• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Frujj

    Ja verkligen motsägelsefullt. Undra om nån egentligen vet nåt??

    Igår var jag och jobbade lite och träffade då ett gäng läkare. En av dem fick ett telsamtal av sin dotter som handlade just om vaccinationen, och hon skulle låta sin dotter vaccinera sig i skolan. Så då tänkte jag att ok, låter hon sin dotter vaccinera sig, ja då ska det väl inte vara så farligt...
    Men jag nojjar mig för jag gillar inte att varken ta tabletter mot saker och ting eller att ta sprutor...
    *nojj nojj*

  • Linum

    Tänk på att ni kan vara med och hindra smittspridningen.
    Tänk på att hela vårdapparaten aldrig skulle våga gå ut och rekommendera vaccination om det var något akut farligt med det.
    Tänk på att de som blivit dåliga av vaccinet (som ju triggar igång en miniinfluensa) kanske är de som skulle skulle ha blivit akut dåliga av den riktiga influensan.
    Tänk också på att de som dött av vaccinet kanske hade strukit med ändå eftersom de faktiskt var livshotande sjuka.

    ...tänk också på att ALLTID läsa information från myndigheter (läkemedelsverket, landstinget, smittskyddsinstitutet etc) när ni har frågor. Elda upp all annan information - den stämmer oftast inte ändå. Hur många gånger har inte Aftonbladet och Expressen skrivit rena lögner?!

    Ha en trevlig helg, alla mina älskade vänner!

  • FruTez

    Linum: Håller helt med om Aftonbladet och Expressen. Fattar inte att folk faktiskt litar blint på det som står där i...

  • Bauti

    Hej

    Har varit på landet (det vid rörtången) och stängt ner det med syster idag.
    Gjorde misstaget att besöka Ikea Bäckebol efteråt. Herre jösses vad folk det var där. Och inte var det bättre på Ica Maxi heller.
    Men den nya bilen fick sig en åktur i alla fall.

  • Frujj

    Jag menar inte att jag litar blint på all skit som står i kvällspressen, men man får ju all deras skit kastad rakt på sig så fort det hänger en löpsedel nånstans i närheten. Och det är svårt att låta bli att se den och det är klart att alla olika infallsvinklar man får gör ju att man funderar.

    En anledning till att man faktiskt kan fundera en extra gång trots att en hel vårdapparat rekommenderar ett vaccin är att man kan ju tänka tillbaka på Neurosedyn som rekommenderades på 60-talet... det skulle ju vara ofarligt sas det men det visade ju sig ha en otrevlig biverkning. Så att man nojjar sig tycker inte jag är konstigt.

  • FruTez

    Frujj: Tycker inte heller att det är konstigt att man nojjar sig när man både läser tidningar och tittar på nyheterna. Bara att man hör en del folk (tex. några av tanterna på mitt jobb) som helt litar blint på kvällstidningarna. "Jo, men jag läste faktiskt det i Expressen!" Hahaha!

    Den där Neurosedyngrejen är faktiskt en sak som jag har i bakhuvet och som gör att jag tvekar till vaccinet.

    Jag känner mig helt schitzo när det gäller vaccinet! Jag håller med både för-sidan och mot-sidan. Hur tusan ska jag kunna välja? Kasta tärning? Lottning?

    Bauti: Så trevligt med en ny bil! Vi behöver köpa bil till nästa år. En liten billig bil som är bensinsnål. Så maken kan åka till jobbet. (Som han jobbar är buss inget alternativ) Jag vill inte bli helt låst här ute på landet med otympliga bussar som går sällan på dagen. Nån som har nått bra tips?

    Det ultimata hade varit att hitta en liten billig bil som en tant/gubbe kört till och från jobbet/affären, som knappt gått några mil och som behöver säljas för en billig peng. Håll tummarna att jag hittar nått sånt, haha! *keep dreamin*

  • Linum

    Tez: Leta i småorterna utanför Borås. Bättre priser, garanterat.

    Frujj: Jag menade inte att DU litar blint på vad som står i media, men det finns alldeles för många som gör det. Det enda jag litar på i tidningen är tv-tablån, och den stämmer inte alltid heller...

    Man gör precis som man vill med både tankar om vaccinering och själva vaccineringen. Viktigast måste väl ändå vara att man vet varför man själv gör på ett visst sätt och inte bara gör för att alla gör eller inte gör.

    Neurosedyn användes i ett sömnmedel som kunde rekommenderas till gravida. Det finns totalt 107 skadade barn i Sverige. Fler vaccinerar sig än tar sömnmedel. Om vaccinet är farligt innebär det att vi kanske skulle ha ett par 100 000 skadade barn i världen om ett år. Dyrt för staten och läkemedelsbolagen om inget annat. Vi får väl helt enkelt hoppas att det inte händer igen!

    Bauti: Åh, vad kul med ny bil! Det är alltid en viss känsla.

  • Bauti

    Heluu!!!

    Tez; jag säljer nu min älskade lilla Ior *snyfft* som drar ca 0,39 l/mil och går på disel och är en miljöbil. Ja det heter igentligen VW Lupo 3L TDI.
    Nu mera har den uppgraderat sig från en 2005 till 2009 då det är bytt nästan allt i den förutom växellådan. Jag vet att det är en populär pendlarbil då den darar så lite.

    Det där med ny bil e inte alltid så kul. Man blir på något konstigt sätt nojjig över hur man skall parkera för att akta bilen, vill inte köra så långt (den har nu gått 20 mil) osv. Och denna äkliga nya billukt som alla säger luktar så gott. Jag tycker det luktar skit. Men det kan ju alltid åtgärdas med en hederlig gammal vanilj doftgran

    Nej, nu skall jag till svärmor och få god mat

  • FruTez

    Bauti: Nu vet jag inte va du vill ha för lille Ior, men jag har kollat på släktingar till honom och de kostade lite mer än va vi hade tänkt! Helst vill vi ha en gratis, hahaha!

  • Bauti

    Tez
    Ja ha, en sådan bil.
    Du får be A att bygga en lådbil, dom drar inte heller så mycket
    Jo dom är lite dyra men kostar desto mindra sen. Jag får omkring 85-90`000:- för den.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!