• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bettertogether

    Låter inte alls roligt bluebride.... :( Men ni kan ju ha en mysig dag tillsammans istället, bara du och hon under en filt i soffan. Läsa någon bok eller titta på någon trevlig film.

  • Bluebride

    Nä kul är det inte. Vi myser varje dag, just nu är det matdags.


    Bettertogether skrev 2009-11-26 09:33:28 följande:
    Låter inte alls roligt bluebride.... :( Men ni kan ju ha en mysig dag tillsammans istället, bara du och hon under en filt i soffan. Läsa någon bok eller titta på någon trevlig film.
  • Sundance

    Usch då, Bluebride. Krya på er.

    Jag ska julskylta i butiken idag. Vi har, istället för julgranskulor, fått pyttesmå stickade tröjor i olika färger och modeller som ska hänga i granen i skyltfönstren. Urgulliga. så igår ägnade jag mig åt att sätta 100 st pyttesmå galgar på 100 st pyttesmå tröjor .

    Jag har börjat vela lite med musiken under dagen. Ingångsmarchen är ju given (Forest Gump, då vi blev tillsammans och hade vår första kyss till den filmen). Och så blir det Lyckorus och För kärlekens skull. Men sen tänkte vi ha Kärleken förde oss sammans, men nu är jag inne på Fly with me eller Tycker om när du tar på mig. Skulle också kunna tänka mig första dansen till Tycker om när du tar på mig, men vi hade ju egentligen tänkt oss From this moment.

  • Bettertogether

    Sundance: Det låter ju hur mysigt som helst med de små tröjorna!! :D Du har säkert sagt vad du jobbar i för affär, men jag minns ju inte alls nu :(

    På tal om julskyltning och pyntning och sånt, igår lärde jag mej hur man gör jättetjusiga lyktor av hönsgaller och järntråd!!! Jag kan sätta en bild i galleriet som tips ifall någon vill pyssla ihop till bröllopet, eller julen ;)

  • junibrud2010

    oj vad ni är pyssliga

    Jag brukar göra julkort på barnen varje år. Men det här året ska jag faktiskt skicka helt vanliga julkort.

    Jag är nästan klar med alla mina julklappar.
    Fast nästa år ska jag göra annat med julklapparna. Ska börja handla redan i januari. Ska köpa lite varje månad. Så känns det inte som att pengarna far iväg. Har redan gjort en plan hur jag ska gå tillväga.

  • majsan801

    Vill ni veta nått tråkigt. Jag har ledsnat på att bröllopsplanera bläää. Ingenting känns kul. Nee blir nog en paus till efter jul och försöka hitta inspiration igen. Kom precis på dock att jag måste göra klart inbjudningskorten suck.

  • Tausen

    Igår började jag skära alla papper till inbjudningskorten och stansa ut hjärtan...suck...Känns som att jag aldrig kommer bli klar. Tycker synd om svärfar som ska få skriva våra namn på framsidan av alla (ca 50 stycken)

    När det gäller julklappar är vi nästan klara, vi började redan i september iår - så skönt! :)

  • Bluebride

    Det kan bli så ibland. Då är det bara att ta paus


    majsan801 skrev 2009-11-26 11:27:31 följande:
    Vill ni veta nått tråkigt. Jag har ledsnat på att bröllopsplanera bläää. Ingenting känns kul. Nee blir nog en paus till efter jul och försöka hitta inspiration igen. Kom precis på dock att jag måste göra klart inbjudningskorten suck.
  • Blivandefrueriksson

    majsan vänta ett tag, lägg det åt sidan. Det är så mycket nu, jul och nyår och annat man ska hinna med.

    jag har lagt det åt sidan tänkte ta tag i det igen efter mötet med värdparet/toastmaster i jan. Den ena i värdparet jobbar på ett tryckeri så hoppas jag kan köpa lite papper genom han, plus att jag hoppas han hjälper mig med inbjudningarna då han trots allt är datagrafiker

  • pandis81

    Jag känner att jag också skulle önska att jag kunde lägga det åt sidan ibland, men samtidigt så har vi bara 5 månader kvar, och när man jobbar så mycket som vi gör och har alla andra saker vid sidan om så hinner vi inte riktigt lägga det åt sidan, för då kommer inte allt hinna bli klart.

    Men jag tror ändå att vi ligger bra till.. Eller jag hoppas det i alla fall.

    Har tänkt lite och jag ska höra med två kompisar till m2b lillasyster om dom kan hjälpa till i köket lite fylla på om det tar slut och sen kanske duka bort lite.

    Och så betala dom en peng och så får dom självklart äta maten också.

    Hur mycket ska man betala dom i så fall.??? Dom är i 18 års åldern??

Svar på tråden Bröllop 2010 del8