• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Lina o Peter

    BetterTogehter: Härligt att ha handlat klart all dekoration!

    Jag har varit på IKEA idag och handlat gardinvepor som ska bli löpare, dukar och servetter ska pappas sambo stå för, så vi har i princip bara ljus/ljusstakar kvar att handla. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha värmeljus i små koppar eller blockljus på brickor osv osv.. Vill inte ha för mycket mojs och grejs. Ja och blomarrangemang har vi ju kvar då, men det går ju inte att fixa än, hehe. Eterneller möjligen då.

    Servettringar ska jag göra av silverfärgad koppartråd och pärlor, får lägga in bild när det är klart.

    KatjaB: ja, runt 100 kr per person borde vi hamna på. Är svårt att räkna på buffé tycker jag.. Vi ska ju ha nån typ av medelhavsbuffé. Lite lax, kycklingspett, hummus och andra goda röror, pastasallad och nått kallskuret kött. Grönsallad, lite olika bröd och småplock som oliver och kanske parmainlindade dadlar osv. (Åt det i Milano jättegott!) Ska sätta mig med min kompis syster nån dag och räkna ordentligt och höra med henne vart vi hamnar. Men de förnyar sina löften nu på lördag så jag vill inte direkt ringa och störa henne innan med mitt bröllop som det är 8 månader kvar till. Tror inte jag blir så poppis då, hehe.

  • Sundance
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-21 13:05:44 följande:
    Måste bara berätta fick igår en vänskapskaka från en kompis till killen. Är en surdegskaka som man sköter i 10 dagar. Så på dag 10 kan man grädda den då är den färdig jäst. Herman kallas den, är att man rör i den och "matar" den dagarna innan. Så gulligt.. Vart lite rörd av en så enkel sak. Dag 9 ska man dela han i 5 delar och ge bort 4 delar till vänner man tycker om.
    Haha! Har jag aldrig hört talas om, men det låter ju helt underbart. Vart får man tag i en Herman???
  • Sundance

    Lina o Peter skrev 2009-10-21 13:58:22 följande:


    BetterTogehter: Härligt att ha handlat klart all dekoration! Jag har varit på IKEA idag och handlat gardinvepor som ska bli löpare, dukar och servetter ska pappas sambo stå för, så vi har i princip bara ljus/ljusstakar kvar att handla. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha värmeljus i små koppar eller blockljus på brickor osv osv.. Vill inte ha för mycket mojs och grejs. Ja och blomarrangemang har vi ju kvar då, men det går ju inte att fixa än, hehe. Eterneller möjligen då. Servettringar ska jag göra av silverfärgad koppartråd och pärlor, får lägga in bild när det är klart. KatjaB: ja, runt 100 kr per person borde vi hamna på. Är svårt att räkna på buffé tycker jag.. Vi ska ju ha nån typ av medelhavsbuffé. Lite lax, kycklingspett, hummus och andra goda röror, pastasallad och nått kallskuret kött. Grönsallad, lite olika bröd och småplock som oliver och kanske parmainlindade dadlar osv. (Åt det i Milano jättegott!) Ska sätta mig med min kompis syster nån dag och räkna ordentligt och höra med henne vart vi hamnar. Men de förnyar sina löften nu på lördag så jag vill inte direkt ringa och störa henne innan med mitt bröllop som det är 8 månader kvar till. Tror inte jag blir så poppis då, hehe.
    Det där med vad man ska ha för typ av ljus har jag också problem med. Men vi ska ha runda bord så jag antar att det ser dumt ut med blockljus på fat. Vart på det runda bordet skulle det fatet stå i så fall, liksom? Då blir det nog bättre att sprida ut lite små värmeljus runt blomsterarrangemanget, tror du inte? Annars gillar jag blockljus så i ditt fall hade jag nog röstat på det. Hurricanes-lyktor är också väldigt fint tycker jag, men samma problem där för mig.
  • Sundance

    Lina: Säg till så fort du lagt in bild på dina servettringar för det låter ungefär så som jag har tänkt, men jag har inte sett någon bild på länge, och minns såklart inte vart jag först såg idén.

  • KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-21 13:05:44 följande:
    Måste bara berätta fick igår en vänskapskaka från en kompis till killen. Är en surdegskaka som man sköter i 10 dagar. Så på dag 10 kan man grädda den då är den färdig jäst. Herman kallas den, är att man rör i den och "matar" den dagarna innan. Så gulligt.. Vart lite rörd av en så enkel sak. Dag 9 ska man dela han i 5 delar och ge bort 4 delar till vänner man tycker om.
    gjorde en Hermna häromdagen.. riktigt gott och är lite som morotskaka, sådär saftigt
  • Bluebride

    Ska jag fråga min sambo om han kan komma på något förslag, han har bott i Västervik och kan trakterna?


    sunzhine skrev 2009-10-21 08:30:13 följande:
    Hej!Det var jättelänge sen jag var härinne o skrev, beror främst på att vår planering ligger på is just nu. Men igår fick jag äntligen tag på den lokal som vi gärna vill ha festen i och som inte svarat i telefon på en vecka. Och allt lät verkligen jättebra, billigt och lokalen räcker till oss o alla våra gäster o ligger vid havet. MEN så när vi bokat in tid för att komma o titta frågar jag om han redan nu kan se om det är ledigt vår helg i augusti... Svaret blir då: -Nej tyvörr hyr vi sen i år inte ut under juni, juli och augusti! FAn fan fan så surt. Så nu vet jag inte alls hur vi ska göra... Vi har tittat på andra lokaler men är ju inte helt nöjda med dem o det finns inte så många lokaler i lilla Västervik!
  • KatjaB

    Vår lokal har ljusstakar för antingen värmeljus eller långa ljus, vilka faktiskt ser helt okej ut. Så jag funderar lite på att använda dem, de är lite gammaldags i klarglas och passar nog till miljön. Men frågan är ju om man ska ha antikljus i creme eller rosa, eller om vi ska satsa på värmeljus.
    Sen kan jag inte bestämma mig för om dukningen ska vara helt vit/creme eller om vi ska ha lite champagnerosa inslag. Funderar på en löpare i rosa, och så ska vi ha diamantkonfetti ovanpå och små låga rosaarangemang med rosa rosor

  • pandis81

    jag har haft det ett par gånger bara för att svärmor ger mig dom av och till.. men jag tycker inte alls att det är gott och sista gången så delade jag faktiskt inte med mig heller utan jag kastade den.. Nä usch för att baka ut dom.. inte luktar det gott under tiden heller.


    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-21 13:05:44 följande:
    Måste bara berätta fick igår en vänskapskaka från en kompis till killen. Är en surdegskaka som man sköter i 10 dagar. Så på dag 10 kan man grädda den då är den färdig jäst. Herman kallas den, är att man rör i den och "matar" den dagarna innan. Så gulligt.. Vart lite rörd av en så enkel sak. Dag 9 ska man dela han i 5 delar och ge bort 4 delar till vänner man tycker om.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8