• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Tausen

    Måste bara få gnälla lite...
    Har haft problem med hyn och var inbokad på ett telefonmöte med läkaren idag. Men han ringde inte. jag har väntat flera dagara och avsatt tid till detta och så ringer han inte. *arg som ett bi*
    Sedan ringer de från min gamla arbetsplast som jag hade jobb på gång hos, men det visade sig att de inte hade någonting till mig trots allt. fan, fan, fan vill bara krypa ner under täcket och gömma mig!!

  • KatjaB

    tausen: vad trist med jobbet! aldrig kul att få såna besked.
    Läkaren borde ju ha hört av sig.. har de inte teletid mer idag?

  • Bluebride

    kul att man kunde hjälpa till

    Lina o Peter skrev 2009-10-20 15:47:15 följande:


    Sluta prata om massa god mat och SPA grejer nu! Blir ju både hungrig och avis! Hihi!Hej och hå vad ni skriver tjejer! Har fått backa flera sidor för att hänga med här. Jag håller på att köpa kläder till sambon via Ebay! Tack till bluebride för tipset! Har äntligen fattat vad jag gjorde fel med måtten, så nu är beställningen på G. Väntar på en färgkarta av säljaren då jag vill ha en mer lila plastrong. Men typ ett sånt här set (skjorta, väst, plastrong) ska jag köpa till darlingen, som han ska ha till sin svarta kostym. imagehost.vendio.com/a/32017018/aview/DSCN113...Sen hade jag beställt hem material till att göra smycken till brllopet, och det kom idag! Swarovski-pärlor, silverfästen och ljust lila sötvattenspärlor ska jag göra nått fint av. Men har lite svårt att bestämma mig. Tror nästan jag ska göra några olika och lägga ut via hemsidan, en liten "bröllopskollektion" nu när mitt största intresse överskuggas liiite av bröllopsplanerna, haha! Nej nu ska jag börja med middagen! Blir kyckling mango chutney idag! Så jäkla gott och enkelt att göra, mums! (Om nån vill veta mer finns receptet i min blogg, adress på pres.sidan, om man går på kategori "recept" och scrollar ner en bit. )
  • Lina o Peter

    Fy va trist... Läkare kan man ju bli galen på. :-P Ring upp imorrn och fråga va fan de håller på med. Surt med jobbet också, det är knepigt hur allt skit kommer samtidigt. Sambon brukar skylla på Murphys lag; kan det jävlas så jävlas det.

    Hoppas det ordnar upp sig snart!

  • Tausen

    mmm tur att jag bokade in en massage imorgon. Kan behöva det just nu

  • Sundance

    Hoppas du kan njuta av den. Jag var väl först lite tveksam till om jag och sambon skulle lägga en massa pengar på en spahelg. Bättre att spara dem till bröllpet (och verkligen sätta in dem på kontot då), tyckte jag. Men han ville att vi skulle komma iväg och nu känns det super. Tror vi behöver det. Jobbar om varandra nu så vi träffas inte så mycket så det ska bli underbart. Inga mobiler. Bara varandra.

  • Bettertogether

    Lina o Peter skrev 2009-10-20 15:47:15 följande:


    Jag håller på att köpa kläder till sambon via Ebay! Tack till bluebride för tipset! Har äntligen fattat vad jag gjorde fel med måtten, så nu är beställningen på G. Väntar på en färgkarta av säljaren då jag vill ha en mer lila plastrong. Men typ ett sånt här set (skjorta, väst, plastrong) ska jag köpa till darlingen, som han ska ha till sin svarta kostym. imagehost.vendio.com/a/32017018/aview/DSCN113...
    Vad får du betala för paketet? :)
  • Bettertogether

    Nu har jag ett litet, vad ska man kalla det, problem? dilemma? fundering?

    Är det någon annan som planerar ett cirka 135 personersbröllop?! Vi gjorde en uppdatering av vår gästlista och utökade med 16 personer på kompissidan. Det var ju inte tänkt att det skulle bli så mycket gäster, men varför inte när vi vill ha dem där? Det är ingen större begränsning på lokalen vi ska vara i, så det enda som egentligen påverkas är maten.
    Förut hade vi ju tänkt att varmrätten skulle vara ugnsrostad nypotatis och något kött med sås till... Men nu har vi fört våra tankar till laxsoppa istället. Nice eller bajs? Här där jag bor, eller snarare här i trakten, är det vanligt att man bjuder på köttsoppa på bröllopen så det vore egentligen inte så konstigt. Och om vi väljer laxsoppa skulle vi ha nybakt bröd till, samt salladstallrik.

    Vad tycker ni om det?
    Har ni något tips på hur man skulle kunna "lyxa till" laxsoppan eller själva middagen?

  • Lina o Peter

    Mmm.. Låter jättegott tycker jag som älskar lax! men kanske ska ha nått alternativ (t.ex då köttsoppa) för de som ev. inte äter fisk?

    Hmm.. Har inget tips på lyxig laxsoppa. Mer än grädde och en bra fond kanske? Jag har ett recept på fisksoppa som det är lax i på bloggen. Den är sjukt god, man kan ju skippa torsken och den andra "vitfisken" osv.

    Setet med kläder till sambon kostar ca 450 kr inkl. frakt.
    Här är deras "shop":

    stores.shop.ebay.co.uk/Formal-Tailor

Svar på tråden Bröllop 2010 del8