• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

    Hej på er! *vinkar och ser väldigt pigg ut. En liiiten stund innan verkligheten gör sig påmind*

    Leksi: hur går det för dig? Visst är det som att bära på en ljuv liten hemlighet när man är på jobbet?

    Lanovia: gullig liten kille

    Blomman: lycka till med alla projekten (en lång att-ringa-lista är verkligen ingenting som får fart på livsandarna...).
    Andbeyonds brudbukett *klappar förtjust händerna*
    Andbeyond: hoppas att all planering flyter på fint. Kraaam!

    Ingis: hälsa fladderbuset. Fick du nån lunchdejt?

    Ninnnis: tack, det går ganska bra den här första arbetsdagen (erkänner att jag tar det lite lugnt... )

    Hvidis: ooooooh, så snart!


    Villemoa skrev 2009-08-16 21:55:48 följande:
    Då hoppas jag att det blir plus för er när du känner att du är redo för ett plus Vet själv inte hur det är att ha fått missfall men jag kan tänka mig att man är rädd för att plussa igen därför att man är rädd för ett nytt missfall.
    Tack
    *beställer ett plus närhelst jag är redo*
    Jo, jag tror att jag kommer att vara rädd. Å andra sidan tror jag inte (känner mig själv här) att rädslan kommer att minska bara för att vi väntar ett halvår eller så med att försöka. *funderar så det knakar i semesterhjärnan*
    Vi ser väl vad som händer.

    Många kramar till er alla.
  • Ninnnis

    Vad är det för hormon, Blommis?

    Jag ska spola äggledarna 9 september, ska vi hålla varandra i handen?

    Kramm tillbaks, Daa!

  • lanovia 08

    Jag tycker inte bara ni skall hålla varandra i handen, jag tycker ni skall dra varandra över mållinjen nu.
    Oh vad jag hoppas på plus nästa månad.
    Och Ninnis lilla äventyr i Sthlm, med utslag på ÄL.... *visslar och stoppar huvudet i sanden*


    Ninnnis skrev 2009-08-17 12:50:43 följande:
    Vad är det för hormon, Blommis?Jag ska spola äggledarna 9 september, ska vi hålla varandra i handen? Kramm tillbaks, Daa!
  • lanovia 08

    Leksi är v 17 och har UL 2 sept.
    Ninnis, ja det börjar bli svårt att dölja. Men sedan så satt jag med uppdragna ben så magen blev ju extra ihoppbullad när jag läste sagan, så var nog därför han reagerade.
    Har kommit på en bra taktik för att sprida infon på jobbet. Har berättat för dem jag naturligt bara kan kläcka ur mig infon till. Men resten av folket är inga som jag bara går in o säger jo förretsen vet du vad.. Istället utnyttjar jag en utav dem som vet, har märkt att hon är jättebra på att föra detta vidare, så jag kan bara lugnt sitta här och vänta.

  • lanovia 08

    Blommis, en kille i den åldern kanske inte jublar över att vara i nummerärt underläge mot tjejer. Men vad gäller antalet i klassen så är det väl suveränt? Då borde ju läraren kunna hinna med eleverna mkt bättre.

    vad kul att få göra andbeyonds bukett.
    Andbeyond , snart är du fru!
    Har vi någon kvar i tråden som skall gifta sig efter Andbeyond (Blommis vet jag är ogift men ni planerar väl inget just nu eller?)

  • lanovia 08

    Leksi, föstår att det är svårt att hålla minen. Vilken tur att ni testade igår och inte imorse. Då hade det varit jobbigt...

  • Ninnnis

    Leksi, hur länge har ni försökt? *glömsk*

    Ankan, förresten, är Lillankan månne "made in Austria"?

  • Hvidbrud

    Hej supertjejer!
    Nu har jag också hittat till den nya tråden och läst alla 4sidor som kommit idag... ni är ju inte kloka! Men gud vad roligt det är att följa med er och era liv.
    Ninnnis: Låter som en helt fantastisk helg. Ja, det är sånt du är så himla bra på! Han har hittat en guldklimp din man!

    Blommis: Åh, bara tre killar! Shiiit! Så får han bli tuppen... Men åh så skönt att gå i en så liten klass. De kommer ju att få saker gjort och hjälp när det behövs. *tummen upp*
    Nya hormoner! Iiihh! Nu hade vi ju precis vant oss vid de andra

    Ingis: En stoor kram till dig! Du är ju jätte fin och härlig, klart att din man är lite orolig att barnet ska komma till skada (även om det inte gör det! Så stor är ingen man hur gärna de än vill tro det ) Att födseln kan komma igång av sex stämmer. I sperman fins ett ämne som hjälper till att mjukgöra livmodertappen, men INTE innan barnet är klart att komma ut. Färdknäppen har ni välk hört om Men om han oroar sig för det kan han ju dra sig ut, innan han exploderar?

    Här är det jätte jätte jätte trångt! Ska hoppa i min samba kostum ikväl och ta blider! Sista chansen! Kommer inte få plats i den, men vi får hitta viklarna där det inte ser allt för trångt ut! Ska bli kul!
    Var på IKEA igår och handlade byrålådor och Poäng. Det blev den. Den får gå! Tack för tipset Ingis!

    Sur bebis i magen hon sparkar och sparkar och violl UT. NU! Borrar sig ner mot utgången och sparkar hårt uppåt och pressar och pressar. Hennes stackars mamma får gå som en anka och jämra sig för varje steg. Liiite glad är jag för att jag inte ska dela kroppen med detta älskade lilla liv i två veckor till (minst) . Jag tror att hon vet att hon ska ut nu och är klar! Det är jag ialla fall.
    Är inte så orolig, faktiskt. Borde jag vara nervös?? Lite bekymrad över att få spinalblokad är jag, men de är ju profs och vet vad de gör, så jag känner att jag är i trygga händer. Det hjälper.
    har packat hennes väska med de små små små kläderna blöjorna är inskaffade och våtservetter och amningsskydd. Visst kunde jag lätt gå i shoppingpanink och undra om man har allt och istället för att ta det lugnt rusa ut i butikerna och tömme hyllorna, men det vill jag inte. Vill helre skriva lite med er. Fixa lite käk till frysen och pula lite med smågrejer och detaljer... Invänta barnvagnen som kommer idag eller i morgon...

    Ska ner till BVC och anmäla vår ankomst, det är ju lite anprlunda när man föder i utlandet kan jag tänka mig. Får ta mig ett snack med dem. Sätter nog en tvätt igång ocks, sen får det räcka för idag. Bäcknet ska vila!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan