• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Då ligger det flera mail i min yahoo eftersom även Telis mailade dit! Är skitdålig på att kolla av den, tyvärr men nu har jag sett ditt kök Vickan! Snyggt!

  • Lapinette

    Ska också leta upp några bilder och inte bara sitta och kika på hur ni andra har det.

  • FruCicci

    Telis, vad mysigt med hotell natt! 140 slag i minuten, jajjamen, en kílle

    skönt kokosen att mjölkfritt funkade!
    heja heja!
    och det är skillnad med 2 barn, liksom det är skillnad att få barn alls, men det är inte så stor skillnad, jag tycker inte det r ett skit jobbigt och har inte fått ngn så kallad 2 barnschock iaf men vi är alla olika

    nu måste jag in o kolla galleriet

  • snaily

    Har bara läst ikapp till hälften än, men - kan någon skicka Nennes BLOGGLÄNK PRETTY PLEEEAAAAASE!!!!!

  • passionsblomman

    Hos mig är ingenting klart någonstans alls, och inte minns jag hur det där med galleriet var upplagt heller.

    Nu la jag iallafall in ett par bilder på mina nyköpta mattor-omöjligt att göra rättvisa på bild men ändå. Och mina nyplanterade balkonglådor utanför köksfönstret. Som ett litet bidrag till hemma-hos-grejen...

  • snaily

    Oj, ursäkta att jag skrek!

    Vilken suuuupergullig Bumsis!

    Och håller med Vickan - ascool hall Telis! Vad ska ny flytta därifrån för? Nädå, håller tummarna för rykande het budgivning nu!

    Tack Frullan! Klart det inte är jobbigt att läsa!

    Koko
    Underbart att mjölkfritt verkar funka! Hoppas du inte är svårt mejeriproduktsberoende bara. Men det är ju inte för evigt som tur är!

    Haft en halvlat dag, var sugen på att fortsätta slöa hela kvällen men tog mig iväg på spinning trots grav träningsvärk från skidåkningen igår. Rätt nöjd med det nu!

  • FruCicci

    å vad roligt att se
    mitt kök ligger nog bland mina egna bilder i mitt galleri kom jag på....

    AM du och jag verkar ha samma stil
    Samma vardagsrumsbord som du har, har vi på landet.
    Sen gillar jag det lite mera rustika, gärna åt det brittiska hållet med chesterfield sofffor och myspys fast jag gillar att blanda upp saker och ting. Kristallkrona har vi i matsalen, men jag kan lika gärna hänga den i badrummet eller i köket för att skoja till det.

    Sen ag färger så är jag rosa älskare
    Victor fick mycket i mörkblått, rött och vitt, vilket jag kan använda till Lillan. Men jag har ju tusen gånger hellre rosa och rött på min dotter än grönt och brunt!
    Jag är absolut ingen "rödstrumpa" och tycker det är viktigare att ta på barnen det man själv tycker om Sen om det är rött eller blått . strunt samma.... men jag tar ju inte på brunt bara för att jag vill visa att vi minsann tänker unisex....
    Men jag är ju heller inte den som kräver att min man ska vara hemma inte så engarerad när det gäller jämställdhet heller
    Jag är nog r'ätt ensam där

    Kul att vi alla gillar olika och tänker olika

    Nu skriker min dotter, hon gillar inte att vara hos pappa Mamma är bäst

    natti

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor