• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Lina o Peter

    Helloj på er! Jag sitter och äter knäckebröd med kallrökt lax och avokado, såååå jäklarns gott! Mmmm.. ar varit på IKEA idag, men de hade såklart slut på gardinen FLYN LILL som jag ville ha i lila... Och den går inte längre att hitta på nätet heller... Mycket mystiskt, hoppas de inte tar bort den ur sortimentet bara. Blir tokbra bordslöpare samt ev. band runt stolarna, hoppas jag iaf.

    Jag har testat att göra egen chokladtryffel nu, eller jag håller på kan man väl säga. Fuskade dock och bredde ut smeten på bakplåtspapper i en form och ställde i kylen. Så nu ska det stelna ett tag till, sen ska de skäras i bitar och "rullas" (hur rullar man en fyrkant lixom? ) i kakao sen kommer de ätas upp. Ja inte alla på en gång då spklart, och inte utav bara mig.

    Hade amarula-likör i smeten då bailysen var slut, så det ska bli spännande att provsmaka sen. Går allt vägen kommer jag och kompisarna göra dessa innan bröllopet, fast en tredjedel av med kaffesmak, en med mint och en ev. bailys/amarula eller dylikt.

    Dessa ska sen delas upp så alla gäster får 3 st var, och ner i lila silkespapper i en 0,5 L färgburk av metall (min karl är målare) och ligga snyggt på bordet som "favors" å bröllopet. De ska även få med en burköppnare. Är sååå übernöjd med idén! Blir så jäkla personligt pga av sambons yrke och alla vet att jag andas och lever för mörk choklad. Sen hoppas vi på att det blir en sorts isbrytare då inte alla gäster känner varandra, och kanske inte alla får upp en färgburk i metall..? hehe. Läääängtar!

    Här hittade jag receptet:

    www.kokaihop.se/recept/tryffel-i-olika-smaker

    Oj vad långt detta blev, sorry.

  • Karin längtar
    Bluebride skrev 2009-10-07 20:20:32 följande:
    Tärna och bestman har dragit sig ur
    Vad tråkigt! Vad har de för skäl?
  • anoli

    Kan man hänga på i den här tråden?
    Den 21/8 som gäller för oss..

    Oj så mkt ni hunnit pratat hittills :)

  • Bluebride

    de påstår att vi inte frågat dem. gubben har frågat en annan vän.

    Karin längtar skrev 2009-10-07 20:34:50 följande:


    Vad tråkigt! Vad har de för skäl?
  • Sundance

    Den tråden jag startat som jag pratat om är denna

    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3562903.html

    Tack och lov är vi inte direkt osams längre men det hänger väl lite i luften där hemma. Men vi tar oss väl säkert igenom detta också. Som jag sa till min sambo igår så får man ju räkna med att kriser och bråk dyker upp av olika anledningar men det är väl hur och om man tar sig igenom kriserna som visar hur starkt förhållandet verkligen är. Har börjat jobba mig igenom böcker om självkänsla och liknande. Kan ju inte ändra på honom men försöka att bli lite tryggare i mig själv så att man kan hantera situationer som dyker upp lite bättre.

    Minns inte om jag berättade det men vi har bokat fotograf nu. Blev en tjej som heter Lina Roos. Kändes riktigt konstigt att betala bokningsavgiften till henne samtidigt som man gick med starka tvivel över om man kanske skulle lägga bröllopet på is ett tag. Men någonstans, långt inne i hjärtat och i bakhuvudet, så vet man nog att vi kommer ta oss igenom detta också.

  • Sundance

    Vad tycker ni? Kan man ha svart klänning på ett barndop? Om man t ex har en scarf i någon härligare färg.

  • KatjaB

    lina&peter: vad surt att tyget var slut, ikea här i stan kan ju ha slut på lager i ett halvår på vissa saker.. så det kan ju vara bra att kolla om det kommer tillbaka elelr inte.
    Blev väldigt inspirerad av dig att göra egna praliner jag med.. Simon tycker dock att jag är galen som ska göra det också, hehe. Få se hur det blir, men hinner man med julgodis i all hysteri i december så borde man väl kunna det här med

    Sundance: tycker absolut att du kan ha svart, jag har tom haft svart på ett bröllop. Hade en svart klänning med turkosa skor och en turkos tygblomma i håret och lite piffigt smink. Var nog ingen som tyckte att det var en "sorgens färg".

    Det där med svartsjuka är ju svårt, jag är inte så vansinnigt svartsjuk, men vi hade en period då det var rätt tufft och jag fick en massa dumma tankar och svårt att lita helt på Simon trots att inget hade hänt. Det låg hos mig och min självkänsla. Då var jag ju gravid också så det gör väl en del med hormoner o så.
    Det har dock gått över med tiden, och bara man pratar om känslorna, försöker ändra inställning själv samt få bekräftelse att det faktiskt är okej att få känna så och att det inte finns något att vara svartsjuk på, så tror jag att det ger sig så småningom. Vet inte hur det är för er, men man måste våga släppa kontrollen lite också. Läser ibland om tjejer (eller killar) som läser sambons sms, har benkoll på allt den andre gör, kollar mail osv. Och så länge man håller på så så tror jag inte att man någonsin kan komma över sin svartsjuka. För det handlar ju om att kunna bygga up tillit också.
    Nu menar jag itne att det är så för er, utan bara mina egna reflektioner. Hoppas det blir bättre snart!

  • Fenixx
    anoli skrev 2009-10-07 20:36:41 följande:
    Kan man hänga på i den här tråden? Den 21/8 som gäller för oss..Oj så mkt ni hunnit pratat hittills :)
    välkommen! ja vissa av oss har hängt här länge.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8