• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Frujj

    ja dötrötta lata tanter som är livrädda för minsta förändring. Deras motto är: "Ja men så har vi ju alltid gjort" och "ja men det har ju aldrig hänt nåt"

    *suckar*

  • Nibla

    Frujj,
    ÅHHHHHHH, såna typer är det värsta jag vet!! Höll på att få tuppjuck på en sån dam på Volvo när jag jobbade där. Men gå i pension, för i helvete för här tillför du inget annat än negativ enerig, ville man säga.....
    Likadant var det på vissa ställen i vården när jag extraknäckte. "Jag har jobbat här i 25 år, så jag vet nog hur det går till". *suck*

    Bakåtsträvare......

  • Linum

    I den stunden man inte tillför sitt arbete/arbetsplats något borde man fasiken ha foten direkt. Tänk att det är så många i vår ålder som går arbetslösa när halva (ex det stora bilföretaget i väster...) är FULLT av folk som inte gör något alls! M håller på att bli tokig...

    Nibla: Det låter INTE bekvämt... Kan du inte säkra upp med både plugg och binda? Jag brukade sova (når jag hade extrema blödningar när jag började med p-piller) med en trippelviken handduk under mig för att inte fläcka ner. Har man blött igenom det är nog inte säkert att man vaknar mer Hoppas att det blir bättre snart.

    *blir lite pissed över att det alltid är tjejer som ska behöva ha besvär med alt möjligt*

    I mitt nästa liva ska jag i alla fall vara katt. Eller åtminstone krämpfri.

  • Carma07

    Godkväll

    Så är första sprutan tagen. De ville att jag skulle vänta där i ca 10 minuter så de kunde ha koll på mig utifall man skulle få en allergisk reaktion. Lilltjejen hade fullt upp med att springa runt och kolla vad alla bvc- och bmtanter höll på med.

    Sedan blev det familjecentralen och många turer i rutschkanan. Det är den stora favoriten.

    Efter nästa bebis får jag nog också fundera över prevmedel även om det nästan känns löjligt. Men å andra sidan har jag inte käkat p-piller i jättemånga år och kan köra på dem.

    Nibla: Hoppas att du både hinner krya på dig och bli av med din mensvärk. Inte kul att åka på resa då. Engångsunderlägg låter som en bra idé att ha med. Lätt att packa och lätt att göra sig av med efteråt.

    Linum: I mitt nästa liv och jag också planerat att bli katt. Finns inga större livsnjutare än dem.

  • Frujj

    Är det Ikea på dagtid vi pratar om så kan jag bara imorgon denna veckan. Torsdag ska jag på prao-besök och fredag är det öppna förskolan.

  • Carma07

    Idag hade passat mig utmärkt egentligen. Då kanske jag sticker i eftermiddag och fixar mina ärenden, men vi kan ändå ta en Ikea-fika. Alltid kul att gå där.

  • Ab fab

    ni får vara spanare för allt julpynt på IKEA. Hoppas ni hittar något snyggt.

    Hade världens slappaste kväll igår. Gjorde absolut inget mer än att virka mormorsrutor- fast det blev fel när jag sydde fast dem... suck. Rastlös som fasiken

    Bättre iag- träning på lunchen, massor av jobb o avslutas med telefonmöte med New York i kväll.

  • Carma07

    Ab: Det var ännu inget Ikea planerat så än har du chans att hänga med. Vad skönt med en slapp kväll.

    Mina kvällar försvinner lite nu. Lilltjejen håller på att få fler tänder och sover väldigt oroligt på kvällarna så jag får natta om henne hela tiden.

  • Nibla

    Idag har vi haft en lugn dag. Vi har promenerat till centrum och köpt snus och choklad för 500 spänn. Alltid det man får ta med sig när man ska besöka svenskar i utlandet.

    Planet går kl 6.30 imorgon så vi får nog åka hemifrån vid 4.45 imorgon. Vilket betyder uppstigning kring 4.00. Det får blir frukost på Landvetter.

    Har hyrt bil i England, på Manchesters flygplats. Håll tummarna att det inte blir problem med varken bilbarnstol eller automatväxlad bil. Vägrar kör manuellt i England. Vem fan kan växla med vänsterhanden liksom?!?

  • Ab fab

    det kommer jag ihåg när jag bodde i Tunisien - mjölkchoklad, ostkrokar (eller som vi normala... som inte är norrlänningar eller Hollywoodfruar... människor säger ostbågar) och rödbetssallad var det man fick bära med sig när man varit hemma

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!