• Svar på tråden Tantvarning6
  • Soldemor

    Didis: Det går bra, jag lever fortfarande och jag tog bort 3 st!

    Nu får jag nog stänga ner datorn, skall göra mig i ordning för begravning, måste åka hemifrån snart.

    Fick förresten ingen katt i paket i morse. Fick en stola, en lila. Jättefin, men ville nog hellre ha ett ja till en liten sköldpaddsfärgad bebis...

  • Cantaton

    Nej, inga kontroller innan...

    Alltså, nu ingår ju jag bara i en testgrupp hos dem. Men ja, jag har ett och annat att påpeka, och kommer definitivt inte komma stanna kvar o bli betalande kund... Alltså, ner i vikt går jag ju, men mycket annat är jag missnöjd med. Hattigt hattigt.

    Nu sitter jag i telefonkö. O den där husläkarmottagningen hade ju en speciell växel också... Jag ringde en läkare, inget svar. Ringde en annan läkare (jag har ju liksom inte nån som är MIN här), o då kom jag till växeln som sa att den läkaren inte var inne idag. Går det bra att prata med någon annan? Givetvis. "Nä, där var det upptaget, du får ringa växeln igen o be att få prata med den person som ersätter läkaren". Jag ringer växeln, får prata med SAMMA människa igen! Varför kunde hon inte bara koppla mig första gången??

    O nu sitter jag i kö då till den här ersättaren o med jämna mellanrum går mitt samtal till växeln, som uttråkat frågar om jag vill fortsätta vänta.... Klart jag vill! Annars hade jag väl lagt på...


    TinkerBelle skrev 2009-10-14 08:36:19 följande:
    Hrmmm!Vän av ordning som jag är börjar jag känna att du kanske behöver banka lite vett i huvudet på dem på centrat?!Det låter som dem utgår ifrån att alla husläkare har sten koll på alla patienter i sitt upptagnings område - tjena!Funkar på landet, men knappast i Stockholm...Gjorde ni kontroller innan ni startade hus husläkaren så att ni har en referenspunkt?
  • Sonja68

    Didis: Lycka till! Det kommer gå fin-fint!

    Solde: Sköldpaddsfärgad bebis... *suckar längtansfullt* Tänk om min man kunde inse att vi också behöver en katt.
    Fyller du år

    Cantaton: *Morrar* Vicka tjafisga ena!

    Hvidis: När du skriver om din lillmuffins så är det nästan att man blir lite sugen på att skaffa en till... Maken skulle jubla.
    Men jag tror jag har gjort mitt faktiskt vad gäller barnafödande. Men snusa bebis... finns inget ljuvligare! NJUUUUT!

    Aleta: Ni måste ju evakueras från det där Getingnästet! Du måste hålla oss uppdaterade vad som händer.

    Alla ni andra; Kramar från mig.

  • Cantaton

    Tack o lov var det iaf en trevlig läkare... Men jag kände ju att det skulle bli ett konstigt samtal av en anledning. O samtalet löd ju ungefär (från hans sida):

    "Vad ska jag säga? jag känner inte till xtravganza, vad är det? jag har aldrig hört att man skulle behöva konsultera en läkare för en sån grej? vilken startvikt hade du, o hur mkt har du gått ner nu.."

    "ja, det låter ju kontrollerat o säger du att du mår bra så ska du väl inte behöva komma in o ta några prover."

  • Cantaton

    Hmm... så värdelöst samtal, jag hade själv kunnat lista ut att han skulle säga det, liksom.

    Men han önskade mig iaf lycka till

  • Cantaton

    oj, vad jag bombar er idag..

    Men alltså, jag vet att man måste vara stark när man ska gå ner i vikt. Men det ska väl räcka att vara stark i sig själv, sin karaktär och motivation? Ska jag behöva vara mentalt stark att säga åt viktcentret vad de ska göra o inte göra också? Det borde väl de liksom klara av själva, så att jag kan fokusera på mig själv... Jag vet att jag är krävande, men "betalar jag för nåt..." (o nu betalar jag ju inte, men jag följer likväl deras program och förväntar mig att bli bra behandlad i det - och få stöttning snarare än att stötta dem.)

  • Cantaton

    ååååååh. Nu funkar deras sajt igen, men "Min sida", där alla mina uppgifter är ifyllda och där jag fyller i.., finns inte när jag loggar in. Jag blir galen på allt krångel. (Ja, jag är nog fortfarande lite bitter över att jag inte fick äta mat idag, som jag trodde... de har liksom inte så många fler chanser på sig att "göra fel")

  • Aleta

    Suck, vad trött jag är på getingar, har säkert redan dödat 15 stycken, varför ringer aldrig skadedjursfirman?
    Lillflickan har åtminstone inneskor som hon älskar, så det känns lite bättre, men femåringen har vuxit ur allt sådant. Hon får gå jätteförsiktigt. Jag får åka in till sta'n i eftermiddag och köpa tofflor till henne.

    Cantaton, jobbigt med strulet, men nu får de ju veta vad de behöver förbättra, för du ska väl utvärdera?

    Didis, nu sitter du där och blir karvad i, din stackare, men när du läser detta är det över!

    Tennisracket låter kul Soldemor!
    Lite som det här kanske? www.rolighetsteorin.se/

  • Cantaton

    åh läskigt med getingar o barnen...

    Jag gissar att de vill ha nån form av utvärdering. De har dock inte nämnt nåt sånt... Kan ju alltid bjuda på det ändå. Men nu återstår två veckor, så jag ska ta mig igenom dem först


    Aleta skrev 2009-10-14 09:29:21 följande:
    Suck, vad trött jag är på getingar, har säkert redan dödat 15 stycken, varför ringer aldrig skadedjursfirman?Lillflickan har åtminstone inneskor som hon älskar, så det känns lite bättre, men femåringen har vuxit ur allt sådant. Hon får gå jätteförsiktigt. Jag får åka in till sta'n i eftermiddag och köpa tofflor till henne.Cantaton, jobbigt med strulet, men nu får de ju veta vad de behöver förbättra, för du ska väl utvärdera?Didis, nu sitter du där och blir karvad i, din stackare, men när du läser detta är det över! Tennisracket låter kul Soldemor! Lite som det här kanske? www.rolighetsteorin.se/
  • TinkerBelle

    Nej du ska inte behöva "coacha" dem det är ju dem som ska stötta dig, vägleda och ge dig råd...

    Det blir så galet när saker inte fungerar som dem ska.
    Klart dem kan skylla på att ni "bara" är en test grupp, men då är frågan hur pass relevant utfallet blir och om det är ett resultat som dem kan förlita sig på? Är naturligtviss beroende på vad dem ska ha det till. Är ni en testgrupp med syfte att hitta "luckorna" i processen ja du har dem ju uppnått målet.

    Slå handväskan i huvudet på dem!


    Cantaton skrev 2009-10-14 08:57:21 följande:
    oj, vad jag bombar er idag..Men alltså, jag vet att man måste vara stark när man ska gå ner i vikt. Men det ska väl räcka att vara stark i sig själv, sin karaktär och motivation? Ska jag behöva vara mentalt stark att säga åt viktcentret vad de ska göra o inte göra också? Det borde väl de liksom klara av själva, så att jag kan fokusera på mig själv... Jag vet att jag är krävande, men "betalar jag för nåt..." (o nu betalar jag ju inte, men jag följer likväl deras program och förväntar mig att bli bra behandlad i det - och få stöttning snarare än att stötta dem.)
Svar på tråden Tantvarning6