt är betalt och se om det finns någonting kvar då.
    Känns lite trisst att komma hem till lägenheten ju..finns ju inte direkt tid till att göra den fin på morgonen heller...

  • ona

    Ifall man inte har plats för hotellnatt i budgeten kan man ju alltid be någon närstående om hjälp med att "mysa till" hemma. Ge hemnyckeln till denna, som städar/ställer i ordning/fixar sköna morgonrockar och tofflor i hotellstandard/fixar frukost... En fin present från någon som kanke inte har råd att lägga ut en massa pengar på en dyr bröllopspresent, kaske?

    Jag skulle själv tycka det var skönt att vakna upp i egen säng första dagen som fru, och inte behöva rusa iväg för någon viss utcheckningstid. Men som det ser ut just nu så sover vi i en båt vår första natt :)

  • Lina o Peter

    Klockrent tips ona!

    Vi ska bo på ett mysigt skärgårdspensionat över bröllopsnatten. Är en familj som driver det så det är lite mindre och mysigt. Precis som vi vill ha det. Vi har bokat deras svit, och med kyld champagne, tända ljus och "piffning" (rosenblad osv) samt uppburen frukostbricka på morgonen betalar vi ca 2000 kr totalt.

    Vår släkt från andra delar av landet kommer bo hos oss så huset kommer va fullt med folk, skönt att komma bort då.

  • gumzan

    Vi har äntligen hittat en plan B, Plan A gick lite i stöpet då stället lite snopet gick i konkurs, tur att man inte skulle gita sig i Oktober ;)

    Nu har vi bokat stuvenäs gästgiveri till vigsel och fest, och bröllopssvit såklart.

  • Lina o Peter

    Härligt gumzan! Skönt att ha allt på samma ställe!

    Vi har ju bokat festlokal för ett tag sen, men är inte riktigt hundra % nöjda.. är lite slitet och ligger lite fel till.. Men priset var bra (2300:- för fre-sön inkl. bord, stolar, porslin osv) så vi bokade.

    Men har haft ögonen öppna för fler lokaler, och igår var vi bortbjudna på drink-kväll hos en granne och fick då tips av ett par om en lokal mitt inne i stan som ska vara jättefin och som då "bara" kostar 700:- mera! Men det är det värt! Så nu känns det lite roligare helt plötsligt! De hade sin bröllopsfest där med ungefär samma antal gäster och var jättenöjda, så det låter ju kanon!

  • Trollia

    Lina o Peter skrev 2009-10-25 10:12:43 följande:


    Härligt gumzan! Skönt att ha allt på samma ställe! Vi har ju bokat festlokal för ett tag sen, men är inte riktigt hundra % nöjda.. är lite slitet och ligger lite fel till.. Men priset var bra (2300:- för fre-sön inkl. bord, stolar, porslin osv) så vi bokade.Men har haft ögonen öppna för fler lokaler, och igår var vi bortbjudna på drink-kväll hos en granne och fick då tips av ett par om en lokal mitt inne i stan som ska vara jättefin och som då "bara" kostar 700:- mera! Men det är det värt! Så nu känns det lite roligare helt plötsligt! De hade sin bröllopsfest där med ungefär samma antal gäster och var jättenöjda, så det låter ju kanon!
    Låter ju jättebra,,vi ska ju också ev. boka vår lokal nu i veckan, men det känns inte som att det är drömläget precis..men den lokalen jag ville ha skulle ju inte kunna lova att det var ledigt till sommaren pga egna aktiviteter.., men det låter ju toppenbra om ni nu hittat just ER lokal som känns rätt!
  • Tausen

    Vi har bokat lokal. Det blir en bit för folk att åka mellan kyrkan (som ligger en bra bit från stan) och festen och sen även in till stan där de har boende..men vi tänkte erbjudna nån som kan åka skjutsa lite för en billig slant och så kommer en del ha möjlighet till boende på närmare håll.
    Hoppas att det går att lösa på ett bra sätt, Lite nervös dock.

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3