• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Frujj

    Nån som kan rekommendera en bra kemtvätt där man kan lämna in en matta?

  • Nibla

    God Morgon!

    Tillbaka från vår Englandsresa. Det var jättetrevligt, över förväntan faktiskt! Hyrde bil på Manchesters flygplats och körde till Yorkshire. Väldigt fina vägar i hedlandskap, som taget ur "Hem till gården". Satt och nynnade på musiken så jag retade gallfeber på N som hade fullt sjå att köra bilen.

    På lördagen hann vi med en liten tripp till York, väldigt mysig stad. Ringmur runt staden, smala kullerstensgränder och en mäktig kyrka mitt i stan. Vi eskorterades av våra värdar till ett riktigt tradiotionellt English Tearoom där vi drack afternoon tea och åt scones, sandwiches och kakor som serverades på ett fat i flera våningar. Väldigt mysigt!
    Dock var det skitväder så vi var som dränkta katter efter vår lilla tur på stan.

    Lovisa hann också med att modella lite för våra värdars klädmärke.

    Idag ska vi till Borås Djurpark med Lovisas kusiner. Brorsan och svägerskan är i Barcelona så mamma och pappa är barnvakt åt kusinerna.

    Frukost nu. Tjing!

  • Carma07

    God förmiddag

    Helgen har varit lugn och inte gjort många knop. Lilltjejen håller på att få fler tänder så nattsömnen är inte den bästa just nu och det tar ut sin rätt till slut.

    Nibla: Välkommen hem igen. Mysigt med England och Lillan var för söt som modell. Jag tror nog allt att hon har en karriär framför sig.

    Frujj: Känner inte till några kemtvättar, tyvärr.

  • Frujj

    Nibla: Låter roligt med England. Nu får jag ju ta och tipsa mina kusiner i England om det klädmärket :)

    Vintertidsomställningen i helgen har gjort våra (små) barn väldans morgonpigga, både söndag morgon och imorse hade vi två jätteglada, pladdrande, hoppande barn kl 6!!! Usch.. vi som är vana vid att de är lite av morgonsovare...
    Fast på sätt och vis är det ganska skönt att komma upp tidigt, man får mycket gjort :)

  • Bauti

    Hej

    Frujj
    Jag brukar lämna in kemtvätt på Södravägen (närmast korsvägen). Vet inte vad den heter bara.

    Inget kul alls idag. Har fått munsår och det brukar alltid betyda att något ligger på lur. Har varit helt slö idag och inte orkat något. Så jag hoppas att det går över fort så jag inte äe sjuk på lördag.

  • Carma07

    Frujj: Lilltjejen har inte heller riktigt hängt med på omställningen. Ikväll höll hon på att somna i soffan redan kl 18, men tack och lov kom brorsan hit och busade med henne så hon stupade i säng nu. Hoppas det hjälper att få tillbaka rutinerna lite.

    Bauti: Krya på dig och hoppas att det är falskt alarm. Vill inte heller att du är sjuk på lördag.

  • Carma07

    Kan säga att min mobil inte heller riktigt hängde med på omställningen. Jag glömde ställa om den och körde upp maken en timme för tidigt ur sängen i morse. *oops*

  • Nibla

    Gooooooooooooooood Mooooooooooooooorning!

    Vi har inte haft problem med tidsomställningen. Kanske för att vi ändå skulle gå 5.30 i söndags morse.
    Fast jag skulle ringa hem till mina föräldrar igår (De var lediga från jobbet och tog hand om brorsans barn) och ringde vid 8.05. Pappa viskade nästan när han svarade och sa att barnen sov. Oj tänkte jag, de brukar ju annars vara uppe vid 6-tiden och härja.
    Sen såg jag att jag tittat på klockradion som vi glömt ställa om, så klockan var i själva verket lite över 7.....

    Idag ska vi bara ta det lugnt, en kompis+bebis kommer hit i eftermiddag och fikar lite.

  • Bauti

    God morgon!

    Eller inte. Jag har ingen bh längre Var och köpte det största dom hade på change (80J), till och med den är lite för liten.

    Idag skall jag ha kund här hemma. En stamkund som tur är.

  • FruTez

    Bauti: Din stackare... önskar att jag slapp säga detta, men välkommen till min värld. Jag är ju så desperat att jag åker ända till Halmstad för att prova bh och beställer från England. Ska passa på att kolla bh när jag åker till stockholm eftersom jag inte fått napp än... Kom ihåg att kupstorlekarna är olika för olika märken. Change´s kupor stämmer inte med tex. Abecita eller min favvis Prima Donna. Jag har ju tom. större boobs än dig så mina bh kanske passar dig nu, hehe! Vi får helt enkelt snacka lite bh på lördag!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!