• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Ab fab

    IKEA... ja- jag vill följa med När har ni tänkt er att åka?

  • Linum

    Carma: Inte heller är det sjysst mot andra som inte är vaccinerade att sprida smitta... Bra beslut tycker jag!

    Bauti: Kan tänka mig att man har ungefär lika ont i armen som efter en Hepatitspruta... Ajaj...

    Frujj: Usch, vad hemskt... Läskigt!

    Har varit inne i stan och käkat lunch med mamsen. Trevligt och gott på Mikado (Avenyn).

  • Nibla

    Hej!

    Tycker lite synd om mig själv. Har snuva och hemsk mensvärk. Sen jag slutade med minipiller så har jag fått hemska menssmärtor och som håller på i en vecka. Till råga på allt kommer mensen var tredje vecka. Kul....NOT!
    Lite skillnad, med tanke att mensen tidigare kom på pricken var fjärde vecka och höll i sig i tre dar. *muttrar*
    Fördelen med att vara gravid och att amma. Ingen mens!

    Kan i alla fall trösta mig med att jag precis laddat ner Spotify! Hur kul som helst!

    I eftermiddag hade vi först tänkt gå till Familjecentralen med Carma och mini-Carma, men nu stannar vi hemma istället och tar det lugnt. Eller lugnt och lugnt, tvättning inför Englandsresan.....

  • Linum

    Nibla: Inget roligt alls... Du kan ju inte vara gravid hela tiden för att slippa mensen heller... Du får se det som att du är ultrafertil (eller i fall leka med tanken). Kan du inte kolla upp något annat p-medel som kan hjälpa dig lite på traven?

  • Nibla

    Linum,
    Jag satte in en spiral förra månaden, så det är nog därför. Vill inte pilla i mig mer hormoner (minipiller, P-piller) 12 år är nog!
    Får se om det blir bättre.

    Just nu oroar jag mig över en sak inför Englandsresan. (OBS Äckelvarning, ni kan sluta läsa här om ni vill!)
    Eftersom jag blöder så rikligt så är jag rädd att jag ska blöda igenom och sabba lakanen hos dem vi är gäster hos. (Folk jag bara träffat en gång) Tycker sånt är lite pinsamt....Får väl ta med plastad frotté eller nåt. Hehe!

  • Frujj

    Nibla: Usch jobbigt, har du bytt till kopparspiral?
    Ett tips är annars att ta med Liberos engångs-skötbordsunderlägg, de går ju att använda även i sängen och de kan du ju lätt slänga sedan, och slipper ta med dig ett ev rött plastat frottélakan hem....

  • Nibla

    Frujj,
    Ja, kopparspiral. Har en kompis som satte in en sån samtidigt som även har sjuka smärtor under ägglossningen, så hela benen domnar emellanåt. Usch, nåt sånt har inte jag känt. ÄN i alla fall!
    Det var ett bra tips! Tack!

    Glömde kommentera om din kompis som gått bort. Usch, vad tragiskt. Hade hon cancer?

    Sitter här med min nya vän Spotify och lyssnar på Bon Jovi. Jäklar vilka minnen man har till hans låtar. *nynnar "never say goodbye"*

  • Frujj

    Nibla: Hoppas du blir nöjd med kopparspiralen.
    Ja, hon hade cancer. Så hemskt för familjen.

  • Frujj

    Usch vad knäppa dom är på Ws dagis. På de två senaste föräldra- och föräldrarådsmötena så har frågan om cykelhjälmar tagits upp. Barnen åker nämligen runt som galningar (ja och där är en backe) på stora trehjulingar, (inte den där vanliga sorten man har hemma utan en större variant) en del av den är dessutom tvåsitsiga, (en unge bakom den andra, den kan ju inte säga till om nåt heller..). På senaste mötet så sa de att om man vill att ens barn ska ha en hjälm, får man ta med en o lägga på dagis så fixar fröknarna det. Idag tog jag med en hjälm o la på Ws plats. När jag sen hämtade W så pratade vi om cyklandet o då säger han att han inte hade fått cykla idag för fröken hade sagt att han får cykla hemma för dom vill inte ta på honom hjälmen!

    Ehh?? Ok.. dom kringgår alltså beslutet på senaste f-mötet genom att säga att man inte får cykla om man ska ha hjälm på sig. Vilken bra förebild för våra barn vårt jä..la bajdagis är!! (ok nu kan det ju vara så att W hittar på hela historien men det tror jag inte , ska fråga imorgon för säkerhets skull men jag kan inte tänka mig att han hittar på det)

  • Nibla

    Frujj,
    Jag förstår att du är skogstokig på det där dagiset! Du har ju skrivit lite om det på Facebook också att de hellre verkar vilja fika än att ta hand om barnen. Vilket skitdagist, rent ut sagt! Dödströtta kärringar som bara inväntar pensionen (om jag förstått det rätt)

    Synd att det är lång kö till det privata.....

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!