• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bluebride

    känner igen känslan, när jag fick hem min första klänning från kina


    Trollia skrev 2009-10-29 11:46:23 följande:
    Hej alla!Måste bara berätta: För en stund sedan ringde det på dörren..det var posten..jag undrade vad det var för jag skulle skriva på leveransen.., postmannen sa en kommentar att det ser ut att vara från Kina!O vad glad jag blev det var MIN klänning!Blev så ivrig så gick över till grannen på en gång som hjälpte mig att beställa så hjälpte hon mig knyta i ryggen mm den var jättefin o måtten stämde jättebra!O så glad jag är skulle nu kunna gifta mig idag för den var så fin..men den som väntar på nåt gott..men trodde det skulle vara ett större paket o att det skulle dröja ännu längre innan den anlände!
  • Trollia

    Lina o Peter skrev 2009-10-29 11:53:49 följande:


    Åh va härligt Trollia!!! Förstår att du är superglad!
    Ja det känns verkligen jätteskoj..trodde inte alls den skulle komma ännu..har ju inte direkt hört av tillverkaren förutom när jag mailade tidigare för kanske 2 veckor sedan..det stod att paketet var skickat den 16 oktober så det tog ju ändå ett tag att få hit den..
    De fick kanske bråttom när jag mailade haha..
  • Trollia
    Bluebride skrev 2009-10-29 12:04:17 följande:
    känner igen känslan, när jag fick hem min första klänning från kina
    Har du skickat efter flera klänningar?Ja det känns helt underbart o jag skulle helst gifta mig på en gång hihi..har varit tvungen o skriva om det i de trådarna man har besökt här..är så glad o nöjd!
  • Bluebride

    jag har beställt 7 klänningar från kina i mitt liv
    Det enda är att man är noga med måtten


    Trollia skrev 2009-10-29 12:22:28 följande:
    Har du skickat efter flera klänningar?Ja det känns helt underbart o jag skulle helst gifta mig på en gång hihi..har varit tvungen o skriva om det i de trådarna man har besökt här..är så glad o nöjd!
  • Tausen

    Åh jag vill också beställa nu!! Kanske ska jag ta och göra det i helgen...

  • Sundance

    Måste fråga er... Fick ni allihop tårar i ögonen och en sån där aha-känsla när ni provade er klänning med stort K? Jag har ju köpt en klänning nu som jag provade i Köpenham som jag trivdes bra i och kände mig fin i men jag fick inte den där känslan som så många beskriver. Men grejen är att jag inte vet om jag kommer att få det över huvud taget. Därför vågade jag inte vänta med att köpa den. Men nu börjar jag undra om jag har förhastat mig och köpt för tidigt. Borde jag ha provat runt mer och väntat på den där tårar-i-ögonen-känslan? Tänk om min tårar-i-ögonene-klänning finns där ute??? Vad tycker ni om de klänningar jag har i galleriet? Har ju beställt båda.

  • EåN2010

    Sundance: jag tycker dina klänningar är jätte fina...
    jag själv provade hur många som helst innan jag hittade den rätta... inga tårar men jag kände att jag inte ville lämna den å jag hade på mig den hur länge som helst å ville bara ha den varje dag typ... å när jag kom hem sen så ångrade jag att jag inte hade tagit med den på en gång... men de var nog ganska bra att jag inte tog med den hem skulle nog ha tagit på den varje dag... hihi..

  • Tausen

    Sundance: Vilken av dem ska du ha då? Ska du byta sen på festen??

  • KatjaB

    jag har ju inte hittat "min" klänning heller, de som jag hittat på nätet som varit allra snyggast fanns såklart inte i stan att testa, och jag har ingen lust att åka långt för att prova när jag ändå ska beställa från Kina.
    Men jag testade ju en del olika modeller, material halsringningar och kom fram till att det jag tänkt från början faktiskt var det jag passade bäst i, klänningar som är släta i satin och inga dekorationer nästan alls, kändes inte alls "jag", så jag är helt hundra på att min klänning som jag sen ska ha kommer bli bra.. trots att jag aldrig testat.

    trollia: vad roligt! har du inga bilder på den?

    Hade ju tänkt köpa en riktig korsett att ha under klänningen, men de syr ju in skenor o klänningarna.. vad tror ni, är det väldigt jobbigt att gå i korsett eller är det värt det för själva effekten och till bröllopsnatten

  • Bluebride

    Vilken förlovningsdag (3 år) fått min mens och den skulle komma 2 nov. Sen jag trodde jag var gravid, alltså aug/sep har min mens kommit tidigare varje månad och det börjar bli jobbigt. Jag har varit hos barnmorskan och testat mig och det var ju Nej, men varför är den så konstig nu då? Borde jag ringa dem imorrn och höra? Förlåt OT

Svar på tråden Bröllop 2010 del8