• Heloise

    Vad ska ni äta idag?

    Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

  • Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • dfk

    ikväll blir det pannkaka eller pannbiff,kantareller,potatis och stekt lök. Hm. båda är gott, får se vad det blir.

  • BlivandeFruPettersson

    Tror vi ska äta grekiska färsbiffar med tzatsiki och klyftpotatis idag.

  • Sonja68

    Ambitionen är att göra Borsjtj, rödbetssoppa. Köttet är kokt, buljongen klar, gäller bara att skära, riva, strimal och koka grönsakerna.

  • lecaroline

    Biff, stekt potatis och haricovert (eller hur det stavas..)

  • Heloise

    I går var vi hos en av mina vänner; hon är grekiska och vi fick jättegoda dolmades med tillbehör.

    I dag blir det min egenkomponerade variant av shepards pie, dvs köttfärssås med potatismostäck som gratineras i ugnen.

  • Vid havet

    Idag blir det tacogratäng. En godare variant på köttfärssås med tacosmak och så har man nachos och ost uppe på. Smakens värre och dessutom ett vv-recept!

    Barnen kommer älska mig

  • Heloise

    åh det recpetet vill jag gärna ha om jag får! Jag kör vv och behöver nya recept eftersom jag är så less på allt!
    Vid havet skrev 2009-09-01 15:08:35 följande:


    Idag blir det tacogratäng. En godare variant på köttfärssås med tacosmak och så har man nachos och ost uppe på. Smakens värre och dessutom ett vv-recept!Barnen kommer älska mig
  • Mamsellen på smällen

    Till lunch blev det grönsaker, fetaost och rökt lax i kuber.

    Till middag blir det fläskstek, kokt potatis, gräddsås och äppelmos. Sallad till.

  • Tina86

    Ja vet inte vad det blir för kvällsmat, ska nu äta en Karins Lasagne, se om illamåendet vill ge med sig lite.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?