• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • CeKe
    Casmel skrev 2009-10-29 22:53:20 följande:
    Har lagt upp lite bilder på mitt galleri
    Ditt galleri är inte synligt =) Grattis beträffande vigselförättaren!
  • kece

    kom nu gumman, väntar på dig i duschen nu ;) får se hur lång tid det tar för dig att se dt här :) älskar dig

  • rosesarered

    CeKe,

    jag pluggar på pedagogiska institutionen. Mer än så vill jag inte säga, tänkte vara lite anonym ett tag till Vi är ganska få studenter på campus på min utbildning så det får bli lite halvhemligt.
    Förstår csnbekymret. Kan själv tänka mig plugga mer men ekonomiskt så blir det lite klurigt, men det är toppen när man hittar lösningar som du har gjort!

    Lycklig tjej,
    mitt tips är Ingvors brud&fest som ligger i Stockholmstrakten och har ett stort sortiment Nixaklännigar. De är jättetrevliga och serviceminded där så ring dit och hör tycker jag!

    Tack för tipset Korallbruden!
    var hittade du honom egentligen? har han någon hemsida eller liknande?

    Casmel,
    vad kul då är det bara att sätta igång med alla bröllopsbestyr! Kommer ihåg känslan när vi bokade vår vigselförrättare, kändes helt overkligt

  • NightElf

    Nu har jag beställt julkort från vistaprint och la till texten "spara datumet..." så nu har vi våra "save the date" kort klara! Känns kul

  • källerudd

    Igår var jag och älsklingen och tittade på klänning. Det var första gången han va med och jag tror han gillade det =)

    Hittade två jätte fina...Men de i kombination med drömklänningen (får helt enkelt sy upp en egen efter önskemål från olika klänningar men med drömklänningen som bas) Vad tror ni om det???

    Hoppas alla har en skön helg. Vi är på landet och ska snart fatta beslut om tält el innne fest...Höstvädret är underbart

  • CeKe

    Ja, Ingvors i Norrtälje är super! Jag gick dit och trots att hon redan visste att jag antagligen skulle sy upp en klänning (hon känner mamma och även sömmerskan) så tyckte hon absolut att jag skulle prova olika klänningar för att veta lite mer vad jag trivs i, för att få inspiration till min klänning. Jag fick helt suverän service trots att hon från början visste att jag antagligen inte skulle köpa nåt.

  • LyckligTjej

    Tack för tipset men det är en bra bit för mig att åka.
    Har i alla fall löst sig på annat håll så nu får jag
    min drömklänning i alla fall


    rosesarered skrev 2009-10-31 10:30:17 följande:
    CeKe,jag pluggar på pedagogiska institutionen. Mer än så vill jag inte säga, tänkte vara lite anonym ett tag till Vi är ganska få studenter på campus på min utbildning så det får bli lite halvhemligt.Förstår csnbekymret. Kan själv tänka mig plugga mer men ekonomiskt så blir det lite klurigt, men det är toppen när man hittar lösningar som du har gjort!Lycklig tjej,mitt tips är Ingvors brud&fest som ligger i Stockholmstrakten och har ett stort sortiment Nixaklännigar. De är jättetrevliga och serviceminded där så ring dit och hör tycker jag!Tack för tipset Korallbruden!var hittade du honom egentligen? har han någon hemsida eller liknande?Casmel,vad kul då är det bara att sätta igång med alla bröllopsbestyr! Kommer ihåg känslan när vi bokade vår vigselförrättare, kändes helt overkligt
  • KatjaB

    källerud: ja det är ju så jag tänkt göra, blanda guldkornen från olika klänningar så att det blir min egen drömklänning. Vad jag fått för intryck av milly via mail är iallafall att det ska gå bra och hon verkade förstå precis hur jag menade och gav förslag på vilket tyg som lämpar sig bäst.

    lycklig tjej: har du hittat klänningen nu?

  • källerudd
    KatjaB skrev 2009-10-31 14:33:04 följande:
    källerud: ja det är ju så jag tänkt göra, blanda guldkornen från olika klänningar så att det blir min egen drömklänning. Vad jag fått för intryck av milly via mail är iallafall att det ska gå bra och hon verkade förstå precis hur jag menade och gav förslag på vilket tyg som lämpar sig bäst. lycklig tjej: har du hittat klänningen nu?
    Låter ju jätte bra... Jag har ju pratat med henne på matildas fest (eller va det så det hette) men bara mail, tänkte ringa oxå..För på milly är det väl bara engelska som gäller. är rädd att jag inte ska kunna göra mig förstådd =)

    Kika gärna in på 28juli2010.bloggplatsen.se och säg vad ni tycker om mina klännings önskemål. Tror ni det kan bli en snygg klännig av det??
  • KatjaB

    kollade med matildasfest jag med men fick betala 2000 kr mer hos henne så jag kände att det inte var värt det trots att ändringssömnad ingår om det behövs. men det beror ju förstås på vad man tänkt lägga ut på klänningen


    källerudd skrev 2009-10-31 15:00:14 följande:
    Låter ju jätte bra... Jag har ju pratat med henne på matildas fest (eller va det så det hette) men bara mail, tänkte ringa oxå..För på milly är det väl bara engelska som gäller. är rädd att jag inte ska kunna göra mig förstådd =)Kika gärna in på 28juli2010.bloggplatsen.se och säg vad ni tycker om mina klännings önskemål. Tror ni det kan bli en snygg klännig av det??
Svar på tråden Juli 2010 del 3