• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

    Jag älskar min man lite extra idag! För en trekvart sen dök han upp med tre karlar, det var bara att pressa ner spyorna och slita blommorna ur fönstren, för nu är hela huset fönsterputsat
    Kanske inte lika noga som jag själv skulle gjort det men det skiter jag i!
    Tyvärr hann de inte ta svärmors hus, så nu ska jag kolla vad en annan firma tar här..
    dessa var från Umeå och hade varit och putsat på hotellet...
    Annars får vi väl ta svärmors hus nästa helg, bara det att jag inte har lust att kräkas där...

  • Ankan80

    Tjingeling!

    Tack för klokt svar Bruttan...

    Nu är det snart helg!!!!!! Skall ladda upp med godis o film

  • lanovia 08

    Hej alla. Här var aktiviteten sval. Dagen gick igår utan att jag hann hit. Nu är vi ialla fall hemma igen. Efter en veckas rundåkande så var det väldigt skönt att komma innanför sin egen dörr, sätta sig i sin egen soffa och framförallt lägga sig i sin egen SÄNG!

    Ja vad kallt det har blivit på morgonen nu. Men det är skönt. Jag gillar hösten när det är sånt här väder. Idag är jag dock inte med på morgonpromenaden. Skall ha spelningn hela dagen o då jag blir så trött i rygg o kropp på kvällarna tänkte jag låta den vila lite. Måste komma igång med gravidyoga ordentligt snart. Ingis har du försökt bränna skivan än?? Förstår om du haft annat att tänka på. jag var på väg att beställa en egen från Amelia igår men kom på att jag kanske skulle fråga dig först.

    Bruttan, gött att få tvättat fönstrena. Vad jobbigt att må så illa. Vilken vecka är du i nu?

    Hurrar jag med för Bellabus och MissMuffin!

    Ninnis, nu drar jag mig till minnes. Så det var väl denna vecka du skulle få ha hunden hemma hela veckan?

    *kramar alla*

  • Jenny står brud 090801

    God morgon tjejer!

    Lanovia: Skönt att vara hemma igen! Härligt att sova i sin egen säng.

    Själv sitter jag hemma hos mina föräldrar idag, vi åkte hit igår. Drack vin igår, va såå gott. Självklart menar jag bara att jag inte vill dricka vin mellan äl och bim... men eftersom inte indianerna kommit än vet jag liksom inte. Tack för alla kloka svar jag fått på min fråga!

    Ha en riktigt skön lördag, nu skall jag ut och gå med mina föräldrar.

  • Ninnnis

    God morgon!

    Ja, Lanovia, plutten har varit hemma hela veckan

    Igår grillade vi, sen somnade vi i soffa till Dirty Dancing alla tre Idag är det SOL och underbat väder, så det blir fixande med hus och trädgård.

    Pluspoäng till maken, Bruttan! Men fy 17 att du mår så illa?

    Ingis, hur gick det på banken?

    Nu ska jag sätta mig på altanen och läsa tidningen

    Vovven ligger i knät med sitt huvud i mitt armveck, så det går väldigt långsamt att skriva...

  • Daa

    Hej på er! *vinkar*

    Vi bygger friggeboda idag. Svärfar är arbetsledare och maken grovarbetaren. Jag är mest vilsen och i vägen. Lite för kort i rocken för att ha så mycket att göra med takstolarna. Min uppgift är att skruva panel (och eftersom jag är så grym på att göra det så blir jag ju fort klar (?)).

    Ninnis: skönt med sovmorgon!

  • Ninnnis

    Daa,

    Vad kul med friggebod! Är "boda" dialektalt, förresten?

    Maken spikar och målar den sista panelen på övervåningen som ska renoveras, jag röjer i landet och ska snart ge mig på äppelträdet. Vovven sover i solen. Men först ska jag förbereda lunch. Det blir stekt bratwurst, mums!

  • Sonja68

    Hallå tjejer!


    Ninnnis skrev 2009-09-19 14:00:09 följande:
    Är "boda" dialektalt, förresten?
    En "boda" är en bod på Norrbottniska

    Jag kollar in här ibland och ser hur ni har det. Hoppas ni inte har nåt emot det??

    MIn man är bortrest i helgen så jag är ensam med tjejerna.

    Kramar till alla!
  • Ninnnis

    Hej Sonja! Kika in så ofta du vill

    Tack för förklaringen, här i söder heter det "en bod"

    Hoppas du har en mysig helg med tjejerna!

    Nu ska jag ut på långpromenad med vovven (som ligger här i mitt knä och skäms, eftersom han stack iväg innan och inte kom när vi ropade...)

    Kram!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan