• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

    Ninnis: det är klart du måste berätta allt om hunden, som vi har tjatat. Så fin han är! Och så fint du skriver om honom. *blir tårögd*
    (måste också tillägga: vilket fint brudpar du hade på bild i ditt galleri (vet inte om jag kommenterad det tidigare) )

    Tack för kramen, Lanovia. Ska ta tag i lite jobb nu, så jag får fokusera på annat.

    *vinkar till alla*

  • Ninnnis

    Visst är han, Ankan! Jag tänkte sätta mig på altanen en stund, men han sussar så sött på rygg och håller min arm mellan frambenen, kliandes under hakan, så jag vill inte väcka honom... Skriver med en hand, därav frånvaron av smileys. Nu drömmer han, och rycker i bakbenen... Lycka!

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-26 12:16:57 följande:
    Hej!Nu har jag läst ikapp, men har lite svårt att skriva eftersom jag har en snarkande (faktiskt!) vovve i knät Han är underbar, så tillgiven och gosig, och samtidigt pigg, glad lekfull och aktiv. I bilen hem lade han sig i mitt knä direkt och sov/vilade hela vägen Både jag och maken har varit hemma måndag & tisdag, han har dock åkt till Sthlm idag så jag och lillen är ensamma. På fredag kommer maken hem och familjen är komplett igen. Igår var vi hos veterinären för "besiktning" och röntgen. Han fick en "narkosspruta" som gjorde att han kräktes och sedan blev helt utslagen. När jag bar in honom till röntgen var han alldeles lealös och tittade på mig med sina stora fina ögon, jag kände mig som världens svikare! Oj vad tårarna rann! Och då var det ändå bara en vanlig rutinröntgen, hur skulle det ha gått om det hade varit något allvarligt? Maken undrade lite försynt hur det kommer att gå om vi får barn en dag... Han var frisk och kry, och därmed har adoptionen gått igenom I övrigt har vi mest promenerat i skogen och på landet, lekt, busat och gosat. Nu vilar han efter långpromenad, sen ska vi lira boll Jag har lagt in ett par bilden i galleriet om någon mot förmodan är intresserad Passar på att krama om Blommis, Daa och Bruttan lite extra och ber om utsäkt till alla för att detta inlägg enbart handlar om mig och min lilla "familj". Jag lovar att kommentera mer sen, jag läser och tänker på er iaf!Förresten känner jag på fullaste allvar att det inte alls är lika bråttom med barn nu när vi har vår lilla gullevovve. Det är fullt tillräckligt att ha honom i våra liv just nu. Hjärtat smälter när den lilla varelsen kommer och gosar in sitt lilla mjuka varma huvud i armvecket...
    Va härligt Ninnis! Klart du bara ska skriva om ert lilla pyre nu när ni blivit en familj!
    Har hört många säga att det är bland det värsta de gjort när de har haft barn som behövts sövas.....är inget vidare när det är ens håriga familjemedlem....kände precis som du när vår katt var tvungen att sövas o röntgas....*brrrr*....o jag kände mig precis lika skyldig o elak som du nog kände dig.....
    Men skönt att allt var bra!
    Har den fått något namn?

    Daa: Nä det är säkerligen som det ska...o det är ju fullt möjligt att det redan är något i magen din som vill börja växa....tänk positiva tankar så blir din energi positiv o påverkar din kropp positivt!

    Jag vill ploppa nu så vi kan ha en bebisgnuggar date med Ninnis!
  • Fjällbruttan

    Ninnis!! Så underbart söt!!! Han verkar jättego´
    Grattis till Hundbebis

    Daa... sådär känns min ägglossningar! Strunt i att grubbla och kasta dig i säng med älsklingen

    När jag hade blödningar då jag väntade Saga sa läkaren en grej som var bra att veta:

    -Livmodern är dum i huvudet!
    ????????????????, sa vi!
    -Jo, det är en korkad muskel, spelar ingen roll vad den gör, fäster ett ägg, trasslar med en nid-blödning(som vi hade då, den gjorde jätteont!) eller ska ha mens eller föda barn, den skickar samma signal tll hjärnan så allt känns mer eller mindre likadant!

    Så Daa, det som var ett MF förra gången kan vara nåt helt annat nu!
    Håller tummar och tår!

  • Jenny står brud 090801

    Ninnnis skrev 2009-08-26 12:16:57 följande:


    Hej!Nu har jag läst ikapp, men har lite svårt att skriva eftersom jag har en snarkande (faktiskt!) vovve i knät
    Låter som ni har det riktigt mysigt med vovven ninnis. Visst är det häftigt när de ligger och snarkar så i ens famn. Jag trodde inte hundar snarkade innan Vänte tom mannen en natt för att jag trodde det var han som snarkade så... men det var ju vår Ester

    Njut av långa promenader och mycket lek nu när du är ledig. Är oxå nyfiken på vad nya familjemedlemmen skall heta
  • Jenny står brud 090801

    Jag har varit helt slut idag, förstår inte varför. La mig jättetidigt igår... kanske har de små svinen (eleverna) smittat mig med svininflensan... känns iaf som det är något på g. Trist

  • Fjällbruttan

    Kom förresten på att Saga såg vi i v. 5... koll efter alla blödningar som var nid-blödningar, man såg bara ett litet klutt och så sa läkaren att det som fladdrade var hjärtat, vi såg ingenting
    Men han hade rätt.. phu!

    Men det var med VUL, vanligt Ul syns det nog inget på.

  • Daa

    Oj, vad det där var skönt att höra!


    Fjällbruttan skrev 2009-08-26 18:32:57 följande:
    När jag hade blödningar då jag väntade Saga sa läkaren en grej som var bra att veta:-Livmodern är dum i huvudet! ????????????????, sa vi!-Jo, det är en korkad muskel, spelar ingen roll vad den gör, fäster ett ägg, trasslar med en nid-blödning(som vi hade då, den gjorde jätteont!) eller ska ha mens eller föda barn, den skickar samma signal tll hjärnan så allt känns mer eller mindre likadant! Så Daa, det som var ett MF förra gången kan vara nåt helt annat nu!Håller tummar och tår!
    Det där borde ingå i utbildningen när man ska bli gynekolog, barnmorska eller gynsköterska. "Såhär ska ni säga så de förstår att de inte ska oroa sig i förväg"
Svar på tråden I vått och torrt och väntan