• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • KatjaB
    Bluebride skrev 2009-10-26 20:00:26 följande:
    nu har jag betalat min ring.Jag börjar bli förkyld igen
    men vad du är sjuk titt som tätt, stackare..
    Hjälpte inte echinagard?
  • Tausen

    Jag är imponerad att ni lyckas hålla ihop i åtta år på distans. Håll ut nu är det ju nära ju, tänk vad skönt att kunna få dela vardagen också :)


    Humlan66 skrev 2009-10-26 19:09:20 följande:
    Tusen tack tjejer för era svar- Vad gulliga ni ärHan och jag är bra på prata,så det gör vi och kan prata om det mesta och det har väl vart våran räddning hitils.Och vi har vart ihop i 8 år men det som jag tror sliter är dels att vi inte har bott ihop under den här tiden,utan bor 60 mil ifrån varandra med ständiga resor som sliter både på orken och ekonomin.Och dels att hans fam/släkt är så olik min samt att hans bror inte gillar mig och det blir himla spänt mellan oss ( brorsan) och mig varje gång vi ses. Vilket min pojkvän inte tycker är så kul.Det är såhär att hans mamma tycker att dom ska vara tillsammas HELA tiden och göra saker hela tiden och det gör dom vilket är mycket tröttsamt för mig. Varje gång jag kommit dit ringer dom och vi ska ses, vilket är helt ok för m2b men jag åker ju inte dit för att umgås med dom.och vi tjafsar som följd :-stror han har svårt att lämna dom för att bo med mig. Hans bror är ju en riktigt morsgris som vägrar klippa navelsträngen dessutom. dom är som ett gammalt par :-s hemst att se. vid 32 års ålder borde man vara mera intresserad att skaffa egen fam tycker man, men men.Det är dessutom svårt att planera ett bröllop på avstånd ska ni veta, speciellt då det är ständiga missförstånd.Då kommer klumpen i magen bla han ska ju flytta hit men han vill gärna inte säga upp sig från jobbet på volvo då dom slet för att få behålla honom under uppsägningarna,vilket jag isf förstår. Men hur länge ska man vänta ?Nåja-- idag hände lite ROLIGT iaf ang bröllopet och det va att jag fick hem favorpåsarna vi ska använda .Köpte 20 st via ebay först för att kolla, men köpte 20 st till idag :-d nu fattas bara 10 st tror jag ursäkta att det vart låångt inlägg men TACK för ni orka läsa ni är faktikst guld här i tråden tjejer
  • Tausen

    Hur gick det till då? frieriet allstå *nyfiken*


    mammab skrev 2009-10-26 19:45:52 följande:
    Tack för alla grattis!!Håller på å kollar runt lite kyrkor och lokaler. himla svårt att veta..
  • Bettertogether
    Bluebride skrev 2009-10-26 20:00:26 följande:
    nu har jag betalat min ring.Jag börjar bli förkyld igen
    Du ska börja äta actimel varje dag :) Det funkar! Förr hann jag knappt bli frisk innan nästa förkylning slog till, men för lite mer än ett år sedan började jag med actimel och sedan dess har jag haft högst 2 (TVÅ!!!) lindriga förkylningar! :D
  • mammab
    Tausen skrev 2009-10-26 20:14:38 följande:
    Hur gick det till då? frieriet allstå *nyfiken*
    Hehe, jag bokade en liten resa till göteborg fredag-söndag.

    Så på lördags kvällen när vi kom tillbaka upp på vårat hotellrum efter en super mysig och romantisk middag på en italiensk restaurang så gick vi lade oss i sängen.


    Jag fråga då vad han hade tyckt om helgen och lite sådär allmänt och han tyckte den hade vart jätte bra!


    Men jag sa att jag tyckte det faktiskt fattades någonting, vi firade endå 8 år tillsammans


    Sen putta jag fram två ring askar, han såg helt chokad ut "Har du köpt ringar??"


    Ja, sa jag och fråga -Vill du gifta dig med mig?, Ja svarade han och så satte jag på ringen på hans finger!


     


    Kanske inte låter så speciellt men allt vara bara ett helt perfekt ögonblick. helt underbart!


     


    Finns bilder på våra ringar i mitt galleri nu föresten!


    2010-10-23
  • Humlan66
    mammab skrev 2009-10-26 20:49:10 följande:
    Hehe, jag bokade en liten resa till göteborg fredag-söndag.

    Så på lördags kvällen när vi kom tillbaka upp på vårat hotellrum efter en super mysig och romantisk middag på en italiensk restaurang så gick vi lade oss i sängen.
    Jag fråga då vad han hade tyckt om helgen och lite sådär allmänt och han tyckte den hade vart jätte bra!
    Men jag sa att jag tyckte det faktiskt fattades någonting, vi firade endå 8 år tillsammans
    Sen putta jag fram två ring askar, han såg helt chokad ut "Har du köpt ringar??"
    Ja, sa jag och fråga -Vill du gifta dig med mig?, Ja svarade han och så satte jag på ringen på hans finger!
     
    Kanske inte låter så speciellt men allt vara bara ett helt perfekt ögonblick. helt underbart!
     
    Finns bilder på våra ringar i mitt galleri nu föresten!
    Lät som ett romantikst frieri tycker jag :-d
  • Humlan66

    Ja jag tror inte många klarar av att ha ett disansförhållande i 8 hela år faktikst :) Min halvsyster förlovade sig med en karl 40 mil bort , men dom klara inte ens ett år ihop dom

  • Humlan66
    Bettertogether skrev 2009-10-26 20:47:21 följande:
    Du ska börja äta actimel varje dag :) Det funkar! Förr hann jag knappt bli frisk innan nästa förkylning slog till, men för lite mer än ett år sedan började jag med actimel och sedan dess har jag haft högst 2 (TVÅ!!!) lindriga förkylningar! :D
    Tycker det är synd att det är så dyrt med sånna där shots, men bra är dom ju
  • Bluebride

    barnbaciller e farliga, har uselt immunförsvar, alltid haft


    KatjaB skrev 2009-10-26 20:09:01 följande:
    men vad du är sjuk titt som tätt, stackare.. Hjälpte inte echinagard?
Svar på tråden Bröllop 2010 del8