• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • JollyO
    källerudd skrev 2009-09-16 21:35:33 följande:
    så har ju jag oxå tänkt...Men jag vet inte..Men hon menar att man skriver på kuvärten vilka som är bjudna. Står det inte fam så är det inte fam, men som sagt jag vet inte..är jätte kluven..Men kan ju vela ett bra tag till :P
    Jag tror att man vinner på tydlighet! Visst förstår VI vad som menas när man skriver ut namnen på de bjudna. Men, om det är bara en person som inte förstår dina baktankar med att skriva namnen och inte "familjen" så blir ju inte så roligt vare sig för det paret eller för er?
  • JollyO
    KatjaB skrev 2009-09-16 18:07:46 följande:
    ja det gäller att gifta sig innan hela bekanstskapskretsen börjar med bebisverkstad För några år sen var det ingen som hade barn, nu har varenda en fått barn nästan. Barn som gråter under vigseln känns ju sådär.. det finns ju tillfällen då mutor i form av godis och leksaker i form av mammas dyra mobiltelefon är alldeles ypperliga, hehe
    Jo men visst hade vi laddat med favoriten nr två i världen - farfar + böcker och annat kul, men icke!
  • KatjaB

    jag tror på tydlighet.. finns ju fall där folk som inte haft något stadigt förhållande och som träffat någon bara veckor innan bröllopet som bara antagit att de kan ta med sig sin dejt. Och det kan ju vara helt okej, men det kan lika gärna vara helt fullt och tvärt omöjligt. Så är det så att många har barn kan det vara bra att vara tydlig i inbjudan. Då slipper ni också ta den diskussionen med många som är osäkra, de vet vad som gäller.

  • CeKe

    Jag håller med Katja B. Om det inte spelar er så stor roll om barnen kommer med eller inte, går det ju att göra som ni tänkt. Vill ni dock ha ett barnfritt bröllop, så ska ni nog vara tydliga med det... vad nu än mamsen tycker om saken =)

    Vad jag märkt, verkar lite lite ibland som att folk som har barn liksom tar för givet att barna är med i de vuxnas namn, eller hur jag nu ska förklara vad jag tänker. Är det någon som verkligen inte kan hitta barnvakt och frågar om de kan ta med sig sina små, så får ni ju då istället fundera på hur ni ska ställa er till det..

    För oss kan det antagligen bli så för ett par, och då har vi redan bestämt oss för att göra ett undantag för dem.

  • CeKe

    åhhh, på tal om nåt annat håller jag på o bli tokig. Ska träffa sömmerskan på lördag, köpa tyger etc. Vill bara att det ska vara över, för nu vet jag inte längre varken ut eller in när det gäller tyger, färger, vidd på kjolen etc! Det ska bli så UNDERBART skönt när alla de valen är klara! Då kanske jag kan sluta fundera över saken och börja plugga på kvällarna, som är det som jag boooorde göra!

  • CeKe

    hur borde man förresten göra med skor, när man ska ta mått för klänningen? Borde jag veta redan då hur höga de ska va? Inte för att de kommer vara höga, för då kommer jag definitivt att hamna på akuten någon gång under bröllopsdan, och det ska väl undvikas =)

  • KatjaB

    det kan nog vara bra att veta höjden, och vidd på underkjol (om du ska ha en) för då tas nog det i beräkning när hon syr klänningen.. är det en klänning som går att lägga upp så är det ju ingen större fara men om du ska ha en sån kant som på klänningen du tagit inspiration av är det nog inte helt lätt att lägga upp.

  • LyckligTjej

     


    Mia 77 skrev 2009-09-16 21:00:46 följande:
    Eftersom våra egna barn på 5 och 3 år kommer vara med så tycker vi det är självklart att gästerna får ta med sig sina barn.Troligen kommer vi anställa en barnflicka till att ta hand om barnen i festlokalen, så man inte behöver ha 100 % koll på sina barn

    Vi har också barn, 3 och 5år så vi kommer också att ha barn med på bröllopsfesten.
    2 barnflickor kommer vi också att ha så alla mammor o pappor får njuta av festen och inte
    behöver oroa sig över sina barn

  • LyckligTjej

     


    Eva och Lars skrev 2009-09-16 19:01:54 följande:
    Hej på er juli brudar här har ni mig, jag heter Eva och ska gifta mig den 3:e juli 2010. Jag håller med om att barn och alkohol inte hör ihop så vi ska också ha ett barnfritt bröllop. Vi har inte barn själva så då blev det ett självklart val förresten har någon tips på hur man kan skriva i inbjudningskorten att det är ett barnfritt bröllop jag menar har ni tips på några bra dikter eller hur ska man göra?

    Välkommen och grattis till ert kommande bröllop!
    Ni har samma datum som oss
    Hur går det med planeringen??? Mkt att stå i men sååå himla kul!

  • CeKe

    Ojojoj va mycket det blev att tänka på inför helgen! Jag ska ju försöka se om det är möjligt att göra kjolen med mindre vidd, men ändå ha kvar samma känsla, så ngn stor underkjol blir det inte. Om jag ska ha en, har jag funderat på en underkjol utan några ringar så det inte blir för mycket. Det kanske även går att sy i en underkjol direkt i klänningen??

    Hmm, ska nog springa o kolla efter skor lite i morrn, men känns ju inte som nåt man hittar på studs så där här i Gävle.. Funkar ju i o f sig också med ett par finare ballerinaskor, så kan jag både gå o dansa hela dagen/kvällen! Är ju en riktig Eccofantast till vardags, så klämmer jag in mina fossingar i nåt snyggt, högre än typ 2 cm, lär jag ju storkna av ömhet i fötterna! Och jag vill inte tänka på ömma fötter just DEN dagen *ler*


    KatjaB skrev 2009-09-16 22:15:00 följande:
    det kan nog vara bra att veta höjden, och vidd på underkjol (om du ska ha en) för då tas nog det i beräkning när hon syr klänningen.. är det en klänning som går att lägga upp så är det ju ingen större fara men om du ska ha en sån kant som på klänningen du tagit inspiration av är det nog inte helt lätt att lägga upp.
Svar på tråden Juli 2010 del 3