• JCH

    Boråsbrudar del 4

    Föregående tråd är stängd så jag tänkte starta en ny... Finns det några andra i Borås som liksom jag planerar bröllop för fullt?

  • Svar på tråden Boråsbrudar del 4
  • september2009bröllop

    ellani: får hoppas att ni hinner smaka

  • Martinaa
    september2009bröllop skrev 2009-08-20 22:13:28 följande:
    har inte smakat dem men de har jättebra rykte.. va ute tidigt för de har bara 2 ställningar så vi fick ingen tårta därifrån... Tror bitarna kostar mellan 25 och 35 kr där..
    Okej! Tusen tack! :) Ska ringa och höra med dem då!
  • Ellani
    Martinaa skrev 2009-08-20 22:11:11 följande:
    Gör ett nytt försök, nån som smakat på Gullkragens tårtor eller vet ungefärligt pris på deras tårtor??
    Jag åt ljuvliga chokladmousse bakelser förra året på ett bröllop!
    Men pris har jag ingen aning om!
  • JCH

    Var idag på Brides and Beuties i stan för att kika lite på modeller och priser men det var väldigt utplockat. Verkar också som att deras grej är stora kjolar och mycket pärlor!? Någon som har erfarenhet från butiken/klänningarna?

  • snuttfia

    Martinaa, vi kanske får slåss om tårtställningarna då, hehe Näe, skojar bara vi ska beställa från vårt lokala bageri om de inte är jättedyra, de gör supergoda tårtor här och annars om det blir dyrt kör vi nog på maxi eller sparköp, tycker de har goda tårtor där också. Kanske inte nån lyxig jättefin tårta (vet inte hur de ser ut) men säkert god och då är jag nöjd... Får se hur kostnaderna drar iväg eftersom...

  • september2009bröllop

    Tycker inte de direkt har nått vidare utbud alls.. Inte i min smak iaf.. det ligger ju en affär uppe vid villagatan (vet inte vilket nummer) de kanske kan ha nått? Själv köpte jag min klänning över internet.. Nu har vi ju inte så långt till gbg så skulle nog rekomendera alla att åka idt...


    JCH skrev 2009-08-22 13:53:41 följande:
    Var idag på Brides and Beuties i stan för att kika lite på modeller och priser men det var väldigt utplockat. Verkar också som att deras grej är stora kjolar och mycket pärlor!? Någon som har erfarenhet från butiken/klänningarna?
  • Martinaa
    september2009bröllop skrev 2009-08-23 11:43:17 följande:
    Tycker inte de direkt har nått vidare utbud alls.. Inte i min smak iaf.. det ligger ju en affär uppe vid villagatan (vet inte vilket nummer) de kanske kan ha nått? Själv köpte jag min klänning över internet.. Nu har vi ju inte så långt till gbg så skulle nog rekomendera alla att åka idt...
    Själv ska jag faktiskt beställa från Kina. Mycket billigare än butik i Sverige! Med tanke på att du kommer ha klänningen på dig EN dag så sparar jag gärna in lite slantar på den punkten...

    Snuttfia:
    Haha, ja just det ja! Ja jag vet inte vart jag ska beställa tårta från än. Har hört med ett av bagerierna här i närheten, men det finns ju ett till runt hörnet. Så får vi se vilket som känns bäst...!
  • Ellani
    JCH skrev 2009-08-22 13:53:41 följande:
    Var idag på Brides and Beuties i stan för att kika lite på modeller och priser men det var väldigt utplockat. Verkar också som att deras grej är stora kjolar och mycket pärlor!? Någon som har erfarenhet från butiken/klänningarna?
    Jag provade klänningar där, men jag håller med dig! Klent utbud och massa ryssryss!
    Köpte min i blidsberg hos Isabella, men jag är inte nöjd med dem. Klänningen var 3 år gammal & jag betalade fullpris (tycker inte jag är ok) När jag la upp den så är sömmen nedtill sned, vinn, skev ojämnt sydd och inte rak på ett ställe. såg förjäkligt ut!!! Tur att jag la upp den...

    Däremot så hyrde vi kläder till mannen på Ringheims i brämhult, hon var SUPER trevlig, så jag ångrar att jag inte köpte min klänning där. Åk dit!
  • Martinaa
    Ellani skrev 2009-08-23 21:49:46 följande:
    Däremot så hyrde vi kläder till mannen på Ringheims i brämhult, hon var SUPER trevlig, så jag ångrar att jag inte köpte min klänning där. Åk dit!
    Memorerar och tackar för tipset!
  • september2009bröllop

    jag köpte min klänning från en på ebay så den är oxå sydd i kina.. Mannens kläder beställde vi från suitopia så vi har båda måttbeställda kläder

Svar på tråden Boråsbrudar del 4