• Svar på tråden Och folk klagar på att pappan leder fram sin dotter till den väntande mannen.....
  • annapytt

    Som sagt, det var ett skämt som inte hade med den övriga irritationen att göra....
    (och kyskhetsbälten har alltid varit förbannade dumheter, inte bara i dagsläget)

  • Fjosok

    Hade varit roligare om hon fått ett par handbojor med rosa fluff ju ...

  • Anja 19 juli 2008

    asgarv...

    Shit så fånigt skrivet! Många saker som har med kungahuset att göra är ju så fåniga. Fattar inte varför man inte hänger med i "modernt tänk" utan allt måste vara så jä..la stelt och gammeldags.

    Bara det att Madeleine inte får gifta sig före Victoria! Så sjukt!

    Kommer man att granska Carl-Philips flickvän lika hårt som storasystrarnas blivande makar undrar jag? Kan inte fatta att Viktoria har måst vänta på godkännande för att få gifta sig med den hon älskar. Jag hade abdikerat direkt om mitt val av make inte godkänts. Men så har jag inte uppfostrats in i samma liv som hon.

  • Tojk

    Men kom igen tjejer!

    Hur många tror att Jonas stod och valde ut ett smycke utifrån könsroller och kyskhetsbälten?

    Tycker i så fall detta är lika kvinnoförnedrande som SB är att ge som morgongåva till sin blivande.

  • Cltsp

    Hm.. håller med om att kopplingen mellan kyskhetsbältet och smycket inte är särskilt smickrande men kom igen - det står i Aftonbladet...

  • shakynose
    Tojk skrev 2009-08-16 18:32:47 följande:
    Men kom igen tjejer! Hur många tror att Jonas stod och valde ut ett smycke utifrån könsroller och kyskhetsbälten?Tycker i så fall detta är lika kvinnoförnedrande som SB är att ge som morgongåva till sin blivande.
    Nä det är väl just det att de INTE tänker på symboliken som vi ifrågasatt. Problemet är just att folk INTE tänker på de könsroller som vi slentrianmässigt anpassar oss till utan att blinka. Ingen tror att Jonas menar att låsa in vår lilla sessa på allvar!
    Cartiers "Love Bracelet" ÄR faktiskt inspirerad av ett kyskhetsbälte, det är inget som aftonbladet hittat på!
  • shakynose
    annapytt skrev 2009-08-16 17:24:21 följande:
    Som sagt, det var ett skämt som inte hade med den övriga irritationen att göra....(och kyskhetsbälten har alltid varit förbannade dumheter, inte bara i dagsläget)
    Jag förstod det!
    Och jag hoppas för sessornas skull att de har åtminstone ETT par fluffiga handbojor under sängen!
  • Cltsp
    shakynose skrev 2009-08-16 21:05:16 följande:
    Nä det är väl just det att de INTE tänker på symboliken som vi ifrågasatt. Problemet är just att folk INTE tänker på de könsroller som vi slentrianmässigt anpassar oss till utan att blinka. Ingen tror att Jonas menar att låsa in vår lilla sessa på allvar!Cartiers "Love Bracelet" ÄR faktiskt inspirerad av ett kyskhetsbälte, det är inget som aftonbladet hittat på!
    Jo jag är medveten om att smycket ÄR inspirerat av ett kyskhetsbälte. Jag tycker dock det är lite löjligt att det öht skrivs om det i Aftonbladet och att de dessutom väljer att fokusera artikeln på att det är ett smycke som bara han kan låsa upp, inte speciellt troligt...
  • valkyriana

    anne på grönkulla skrev 2009-08-16 21:29:29 följande:


    Ja jag vet inte vem som är sunkigast, Cartier som marknadsför det eller de som köper det till sina respektive...
    skriver under...
Svar på tråden Och folk klagar på att pappan leder fram sin dotter till den väntande mannen.....