• Svar på tråden Tantvarning6
  • dfk

    Sonja,då är du allergisk av getingstick. Har du något att ta ifall du blir stucken igen?

  • Aleta

    Dfk, vi letar, men huset är stort och gammalt, det finns massor med springor och hål för getingar.
    Nu har jag precis haft ihjäl 35 stycken till och försökt få tag på försäkringsbolagets skadedjursbekämpare igen! Hjälp!

  • Sonja68

    Dfk, nej jag har ingenting att ta...
    Men jag bussar maken på dem så fort de uppenbarar sig

  • dfk

    Bra Sonja, det gör jag med.
    En gång tvingade jag hem maken från arbetet. (Han jobbar på ett oljeraff) Jag var inlåst med katterna och barnen i badrummet och ringde och grät..... Vi fick vänta där och sedan kom vår räddare i nöden fullt påklädd med arbetskläder och hjälm. Det sa "smack" så tog han dö på den.
    Detta skäms jag faktiskt för men det har hänt!!

    Aleta, jag skulle också gasta hjälp!!Ni kan ju inte bo där, kan inte försäkringsbolaget hysa in er på ett hotell, tills dom är utrotade?

  • Aleta

    Getingmördaren här igen, hur många kan det egentligen finnas i ett bo?

    dfk, vi har inte hört något från försäkringsbolaget ännu. Inom två dagar hör de av sig tydligen. Nåja, huset är stort, vi får vara någon annanstans helt enkelt.

  • TinkerBelle

    Aleta - kära nån då!
    Trodde det var för kallt för dem nu, men kanske ert hus har gett dem en varmfristad att härbärgera i ?

  • Frulle

    Ok nu behöver jag tanthjälp!!!

    Pappa fyller 60 år i slutet av november så jag och min syster tänkte ta med honom på en weekend nånstans. BARA han och vi. Inga barn eller män..

    Vad sjutton ska man göra??? Ska vara typ en fred-sönd..

  • Hvidbrud

    Gulleblommis....


    passionsblomman skrev 2009-10-11 20:43:09 följande:
    Du ligger redan bland mina favoriter!
    Tittar in lite då och då hoss er. Blir så glad av ert tanteri att jag stolt förklarar mig tant till alla brorsöner och vänners barn!
    Hänger med blommis och några andra härliga tanter i bebistråden.
    Själv är jag nybliven mamma och det tar sin underbara tid. Nu ligger lillan och snusar, maken jobbar och jag har egentid på BT. Lyx!
  • Hvidbrud

    När min mamma fylde 60 var vi i Arild. Bodde på Rusthållargården. Det kanske är lite långt bort för er... Men vi bodde där alla hennes barn med män/fruar och spaade på kvällen, åt god mat och kaffe framför brasan och groggajävel på rummet på natten. Jättemysigt var det!

Svar på tråden Tantvarning6