• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • JollyO

    Vi har inte berättat för våra föräldrar att vi ska gifta oss än... Någon mer som håller på det eller borde vi klämma ur oss nyheten snart?
    Och fråga tilltänkte värdar då?

    Det är väl någon enstaka kompis som vet bara eftersom de har luskat...

  • LyckligTjej

    Vi håller också våra bröllopsplaner hemligt
    Ska bli väldigt kul när det är dags att skicka ut save the date korten och
    se hur alla reagerar, dem flesta har nog gett upp hoppet om oss,
    vi har varit tillsammans i mer än 10år
    Fast det är jättesvårt, man vill så gärna berätta.
    Vi tänte fråga våra värdar efter att vi skickat ut save the date,
    tänkte skicka dem med julkorten

  • rosesarered

    Vi har berättat för alla närstående och några vänner. Det var svårt att hålla sig för vi vann vår vigselceremoni tidigare i år på bröllopsmässan så våra familjer visste ju redan om vinsten.
    Sen har vi sagt att vi ska gifta oss dethär året sen vi förlovade oss 2007 så kunde inte hålla oss längre..
    De som inte vet är klasskompisar och arbetskompisar.

    Igår var vi på vårt möte och kuvertpriset hade skjutit i höjden helt plötsligt.
    Tydligen så har det blivit byte av köksmästare och annan nyckelpersonal så prisbilden som vi fick förut stämde inte
    blev så himla stressad över hur vi ska få ihop det..
    Vi hinner spara så det kanske inte är någon anledning till panik.
    Hon vi pratade med var trevlig men det var så frågor som vi inte har tänkt på, som när vi vill ha tårtan och om vi vill ha efterrätt osv.
    Mycket att tänka på!!

  • AnnaMartin

    Hej hopp!

    Här dyker jag upp, ska också gifta mig i juli 2010, närmare bestämt 3 juli. Än så länge är inte så mycket planerat (mer än i mitt huvud) men kyrka, präst och festlokal är i alla fall bokade.

    Nu på tur står inbjudningskort. Hur har ni gjort? Egna eller beställt? Ni som gjort egna, vad räknar ni med att varje kort kommer att kosta ungefär?

  • CeKe

    Rosesarered: Aj då! Jag hade nog stått på mig att jag fått en viss offert och att det var den jag sagt ja/nej till! Sedan är det upp till dem att sätta ihop ett nytt paket för just det prsiet som ni avtalat om! Nu är ni ju egentligen inne i ett nytt läge med frågan om ni fortfarande vill ha just den lokalen till det nya priset... Det kan de ju inte bara ta för givet?!

  • KatjaB
    AnnaMartin skrev 2009-09-22 11:21:42 följande:
    Hej hopp!Här dyker jag upp, ska också gifta mig i juli 2010, närmare bestämt 3 juli. Än så länge är inte så mycket planerat (mer än i mitt huvud) men kyrka, präst och festlokal är i alla fall bokade.Nu på tur står inbjudningskort. Hur har ni gjort? Egna eller beställt? Ni som gjort egna, vad räknar ni med att varje kort kommer att kosta ungefär?
    allt material som vi köpte till save the date-korten ( där är likadana som inbjudningarna ska bli men lite mindre) kostade oss 150 kr ungefär plus porto. Inbjudninganrna blir lite större så då blir kostnaden 200-250 kr ungefär.
    Kändes inte riktigt försvarbart att beställa färdiga kort för vår del, prisskillnaden blev enorm.
  • CeKe

    Hejsan AnnaMartin!

    Vi, eller snarare jag =) kommer också göra egna. har beställt allt och det går på ca 7-800 kr för 60 kort ungefär.. Inråknat stämplar, stämpeldynor, papper, glitterlim, dubbelhäftande tape och cellofankuvert att skicka dem i.

  • Korallbruden

    Hej Brudar!

    Vi är gärna med och planerar

    3/7 kl 15:00 gifer vi oss och jag lyckades registrera mig i juni tråden... vilken miss

    Kyrka, lokal, tärnor och bestmen är bokade. Vi planerar för ca 75 personer.

    Vilka priseruppgifter har ni fått för att få inbjudningskorten från tryckeri?

  • KatjaB

    jag har bara kollat på calligraphen där det är ca 20 kr kortet, plus 290 för att få tryck, plus 3 kr per kort för att det ska vara färdigmonterat med sidenband och så var det väl frakt till.
    Så när vi väl valt allt vi ville ha blev det så onödigt dyrt enligt mig, att vi valde att göra en kopia själva. Är jättenöjd med resultatet och det kostade oss 150 kr, dvs inte ens det som själva tryckkostnaden på korten var.


    Korallbruden skrev 2009-09-22 17:31:42 följande:
    Hej Brudar!Vi är gärna med och planerar 3/7 kl 15:00 gifer vi oss och jag lyckades registrera mig i juni tråden... vilken miss Kyrka, lokal, tärnor och bestmen är bokade. Vi planerar för ca 75 personer.Vilka priseruppgifter har ni fått för att få inbjudningskorten från tryckeri?
  • källerudd

    Tack!! Va roligt att ni gillar både kort och vigsel plats =)

    Jag vet inte riktigt vad mina kort går på, allt material jag köpt hittils har varit ganska dyrt, men jag gör o andra sidan festhäften oxå. 30 inbjudningskort 60 festhäfte..så svårt att avgöra vad varje kort kommer kosta...har inte räknat på det...men skrivit upp precis allt jag lagt på bröllopet.

    Händer inte så mycket på planeringen just nu..Men ett måste är att fixa präst. Annars gör jag mest inbjudningskort =)

Svar på tråden Juli 2010 del 3