• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Bauti

    Nibla, ha en underbar tur i England.
    Det där med att växla med vänster är svårare än man tror. När jag var i Australien så körde jag kompisens bil, Varje gång jag skulle blinka så gick vindrutetorkarna på, växlingen så körde jag ner hande till att rulla ner rutan och i ronellerna var jag helt borta. Men till slut vande man sig.
    Jag så gtill att alltid säga HEJ till mötande trafik. Vilket hon påpekade att jag inte behövde göra varje gång

  • Carma07

    I början när jag körde i England fick jag ganska ont i högerhanden. Av ren reflex försökte jag använda höger när jag skulle växla och körde den i dörren varenda gång. Jag var å andra sidan väldigt tacksam för alla rondeller. De gjorde det lättare att stanna på rätt sida vägen.

    Usch och fy säger jag bara för svinigt vaccin. Ikväll har jag värk i hela kroppen och mår pyton. Just nu ångrar jag mig och känner att jag hade klarat mig bra mycket bättre utan det eftersom jag inte brukar bli sjuk i influensa. *peppar, peppar* Men nu är det gjort och då får jag ju fullfölja det. Det är ju en spruta till om tre veckor. *urk*

  • FruTez

    Carma: Inte kul att må dåligt, men vaccinet är ju en pytteliten dos av själva sjukdomen, så det är ju inte konstigt att du mår dåligt. Hoppas det går över snart. Krya på dig!

    Nibla: TRevlig resa!

  • Bauti

    Godmorgon!!

    Mar redan varit hos MVC. I går så var det så satans tungt och tryckte. Det visade sig att lill knodd har vänt sig om och ligger nu ligger med huvudet neråt. Så nu är det bara att vänta på dom berömda njursparkarna

    Carma. Hoppas du mår bättre i dag.
    Min onda arm är mycket bättre. Och fortfarande har jag inte fått någon knorr.

  • Carma07

    Godmorgon

    Idag mår jag bättre och har heller inte fått någon knorr även om jag knorrade en del igår.

    Tez: Det var just det som kändes löjligt igår att tillföra lite smitta när jag normalt inte brukar bli smittad av influensan. Jag fick tänka på de argument som jag hade som gjorde att jag till slut beslutade mig för att ta sprutan och i det långa loppet. Har du bestämt dig ännu hur du ska göra?

  • Frujj

    Godmorgon
    Jösses vad jag är trött på Ws dagis. Igår hämtade E honom och när hon kom så stod hon bakom en gärdsgård och grät, för en annan kille hade kastat sten och sand på honom. Och vart var fröken?? Jo en var inne och den andra stod utanför ytterdörren och såg ingenting. E sa ju ingenting (vilket jag inte förväntade mig heller) men det gjrode jag idag när jag kom dit och lämnade honom, sa att jag tycker inte det är ok att det kastas sten osv. Den fröken jag pratade med sa "ja men det kan inte jag ta på mg för jag var inne" ... nä...men man kan ju inte hålla på o skylla på alla andra hela tiden eller, eller frånta sig ansvaret för att man är inne?? Sen fick jag höra att det var si och så många barn på de andra avdelningarna, dom roterar minsann och barn är snabba. Jo tack det vet jag men sen skiter väl jag i hur många de är på de andra avdelningarna de får väl se till sina egna barn först??!!!
    Dessutom tyckte tanten att E skulle sagt till när hon hämtade, men det tycer inte jag hon ska behöva göra.. hon är storasyster och inte mamma...

    Suck suck...

  • Carma07

    Frujj: Synd att du inte bara kan ta dagiset och slänga åt skogen. Finns det inte någon rektor eller nått som man kan lämna klagomål till. Du kan ju knappast vara den enda föräldern som är missnöjd med dessa fröknar. De verkar inte alls bry sig om barnen.

  • FruTez

    Carma: Jag har hela tiden varit vacklande i frågan om vaccinet. Lutat lite mer åt nejhållet. Så var jag på en mammaträff hos barnmorskan i tisdags och fick reda en intressant sak som har gjort att jag nu börjat fundera på ifall jag vågar låta bli. Om jag vaccineras så bildas det antikroppar. En del av dessa kommer gå över till bebisen via moderkakan. Detta gör att när barnet föds så kommer det ha med sig några antikroppar (fast det är ändå inte ett fullgott skydd som en vaccinering innebär). Hur tusan klaras sig en nyfödd liten krabat mot en influensa? Kanske är det värt "riskerna" att ta vaccinet för att göra så att "riskerna" för att bebisen ska insjukna något mindre? Som sagt, bebisen blir ju inte immun bara för att jag vaccineras, men lite mer skydd än inget alls ska den tydligen få... *suck* Typiskt att jag skulle börja vackla nu. Vaccineringen var nämligen igår, så jag får själv hitta nånstans och vaccineras om jag nu ska ta vaccinet ändå.... Hmm... får se hur jag gör...

    Hoppas annars att allt är bra med er alla, alla magar, bebisar, barn och äkta makar! Jag är så glad att det är fredag. Är så trött idag!! *Zzzzz*

  • Ab fab

    God morgon. Här på fjärde våningen är det lagom lugnt. 3 på utbildning, en pappaledig o en hemma med halsfluss. Lite ensamt alltså Men det skall bli en kort dag idag tror jag. Tezz- när äter du lunch? Sällskapssugen?

    Igår var det träning o sen fika med vänninor. Idag blir det packning för i morgon bär det av till Rom med mamsen.

  • FruTez

    Abbe: Åh, va rom låter härligt! Jag äter lunch 11.40 idag. Ska över till grannhuset och köpa en soppa, sedan sitter i matsalen redo för trevligt sällskap!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!