• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Carma07

    Tez: Vad synd att du missade om du har tänkt att ta sprutan. Får du betala för den nu också?

    Ab: Vad härligt det låter med Rom! Ha en trevlig resa.

    Själv njuter jag av att det är fredag. Kanske ingen större skillnad för oss men fredag är alltid fredag.

  • FruTez

    Carma: nä, om jag vill ta den så behöver jag inte betala för den. Igår var det nämligen Drop-In på barnmorskegruppen och då hade det ju varit lätt att bara gå förbi där, men nu måste jag kontakta en vårdcentral istället. Fast jag är inte heeelt övertygad om att jag ska ta den. Ska prata igenom det med gubben ikväll. Typisk bara att jag som varit på nejsidan hela tiden skulle ändra mig nu... *ironisk?*

  • Ab fab

    ja Rom skall bli roligt. Bokat bord på en liten restaurang i morgon eftersom vi landar sent. Söndag är det marknad, titta på sevärdheter. måndag är det vatikanen och shopping som gäller

    aj.. sprutan... jag har inte bestämt mig om vad jag skall göra

  • Carma07

    Tez: Det var likadant för mig. Jag hade bestämt mig för att inte ta den tills jag fick en tid hemskickad till mig. Då började jag vackla och ringde även min bm som fick agera bollplank.

    Ab: Trevligt att åka på resa som inte är jobb för en gång skull. Är det en weekendresa?

  • Frujj

    Hej
    Har varit en fruktansvärt sorglig vecka här. Först tråkiga besked i början på veckan som jag ältat i några dagar, sedan när jag nästan kommit över det fick jag ett annat tråkigt besked igår. Var ingen nära mig men just hela själva situationen gjorde att jag kände av det mycket. Idag promenerade jag ner till öppna förskolan och på väg ner så flaggades det på halv stång i bostadsområdet nedanför här. Bara det fick tårarna att börja bränna bakom ögonlocken.
    *snörvel*

    Förhoppningsvis blir nästa vecka bättre.

    Jag vacklar oxå om influensavacciet. Kommer nog bestämma mig i sista sekunden. Tycker det är obehagligt att läsa att det är två som dött av vaccinet! Lika många som dött av influensan här i Sverige. Brr... Samtidigt så verkar det ju inte vara nån pandemi på gång här vad det ser ut som nu. Det som kvällstidningslöpsedlarna basunerar ut vet man ju inte hur sant det är.

    Hade varit lättare om någon bara sagt "du ska" eller "du ska inte".

    Hoppas alla får en trevlig helg!

  • Bauti

    Hej

    Att två avlidigt av vaccinet är inte sant. Det skall utredas först. Dom två kanske hade dött ändå även om dom inte hade tagit vaccinet.
    Det är inget aktivt virus dom sprutar in.
    Har hängt med på debatter och läst på om detta vaccinet, jag har aldrig förut vaccinerat mig mot någon influensa, men som sagt, detta är ingen vanlig influensa och så har jag ett litet liv till att ta ansvar för. Så för mig är det ett självklart JA!

    Helgen ser ut att bli tråkig, maken jobbar och jag har inget planerat.

  • Frujj

    Bauti: Nej det är väl som vanligt tidningarna som blåser upp sina rubriker. Och tyvärr är man väl mottaglig för sådant. Eller snarare man blir påprackad all info som man egentligen inte vill ha.

    *funderar vidare*

    Fast det är ju likadant med de två som dött av själva influensan, de två kända fallen i Sverige var ju två som oxå hade allvarliga sjukdomar "i botten". Så det var ju inte friska svensson som kolade bara för att han fick svinflunsan.

  • FruTez

    Frujj: De två som dog efter att ha vaccinerat sig var ju jättesjuka! Den ena hade en allvarlig hjärtsjukdom och den andra en allvarlig muskelsjukdom. Hatar tidgningarna som blåser upp allt. Dessa kanske hade dött ändå, utan att ha tagit vaccin.

    Däremot så blir jag lite fundersam. I en helsidesannons i Metro stod det att läsa om vaccinet att en anledning till att ta det är för att man inte själv ska bli sjuk. Längre ner stod det att de flesta som blir sjuka inte kommer att bli mer sjukar än vanligt som de influensor som härjat andra år. Motsägelsefull? Fatta att man blir förvirrad... hehe!

    Tråkigt att höra att du haft en tuff vecka Frujj. Hoppas att åtminstonde helgen blir lugn och skön.

    Kram på er allesammans!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!