• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • KatjaB

    testade en klänning som var lite åt det hållet som din, fast smalare i modellen. Den hade inte underkjol utan mängder med tyll insytt så att det stod ut längst ner

  • källerudd
    CeKe skrev 2009-09-16 23:17:03 följande:
    Funkar ju i o f sig också med ett par finare ballerinaskor, så kan jag både gå o dansa hela dagen/kvällen! Är ju en riktig Eccofantast till vardags, så klämmer jag in mina fossingar i nåt snyggt, högre än typ 2 cm, lär jag ju storkna av ömhet i fötterna! Och jag vill inte tänka på ömma fötter just DEN dagen *ler*
    Jag har oxå funderat på att ha någon snyggare ballerina...vet dock inte var jag ska hitta en sådan...men jag håller tummarna för det vore det skönaste och det mest praktiska eftersom vi ska vara ute...
  • källerudd

    Jag funderade lite på om man skulle göra ett presentations forum. Man får själv skriva hur mycket man vill om sig själv..men iaf datum då man gifter sig...för vår lista försvinner ju i mängden..Eller vad säger ni???

  • kullaberg

    Ang det här med barn så skriver vi så här på vår inbjudan:

    Barn är mjuka och fester kan vara hårda. Därför firar vi vår dag utan barn.

    Sen kommer jag prata personligen med mina ammande vänner innan inbjudan går ut så dom vet vad som gäller för dom.
    Är det någon familj som har barn som är på gränsfallet (när är man tillräckligt vuxen att följa med??) kommer vi skriva deras namn på inbjudan också och sen prata med föräldrarna att deras barn får komma om de känner att de vill och kan sitta still en hel middag och tycker det är kul. Annars får de stanna hemma. (har en kusin som är 14, så det är frågan om han tycker det är så ball...)

  • Lycklig81
    KatjaB skrev 2009-09-16 08:50:10 följande:
    Vi har själva två små som kommer vara 1,5 och 3 år då. Min syrra kommer ha en 1-åring och sen är det 7 barn till mellan 2-5 år. Så för att kunna bjuda alla vi vill bjuda och även de som har en bit att åka så blir det många småbarn. Finns några som börjar bli tonåringar så de sköter ju sig själva. Om vi skulle bli bjudna till ett barnfritt bröllop så har vi rätt många runtomkring oss som skulle kunna vara barnvakter. (mormor,farmor,farfar,mostrar) men jag vet att en del av våra vänner har inte samma relation till sina föräldrar, de bor långt ifrån osv, så det är jättesvårt för dem att fixa barnvakt och VI brukar ställa upp då. Så vi har istället gjort så att vi har större lokaler där det finns ett extra rum med soffa, tv och så ska vi ta med leksaker, kritor, papper, godis och barnfilmer. De större barnen har lite extra koll på de minsta och så finns det på gården gungor och sandlåda. Det kan ju bli mycket barnaspring ändå, men vi hoppas att de inte tröttnar helt
    Samma för mig här..mina syskon och syskonbarn kommer åka en lååång väg (148mil) och har inte möjlighet att fixa barnvakt.

    Men våra vänner som bor här runtomkring oss får fixa barnvakt, dom har nästan ett år på sig att fixa de så de borde inte va några problem. Vi kommer oxå ha ett rum med Tv, leksaker mm.
  • KatjaB
    Lycklig81 skrev 2009-09-17 08:52:05 följande:
    Samma för mig här..mina syskon och syskonbarn kommer åka en lååång väg (148mil) och har inte möjlighet att fixa barnvakt.Men våra vänner som bor här runtomkring oss får fixa barnvakt, dom har nästan ett år på sig att fixa de så de borde inte va några problem. Vi kommer oxå ha ett rum med Tv, leksaker mm.
    fast det där tycker jag är så svårt.. för visst finns de barn som är mer jobbiga än andra, no offence, alla barn är ju underbara på sitt sätt men ni förstår kanske vad jag menar.
    Våra barn är ju rätt lätta att ha att göra med, och många andra barn också. Sen finns ju de i bekantskapskretsen vars barn som är jämngamla med våra är skitjobbiga. Speciellt en unge som känns som en högeffektiv torped när han härjar runt hemma hos oss. På 5 minuter har han hunnit ha sönder nåt, välta soffbordet (?!) och grisat ner mattan och fönstren med ett blött mariekex.
    Och jag vet ju hur de är i den familjen, de skulle aldrig kunna ta att man tog upp det här och sa att de kanske ska ha mer koll på honom eller skaffa barnvakt dagen till ära.
  • NightElf

    Hittade ursöta små åror som vi ska ha som placeringskort! La upp en bild i mitt galleri, de är 9,5 cm långa. Tänkte knyta ett smalt sidenband i "vår" färg turkosblå på skaftet. Blev så glad! Hade tänkt ha så glasflaskor med en lapp i som "flaskpost" men detta känns lite mindre pyssligt! Var bara tvungen att berätta

  • Mia 77

    Har ni beställt inbjudningskort än?

    Idag är det "bara" 10 månader kvar innan vi gifter oss

  • CeKe

    Gillade årorna! Var har du hittat dem?

    Förresten är din klänning superfin! Har kollat lite på den jag också och den liknar den klänning jag ska få uppsydd väldigt mycket. Har dock tappat bort från vilken sida jag hittat den. Vad är det för märke/designer på den? Får man fråga hur mycket du ger för den? Inte omöjligt att jag gör en kovändning och ser om jag kan hitta den och prova den ngnstans!


    NightElf skrev 2009-09-17 16:45:04 följande:
    Hittade ursöta små åror som vi ska ha som placeringskort! La upp en bild i mitt galleri, de är 9,5 cm långa. Tänkte knyta ett smalt sidenband i "vår" färg turkosblå på skaftet. Blev så glad! Hade tänkt ha så glasflaskor med en lapp i som "flaskpost" men detta känns lite mindre pyssligt! Var bara tvungen att berätta
Svar på tråden Juli 2010 del 3