• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • CeKe

    Jag har beställt materialet till inbjudningskorten, så snart kanske det är möjligt att börja knåpa. Det kommer ju bli ett gäng kort totalt sett, så börjar jag redan nu, behöver jag inte göra så många åt gången! Idag var jag och beställde en stämpel med ett flöte på efter en egen teckning. Hittade ingen i lämplig storkek någonstans, så det fick bli så istället!

  • källerudd

    Jag har redan börjat tillverka våra inbjudnings kort..Har väl gjort ca tio...men som sagt kan ju göra några då och några då..

  • KatjaB

    vi har skaffat en pappersskärare och det kan jag säga är guld värt! går hur fort som helst att få till helt perfekta exakt lika stora kort

  • CeKe

    Bra grej det där! Själv tänkte jag använda den vi har på jobbet, så det blir helt enkelt en kväll med pappersskärande på jobbet någon kväll framöver =)

  • källerudd

    Min sambo lånade hem en av dem de har på jobbet..så alla korten + alla delarna till dem är färdiga...har nästan stämplat alla delar som ska stämplas oxå...Så jag håller på med montering nu..Det tar nästan 5 min/kort men blir sååå bra

  • Lycklig81
    KatjaB skrev 2009-09-17 09:43:43 följande:
    fast det där tycker jag är så svårt.. för visst finns de barn som är mer jobbiga än andra, no offence, alla barn är ju underbara på sitt sätt men ni förstår kanske vad jag menar.Våra barn är ju rätt lätta att ha att göra med, och många andra barn också. Sen finns ju de i bekantskapskretsen vars barn som är jämngamla med våra är skitjobbiga. Speciellt en unge som känns som en högeffektiv torped när han härjar runt hemma hos oss. På 5 minuter har han hunnit ha sönder nåt, välta soffbordet (?!) och grisat ner mattan och fönstren med ett blött mariekex. Och jag vet ju hur de är i den familjen, de skulle aldrig kunna ta att man tog upp det här och sa att de kanske ska ha mer koll på honom eller skaffa barnvakt dagen till ära.
    jo tack jag vet vad du menar..har 13 syskonbarn och alla är inte änglar.
    ett tips är att lägga ut en annons på gymnasiet och se om någon på Barn och fritidsprogrammet kan ställa upp och kolla till vissa barn för en billig peng.
    De har jag tänk att göra, men mest för att kolla till min minsta dotter som kommer va 2år. Sen skulle jag ta och prata med föräldren till de barnet och förklara hur de ligger till..De är ju faktist Eran dag och föräldranas uppgifft att hålla Pli på dina barn. Stå på dig!
  • Lycklig81
    Lycklig81 skrev 2009-09-18 08:37:21 följande:
    jo tack jag vet vad du menar..har 13 syskonbarn och alla är inte änglar.ett tips är att lägga ut en annons på gymnasiet och se om någon på Barn och fritidsprogrammet kan ställa upp och kolla till vissa barn för en billig peng.De har jag tänk att göra, men mest för att kolla till min minsta dotter som kommer va 2år. Sen skulle jag ta och prata med föräldren till de barnet och förklara hur de ligger till..De är ju faktist Eran dag och föräldranas uppgifft att hålla Pli på sina barn. Stå på dig!
  • Lycklig81

    Köpte tidningen Allt Om Bröllop igår :) kunde inte låta bli.

    Iaf där hade dom bra tips på vad man kan skriva på inbjudan om man vill ha barnfritt bröllop. Tycker jag va hur bra som hälst :)

    Tips:" Middag och fest firar vi i vuxet sällskap men givetvis är spädbarn välkomna"

    "Just den här tillställningen tänkte vi fira med en stor fest. Vi ber er därför att lämna era små älsklingar hemma"

  • KatjaB
    Lycklig81 skrev 2009-09-18 08:37:21 följande:
    jo tack jag vet vad du menar..har 13 syskonbarn och alla är inte änglar.ett tips är att lägga ut en annons på gymnasiet och se om någon på Barn och fritidsprogrammet kan ställa upp och kolla till vissa barn för en billig peng.De har jag tänk att göra, men mest för att kolla till min minsta dotter som kommer va 2år. Sen skulle jag ta och prata med föräldren till de barnet och förklara hur de ligger till..De är ju faktist Eran dag och föräldranas uppgifft att hålla Pli på dina barn. Stå på dig!
    ja det kan ju vara en idé, själv tänkte jag ju på koppel hehe, skämt åsido, hoppas ni här inne inte tror att jag är helt galen, haha
Svar på tråden Juli 2010 del 3