• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • maj2010

Hej tjejer!

Länge sen jag var inne och skrev här. Det har varit fullt upp med jobb och annat senaste veckorna, men nu börjar det lugna ner sig igen.

Ser att ni pratar tv-serier. Enda serien jag följer slaviskt är Grey's. Tyvärr måste jag säga att jag var lite besviken på första avsnittet. Hoppas det blir bättre ikväll.

På bröllopsfronten händer inte mycket nu. Men jag har börjat på en kurs i silverslöjd och fått lite nya idéer till bröllopssmycken. Just nu är jag inne på virkad silvertråd med sötvattenspärlor. Kommer nog att tillverka några olika och kanske sälja dem jag inte använder sen.

• ninni84r

Åh roligt. Ngt du hållt på med tidigare med lr?

maj2010 skrev 2009-10-07 10:26:57 följande:
    Hej tjejer!Länge sen jag var inne och skrev här. Det har varit fullt upp med jobb och annat senaste veckorna, men nu börjar det lugna ner sig igen. Ser att ni pratar tv-serier. Enda serien jag följer slaviskt är Grey's. Tyvärr måste jag säga att jag var lite besviken på första avsnittet. Hoppas det blir bättre ikväll.På bröllopsfronten händer inte mycket nu. Men jag har börjat på en kurs i silverslöjd och fått lite nya idéer till bröllopssmycken. Just nu är jag inne på virkad silvertråd med sötvattenspärlor. Kommer nog att tillverka några olika och kanske sälja dem jag inte använder sen.
  • Bluebride

jag har hälften av lakanen kvar, överger idén att ha stolsöverdrag. Jag handlar oxå när det är billigt, såg nga söta skålar/ljuslyktor på indiska men det var tur att jag inte köpt dem, för jag tror redan jag har för mycket dekorationer

KatjaB skrev 2009-10-07 08:43:04 följande:
    bluebride: nja, helt slaviskt följer jag det inte, men ungefär faktiskt.. det är mest för att vi ska sprida ut kostnaderna under året o då gjorde vi en "plan" för när vi ska handla allt för att komma ihåg allt o slippa panikleta sen i vår. Men hittar jag nåt billigt så köper jag det ju då, har ju köpt alla knoppalakan redan tex. Vad annorlunda hon såg ut förresten, "Gina" från Joey.. nu såg hon inte alls så toksmal ut som hon gör i den andra serien.
  • KatjaB
    Bluebride skrev 2009-10-07 11:03:12 följande:
    jag har hälften av lakanen kvar, överger idén att ha stolsöverdrag. Jag handlar oxå när det är billigt, såg nga söta skålar/ljuslyktor på indiska men det var tur att jag inte köpt dem, för jag tror redan jag har för mycket dekorationer
    ja det blir ju lite bökigt för dig med dem tyvärr.. men jag tänker att om du vill piffa stolarna kan du ju bara ha lite tunt tyg som en rosett runt ryggstödet på varje stol. Går ju att köpa nåt i ert färgtema som du bara klipper i lagom tjocka remsor..
    Men jag kanske sagt det förut, minns inte
  • Humlan66

Ahaaaa det va joey hon va med i bitchen *s* tänk vad jag grunnade vart jag sett henne fniss. tur det finns folk som har koll
    Jag hinner inte alls med er andra tjejer i planeringen faktikst och ni är verkligen ute i tid *L* men det kommer väl bara då vi hittar lokalen ( eller bestämmer oss )

• Bluebride

stolarna är rätt ok i lokalen som tur är och det känns som en onödig utgift.

KatjaB skrev 2009-10-07 11:29:05 följande:
    ja det blir ju lite bökigt för dig med dem tyvärr.. men jag tänker att om du vill piffa stolarna kan du ju bara ha lite tunt tyg som en rosett runt ryggstödet på varje stol. Går ju att köpa nåt i ert färgtema som du bara klipper i lagom tjocka remsor.. Men jag kanske sagt det förut, minns inte
  • Fenixx

Lina o Peter skrev 2009-10-07 07:06:06 följande:

Aaah! Det var från Joey jag kände igen mamman! Tack, filurade under tiden jag tittade varför jag kände igen henne så väl, men kom aldrig på det. Jag är också Desperate-fan, skrattar lika gott varje gång jag tittar, eller gåter för den delen. Riktigt bra serie! Nu är det bara Greys som saknas. Har ingen koll på när den startar, får googla.
    åh nej har du missat att Grey´s har börjat igen. illa.
  • Fenixx
    Humlan66 skrev 2009-10-07 11:54:59 följande:
    Ahaaaa det va joey hon va med i bitchen *s* tänk vad jag grunnade vart jag sett henne fniss. tur det finns folk som har koll Jag hinner inte alls med er andra tjejer i planeringen faktikst och ni är verkligen ute i tid *L* men det kommer väl bara då vi hittar lokalen ( eller bestämmer oss )
    kanske ser jag för mycket på tv...
  • maj2010
    ninni84r skrev 2009-10-07 10:39:17 följande:
    Åh roligt. Ngt du hållt på med tidigare med lr?
    Ja, pärlor och sånt har jag pysslat med ett tag. Gick även en kurs i silversmide för typ 10 år sen. Men det här med silvertråd är lite nytt för mig. Kul, men blir dyrt i längden, för man vill bara ha mer och mer och mer... :)
  • Lina o Peter

Näe men va.... Har jag missat att Grays börjat?! Haha!! :-O

Vilket yrhuvud man är, kanske lite för insnöad på bröllopssidor tydligen. Tack för att ni berättade det, jag trodde det började nästa onsdag eller nått. Då ska jag njuta av det ikväll! Yey!

Svar på tråden Bröllop 2010 del8