• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Bauti

    Tez, Vi får slå våra kloka boobs ihop, om nu inte magarna är ivägen

  • FruTez

    Åh, abbe, Nu förstår jag ju din italienska hälsningsfras imorse! Var det en bra resa?

    Bauti: *fniss* Ja, kloka enorma boobs!

  • Ab fab

    vilket konstigt inlägg jag gjorde...

    Ja Rom var trevligt. Mysigt hotell, långa promenader och några par skor med mig hem.

    Det skall bli kul att ses på lördag

  • FruTez

    Måste bara berätta en sak. Var hos barnmorskan igår. Fick lyssna på hjärtljuden och så mätte hon magen. Allt var som det ska. Så berättade jag att jag börjat få så mycket kramper i benen när jag sover och att jag funderade på ifall det var Kalciumbrist. Vi pratade lite om min kost och då sa barnmorskan att det kunde vara brist på Magnesium, eftersom jag ändå drack mjölk och åt ost. Googlade på magnesium idag och hittade intressant fakta:

    "Mediciner och dålig kost kan ge brist. Begär efter choklad kan vara vanlig vid magnesiumbrist."

    Wow!! Det stämmer ju in på mig. Jag har alltid ätit en hel del choklad men det har faktiskt varit mer än vanligt på sistonde! Enligt barnmorskan är det ok eftersom det mest är mörk choklad som slinker ner, men lite kul ändå att läsa att det kan vara brist på vitamin! *skratt*

  • Carma07

    God eftermiddag

    Ab: Välkommen hem igen.

    Tez: Det finns magnesiumtabletter (vad de nu kallar den burken) som är för om man har ett stort sötbegär. Jag hade också en del problem med kramper förra graviditeten framför allt på nätterna. Men det var nog ännu värre i fötterna. Känner att det är så smått på väg den här gången också.

    Idag är det lugna puckar. Lilltjejen sover äntligen!! Hon brukar normalt sova förmiddag men då var det stort ståhej med mormor och morfar. I eftermiddag blir det storhandling.

  • Ab fab

    beställt tårta till maken- han fyller år på tisdag men vi skall fira på söndag eftersom sonen är hemma. Glasstårta från Lejonet o björnen med en banderoll på "R.. nästan 50...."

  • Nibla

    Ab: Hoppas du haft det bra i Rom! Ser fram emot att höra om resan på lördag.

    Tez: Jaha, så nu har du officiellt diagnosen "chokladist".

    Jag har precis kommit hem från frissan. Det var välbehövligt att kapa 5 cm. Var ju trots allt ett halvår sedan jag sist var där. Att gå till frissan är verkligen inget jag prioriterar, tycker det är sura pengar......

    Nu ska jag lägga Miss L i säng och sen ska jag sätta mig framför datorn och slösurfa.

    Är lite ledsen idag....har precis gråtit en skvätt. N jobbar som en galning och jag tycker att det enda jag gör är att gå hemma i mjukiskläder och bara är mamma. Visst, han ser till att inte jobba över på onsdagar så att jag kan gå på min studiecirkel. Men jag vill ju träffa honom mer än en timma om kvällen. Sen vill inte jag planera min fritid runt hans jobb.
    HATAR hans jobb just nu faktiskt...... Jag har god lust att ringa till hans chef och säga åt honom att om de inte trappar ner på saker och ting så kommer N gå på knäna. Jag menar, hur normalt är det att vakna kl 4.15 på morgonen och ligga och grubbla över jobbsaker så man istället för att somna om bestämmer sig för att åka in till jobbet istället, kl 5 på morgonen och sen inte komma hem förrän 19.30 på kvällen?
    Sen har de övertidsersättning inbakad i lönen, så han får precis lika mycket betalt nu som när han jobbade 8 timmar om dagen.
    Och när han är hemma på kvällen så ringer mobilen i ett. Han säger att han måste ha på den (de har kunder i Los Angeles) Då brukar jag påpeka att han är byråledare för en reklambyrå inte en hjärnkirurg på jour......

  • Ab fab

    usch - det är aldrig lätt att vara i obalans i livet. Det är ju synd om N också som missar Fröken L:s uppväxt. har ni möjlighet att prata om hur ni skall lägga upp tiden i framtiden så att det inte bara rinner på

  • Linum

    Nibla: Svårt när det blir gnissel pga av sådant... Man förstår ju att N måste jobba mycket, men det är ju trist att han missar så mycket av L:s första år. Jag hade blivit som du - smått vansinnig...

    Han kanske måste lära sig att säga nej? Det är såååå många som har svårt för det, och när man väl slutat säga nej kan man aldrig börja igen. Man vill ju vara oersättlig.

    Jag säger NEJ hela tiden. "Jag prioriterar annat just nu." "Dina saker kommer längre ned på min lista."

    Kan han inte passa på att förhandla om sin lön lite? Säga att han inte tänker ta samtal på kvällen om han inte för betalt för det.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!