• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    God morgon!
    Tittar in lite snabbt...

    Ingis:
    Blev bara TV-program....somnade vid 21
    Så de riktiga filmerna blev det inget av

  • Ninnnis

    God morgon!

    Jag har messat med Blommis Hennes internet ta 4-6 veckor att flytta, men hon ska aktivera mobilt internet så fort hon hittar simkortet... Flytten har inneburit blandade känslor, hon har gråtit massor, både av trötthet, ont i koppen och avsked. Men allt har gått bra och lite i taget ska detta bli hemma, skriver hon. Hon hälsar bamsekramar till alla!

    Själv är jag sjuk, sur på maken och trött på tillvaron. Hoppas ni andra har en bättre måndag än jag...

  • Daa

    Ninnis: trist att du är sjuk *krya-på-dig-kram* Varför är du sur på maken?

    Tack för hälsningen från Blommis. Förstår att det är mycket för henne nu, men det är ändå svårt att föreställa sig... Hälsa henne om du messar igen.

  • Hvidbrud

    Nej men Ninnis då! Det låter inte kul! Skickar kramar i massor!
    Jag är hemma ensam med liten idag för första ggn. Maken är på kurs i tre dagar. Helt plötsligt har man inte händerna fria över huvud taget, men nu ligger hon på golvet och tränar rösten och vi har precis haft lite mag gymnastik. Snart är det mat dags och sen ten tur i vagnen.
    Var på barnkalas i skanör igår. 18 pers... det blev lite mycket för muffin, så hon ville inte sova i sin säng i natt, utan jag fick ha henne i sängen i min famn hela natten. Resultat=två småbarnsföräldrar med påååsar under ögonen..

    Hälsa bamsekram till blommis om du smsar med hanne snart igen!

    Klart jag är med på en fika, ninnis!

  • lanovia 08

    Hvidis, låter smart att passa på att sova samtidigt. sov så gott.

    Oh Blommis, hälsa tillbaka till henne om du messar henne.

    Ninnis *kramar* Varför sur på maken?
    Är du hemma från jobbet idag?

    Ingis, jadu vilken dag är bäst att träffas på? Vilken dag klarar jag alltså slita mig ifrån tjejerna? Tror faktiskt söndag är bäst innan tåget går. Alltså innan 13.45. För då börjar de andra droppa av också. Om jag lämnar dem en timme tidigare än deras tåg gå spelar ju ingen roll.
    Hur har ni andra det då som befinner er i närheten av malmö?

  • lanovia 08

    Daa, självklart glömmer jag inte bort dig. 10 okt var det väl?

    Idag har vi varit hos BM. Var bara samtal också fick vi lyssna på hjärtljud. Men blev ett jobbigt besök. För BM frågade hur jag kände inför förlossningen, jag tänkte lite käckt svara att jag förtränger det. Men det blev inte så käckt, det blev tårar. Var inte alls medveten om att jag tyckte det var så jobbigt, men tydligen gör jag det...
    Vet inte vad det är med mig idag, var inte alls glad innan hon ställde den frågan heller utan fick kämpa med tårarna. Visst för att jag kan vara bölig, men jag är ju inte ledsen över att vara gravid så vad 17???!!!
    Men förlossningen får jag nog börja jobba med verkar det som. Bara ca 18v kvar, så får nog läggga ner förträngningen.
    Kommer inte alls i humör idag bara tänker på min konstiga reaktion.
    Dock var det idag första gången vi fick träffa den BM vi skall ha under resten av tiden, och hon verkade kanon.

  • Fjällbruttan

    Hej igen...
    Nykräkt och fräsch är jag tillbaka i rymden

    Hvidis, sov så mycket du kan när lillmuffin sover, det bästa tips jag har till småbarnsföräldrar! Lovar att dammråttor och disk inte flyttar i första taget...

    Ninnis, krya på dig och hoppas att det går över fort, även surheten, är så jobbigt då karlarna är dumma länge...

    Jag är i v.9 nu... så det går framåt... har fått tid för inskrivning nästa vecka, hur jag ska klarar att köra vete fan när jag är så trött och mår illa.. får kanke tvinga med mig gubben.. fast det känns onödigt, misa en dag på jobbet för att se när BM skriver in pappren jag redan fyllt i...
    I alla fall tas blodprov då för KUB och 22 okt blir det NUPP i Umeå

    Tufft för Blomman, hoppas att sakta men säkert löser sig, men det är ju stor omvälvningar nu, och så har hon inte ens sambon där, tufft!!!
    Hälsa hene om ni messar igen Ninnis!!

    Kramar till er alla... nu ska jag gå ut och höststöka i trädgården så jag får friskluft och kanske mår lite bättre

Svar på tråden I vått och torrt och väntan