• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Fenixx

    jag köpte mina skor väldigt tidigt, säkert minst 1år sen.

    dem var perfekta till utseende och färg och kostade hela 29kr.

  • anoli

    'Lina o Peter' har du kollat på mer traditionella skobutiker?

    Jag har hittat mina på www.brandos.se, där kan man söka på färg för att hitta skor. Kikade precis på lila åt dig, såg en söt ljuslila med en liten rosett på.. Fast, nu vet jag ju inte alls vad du har för smak, men värt att kika på?!
    Finns ju fler liknande sidor, t.ex. have2have.se

  • KatjaB

    Vi har ett utkast på meny om vi gör det själva. anlitar vi kocken så kanske det blir lite annat eftersom det då var tal om 3 rätters, inte buffé.. Men så här ser det ut nu, om jag inte glömt nåt.

    Snittar till brudskålen.

    Potatisgratäng
    Tjälknul på älg
    Rödvinsås
    Lönnebergaskinka
    Ost
    Pastasallad med ruccola, pesto och kyckling (krämig)
    Grönsallad
    Laxqueasadillas
    Kycklingspett (vet inte om dessa behövs)

    ostar, kex, fruktfat

    eller så skippar vi laxquesadillas och kycklingspett och gör istället pajer med olika fyllning. vet inte riktigt hur mycket varm/kall mat det ska vara. Undrar om man kan hyra/låna värmekantiner någonstans. Det vore ju rätt så smidigt

  • anoli

    'Fenixx' vilket skofynd!!! :)

    Gällande mat så är ett tips att kika på olika cateringfirmors hemsidor och se vad de har för utbud i sina buffeer!
    Tycker iofs att det där låter riktigt bra!

  • pandis81

    tycker att det låter jättebra och gott.
    tycker också att våran låter bra, men vet inte om man ska ha något mer.

    Eller hur mycket mat man ska ha, man ska ju få i sig tårta också


    KatjaB skrev 2009-10-13 09:31:40 följande:
    Vi har ett utkast på meny om vi gör det själva. anlitar vi kocken så kanske det blir lite annat eftersom det då var tal om 3 rätters, inte buffé.. Men så här ser det ut nu, om jag inte glömt nåt.Snittar till brudskålen. PotatisgratängTjälknul på älgRödvinsåsLönnebergaskinkaOstPastasallad med ruccola, pesto och kyckling (krämig)GrönsalladLaxqueasadillasKycklingspett (vet inte om dessa behövs)ostar, kex, fruktfateller så skippar vi laxquesadillas och kycklingspett och gör istället pajer med olika fyllning. vet inte riktigt hur mycket varm/kall mat det ska vara. Undrar om man kan hyra/låna värmekantiner någonstans. Det vore ju rätt så smidigt
  • pandis81

    Hur gör du
    Pastasalladen med ruccola,pesto och kyckling (krämig) låter jättegott..


    KatjaB skrev 2009-10-13 09:31:40 följande:
    Vi har ett utkast på meny om vi gör det själva. anlitar vi kocken så kanske det blir lite annat eftersom det då var tal om 3 rätters, inte buffé.. Men så här ser det ut nu, om jag inte glömt nåt.Snittar till brudskålen. PotatisgratängTjälknul på älgRödvinsåsLönnebergaskinkaOstPastasallad med ruccola, pesto och kyckling (krämig)GrönsalladLaxqueasadillasKycklingspett (vet inte om dessa behövs)ostar, kex, fruktfateller så skippar vi laxquesadillas och kycklingspett och gör istället pajer med olika fyllning. vet inte riktigt hur mycket varm/kall mat det ska vara. Undrar om man kan hyra/låna värmekantiner någonstans. Det vore ju rätt så smidigt
  • KatjaB

    pandis81 skrev 2009-10-13 09:35:54 följande:


    Hur gör du Pastasalladen med ruccola,pesto och kyckling (krämig) låter jättegott..
    jag har inga mått eftersom jag alltid höftar, men ungefär det här brukar jag ha i

    koka pastaskruvar eller fjärilar.
    blanda creme fraische, pesto och gräddfil
    Blanda såsen med pastan,stekt tärnad kyckling, körsbärstomater, purjolök och ruccola i en skål. Strö över lite hackade valnötter, parmesanost och ev färsk basilika.
    salta och peppra

    sen kan du ju ha i mer saker om du vill, eller byta ut tomaterna till soltormad tomat som också är jättegott
  • Lina o Peter

    MUMS! KatjaB det låter supergott!

    Tack för tipsen om skoaffären, ska kika mer på det. Brandos har jag kollat tidigare, men var då inne på vita skor. Hade glömt bort den affären. Tack!

  • Bluebride

    mina köptes för 3 år sen


    anoli skrev 2009-10-12 22:26:23 följande:
    Är det extremt att beställa skor redan?Är så rädd att jag ska ångra mig..(Gifter oss 21a aug)
  • pandis81

    lät jättegott det ska jag skriva upp när jag kommer hem.. Nu måste jag rusa till pendeln för att åka och jobba.

    Ha en bra dag allihop..


    KatjaB skrev 2009-10-13 10:05:53 följande:
    pandis81 skrev 2009-10-13 09:35:54 följande:
    jag har inga mått eftersom jag alltid höftar, men ungefär det här brukar jag ha ikoka pastaskruvar eller fjärilar.blanda creme fraische, pesto och gräddfilBlanda såsen med pastan,stekt tärnad kyckling, körsbärstomater, purjolök och ruccola i en skål. Strö över lite hackade valnötter, parmesanost och ev färsk basilika. salta och pepprasen kan du ju ha i mer saker om du vill, eller byta ut tomaterna till soltormad tomat som också är jättegott
Svar på tråden Bröllop 2010 del8