• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

    Jag ska spola äggledarna måndag den 24/8 kl 11.20 fick jag just veta,av en TREVLIG kvinna den här gången.
    -antecknar ni? Jag kan behöva bli påmind mitt i allt annat som pågår...

    Jag har utöver det hunnit ha ett flyttbryt där tårarna bara sprutat ochjag fick lov att ringa min mamma, som är den i världen jag vet som bäst fattar alla olika faser och känslor i det här med att bryta upp och gå mot det nya och okända, ta farväl och allt praktiskt att uträtta och hinna med, allt ovisst att hantera och allt känslomässigt att bearbeta.

    Som sagt, om det inte fanns något här att ta adjö av som kändes sorgligt och var värt att gråta över, så hade vi ju verkligen haft ett för bedrövligt liv här.

    Usch. När skolan startar på måndag och vi ska stå där vid flaggstången och lyssan på rektorn kommer jag att börja storgrina!

  • ingenjörsbruden

    Hola crazy chicks!

    Härligt att komma tillbaka o läs så många härliga inlägg!

    Lanovia: Hahahaha ja av barn o fulla brukar man få höra sanningen...hihihi men gulligt!
    Smart taktik med infospridning!

    Hahaha..Ja Ankis...är det made in Austria?!
    Ninnis väldigt intressant fråga du kom med måste jag säga!

    Blommis: *ser blommis ringa så telefonen glöder....*
    Herre på täppan må jag säga...men håller med om att antalet nog är bra iallafall med hänseende på inlärningen o så.

    Hvidis: Va kul att det blidde en poäng! känns bra att kunna bidra med ngt!
    Ditt lugn sprider sig känner jag....
    Jaaaa lillmuffin känner sig redo o vill bara komma ut! Hon känner nog att mamma har gjort allt redo o mysigt o fint för hennes ankomst!
    Hoppas att ni får vagnen senast i morgon så ni slipper joxa med det sen när muffin är ute.
    De är proffs så varför skulle du behöva oroa dig
    Det kommer att gå så så bra!

    Tack söta du.....jag får ta o rycka upp mig
    Hahahaa nä visst tror männen gärna att de är större än de eg är....hahahaha

    Jag har osså varit på IKEA....har köpt 30 hyllplan o 6 gavlar av IVAR serien....ska användas på jobbet. Kanske dumt...men jag tog bara 1 hyllplan åt gången...kände mig dum som stod där i en halv evighet bara!

    Vinkar glatt till alla, ingen nämnd o ingen glömd!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-17 14:04:38 följande:
    Olivia: Vi var ju nygifta och hade typ sex hela tiden... (stackars man...) Jag fick en extra piff av att sluta med minipillerna, och när jag började kolla upp när jag hade ÄL, sa jag det till min man, så var han lite ivrigare än vanligt, så gjorde vi. Det tog sig på försök 3 eller 4, men blev MF sen tog det sig igen 2 mån efter det. Och nu jäklar ska hon ut, det lilla busfröet, så jag kan pussa henne och gosa med henne och tvätta den liiilla gullegumpen som jag har klappat så länge genom magskinnet nu.
    Naaaaaaw! *smälter*
  • Hvidbrud

    I förra tråden var det en tjej som undrade om p-stav och få igång mensen... Jag kommer inte ihåg ditt nick, men jag svarar här.

    JAg hade p-stav i 5 år. Det var det bästa preventivmedel jag haft. Det var när det var nytt ochh man fick 5st. (tror att den är tagits bort från marknaden nu ) Den var bra om jag höll mig under 70kg, annas blödde jag lite ibland. Men efter 5 år fick jag satt upp en hormonspiral istället. Mensen kom aldrig. (Bara näsblod en gång i månaden istället, konstigt) Tog ut den för det kändes inte bra och började med cerazette istället. De var OK. Tack mobiltelefonen för alla påminnelser! När jag väl slutade med dem tog det inte lång tid inan mensen tig fart igen och jag kännde mig som mig själv igen (även om det var 16år sedan jag varit utan hormonpåverkan) Ville aldrig riskera att bliu gravid innan, för jag var inte klar och känner mig själv gott nog at veta att jag inte skulle kunna genomföra en abort (även om jag tycker att det är bra att den möjligheten fins för de som behöver den).

    Nu efter födseln, har jag ingen aning om vad jag ska ta för att skydda mig. Ska ju helst inte bli gravid igen innom ett år efter kejsarsnitt, men jag pallar inte med hormoner mer. Suck. Och kondom är inget för mig- det är så jäklans frustrerande .

  • Ninnnis

    Ingis, blev det nån lunchdate? Ni kan väl mysa utan att gå hela vägen, så att säga? (oj vad pryd jag blev plötsligt då )

  • Hvidbrud

    Ingis: Nej, du skulle varit dum om du tog mer än ett hyllplan i taget! Vet du hur ont du hade fått ikväll om du gjort det? Aj aj aj, man lär sig att inte överanstränga sig, för det lönar sig fanimig inte. Ta hand om dig! Blir lite sur påp dina kom¨leger som skickar en höggravid kollega att köpa hyllor som väger jätte mycket. *hyttermedfingretsomenvärretant*

  • Hvidbrud

    P-ring har östrogen... får inte ta det pga blodpropp av p-piller när jag var 21... Men kanske ska jag fråga farbrordoktorn i morgon om jag får ta ringen ialla fall? Det är ju bara en lokal hormonbehandling, eller?

  • Ninnnis

    Blommis, kraaaaaaam

    Mammor är bra att ha när det är jobbigt! Det låter väldigt vettigt att det känns sorgligt pga att ni har haft en bra tillvaro. Och allt har ju sin tid... Nu är det dags för Smålandstid!

    Tycker för övrigt att du är stentuff som tar sprutor på dig själv... *impad*

    När går flyttlasset? Har ni hört nåt om makens jobb?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan