• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    Vinke vink...nu har jag hittat hit! Grattis Leksi till plus och extra kram till blommis *gerindianernaensparkiarslet*

    Man skall ju inte klaga o så utan vara tacksam för att man är gravid o så men JAG KÄNNER MIG BAKIS!!!

    O värre kommer det bli känner jag....jag som inte ens druckit

  • Leksi

    Hej hej! Nu har jag också hittat hit!

    Tack för alla gratulationer!! Ni är så goa!!

  • ingenjörsbruden

    Hello girls!

    Som ni skriver!! Så härligt att komma in här o behöva läsa hinkvis med inlägg!

    Gravidbomull i huvudet så jag kommer nog inte ihåg mer än en bråkdel....men ja jag försöker ändå...

    Ninnis: Hahahaha vilken tur att han inte avslöjade dig på tåget! Sådana överraskningar är ju helt underbara att få.... Ni verkar ha haft en väldigt mysigt firande av förlovningsdagen!

    Blommis: J-la f-bannade S-tans h-lvetes indianer.....(OBS intet ont om Amerikas urinvånare) *kramar om massor o bjuder på glass med grädde o fikon i cognac*

    Leksi: Nä men GRATTIS!! Guuuu va roligt!!! Hahahah ja den där overkliga känslan känner jag så väl igen!

    Olivia: Välkommen hit! Det där med mensen är så himla individuellt... jag fick diagnosen PCO-S efter att ha slutat med p-piller där mensen kom som den skulle de första 3-4 månaderna...sen började den bli mer o mer försenad....den fick jag nog....gick till en privat gynläkare som sa att det inte var bra om mensen inte kom....kroppen behöver den månliga utrensningen...annars blev slemhinnorna för hårda eller ngt sånt...så om du är orolig så ring en privat gyn.mottagning så får du den hjälpen du kan få rätt omgående.

    Daa: E väl inte så konstigt om du är lite förvirrad om du vill eller ej ha ett pluss...det har ju varit rätt känslomässigt på sistone eller hur.....försök att ta det som det kommer.

    Ankis: Hahahhaa....bakis-känslan är ju inte för härlig....de där illamående-armbanden jag köpte på apotektet har testats som effektivt mot grav.illamående....det är kanske värt ett test?!

    Leksi o Villemoa: Vinkar glatt men har glömt vad jag skulle skriva!

    Andbeyond: Hoppas att er dag blev helt fantastisk!

    Jaha....det blidde inga magfoton.....o datorn är kvar hos kompisarna....lika bra det....för vi hade mkt roligare med singstar o en hel BiB gick åt på 3 pers......jag drack en 1,5 liter cola light t maten o var sen helt chockad....brukar inte kunna dricka så mkt läsk....bubbelbubbel liksom...men ja...jag var nog liiiiite törstig.

  • ingenjörsbruden

    Idag har vi varit en sväng vid tomten o kunde fastställa att två rördragningar (el o tomrör) hade blivit felplacerade....så det får rättas till...men annars ser det bra ut.

    Fikade sen hos svärisarna....toppnoterade på blodsockret efter 2 frallor o kanelbulle....kanske inte så konstigt...men ja...det får jag nog banning för....
    Hade höga värden igår efter pizza o marängsviss...men om man INTE har det efter sån mat...så har man nog ngt fel på sitt systmen.

    Har känt mig deppig hela dagen....tror det beror på att jag inte fått sex på över en hel vecka..... Låter nog fjantigt....men känner mig lite känslig....förstår rent logiskt att maken är orolig för att skada/sätta igång förlossningen....men på ngt viss så känner jag mig mindre åtråvärd o sexig....ja självförtroendet känns som att det ligger i botten.....men det är väl bara hormonerna som gör mig känslig o gnällig....

    Hvidis: Attans att bilen inte ville samarbeta. Hoppas att det inte var ngt superstort som ni bhövde ta på bussen....busschaffisarna har nog varit med om det mesta iofs...
    Helt galet vad tiden går fort...snart är det bara timmar kvar tills du är mamma! Hääääärligt!

    Skickar massor av till er alla!

    I morgon är jag nog inte mkt inne....besiktningar o så ska jag handla på IKEA åt jobbet....inte fel att få betalt för att gå där o handla!

  • Villemoa

    Då hoppas jag att det blir plus för er när du känner att du är redo för ett plus Vet själv inte hur det är att ha fått missfall men jag kan tänka mig att man är rädd för att plussa igen därför att man är rädd för ett nytt missfall.


    Daa skrev 2009-08-16 18:28:15 följande:
    Villemoa: jag vet inte än om jag vill ha plus den här månaden eller inte (tror maken skulle bli glad över ett). Vet iofs inte riktigt varför jag inte skulle vilja ha det. Så jag kanske vill det ändå. *smått förvirrad (normalt??)*
  • Villemoa

    Han bara FLYYYYGER fram!!!! Förstod att han skulle slå världsrekord men med 11 HUNDRADELAR!!!! HELT SJUKT!!!


    passionsblomman skrev 2009-08-16 22:05:07 följande:
    SÅG NI 100-metersfinalen!!!!! HERREGUD!!!!
  • passionsblomman

    Ja, man kan ju knappt tro sina ögon!

    och stackars Tyson som slog sitt eget rekord och nationsrekord och allt och ändå "bara" tog silver...

  • Villemoa

    Jaaa jobbigt för honom att bli "trampad på" sådär..han gör sitt livs lopp och kommer ändå "bara" tvåa...


    passionsblomman skrev 2009-08-16 22:09:18 följande:
    Ja, man kan ju knappt tro sina ögon! och stackars Tyson som slog sitt eget rekord och nationsrekord och allt och ändå "bara" tog silver...
Svar på tråden I vått och torrt och väntan