• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

    Ja det kommer det!


    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-25 18:14:25 följande:
    nu ska jag baka bröd! PBmitt hjärta blev alldeles varmt när jag läste om din sons skratt, vad skönt att höra! Det kommer bli jättebra!!!!
  • Lapinette

    Jag har inte fått något mail .

    Telis - nu blir jag nyfiken, nybyggt hotell i mina gamla trakter?! Kan du inboxa mig please. Och vad härligt att det var många på visningen. Spännande med budgivning denna vecka.

    Själv trodde jag att vi skulle softa ned i soffan och titta på Wallander nu men det är ju en hel timma tills dess. Den enda klockan vi inte har ställt om är den på dvd'n och självfallet tittade jag på den. Så nu blir det att jobba alt. läsa adoptionssidorna jag har kvar fram till 21.00.

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    God söndagskväll på er alla.

    Kokosen ÅHHHHH vad underbart skönt att mjölkfritt fungerar. Härligt. Äntligen. Blir såååå glad för er skull. Köp tofuline mjölk, den sötade, sen smakar allt glass efter det Gör livet roligare

    Snaily: Om du behöver en puss och en kram så kommer här ett STORT varmt lass. Så många du kan tänkas vilja ha.

    Om det är någon mer som behöver så finns det så det räcker till fler kan jag lova.

    Önskar att depp manteln inte skulle behövas i tråden för NÅGON under hela nästa år. Det vore kalas.

    Mugglan: Angående att inte hinna in i tråden så är det precis som cicci skriver men ÄVEN som kokos skriver.

    Visst är det skillnad på att ha två och ett barn. Självklart. Man har ju en yster 2 åring som fortfarande har behov även fast man får en nying som har sina behov. Så det blir lite pusslande. MEN jag uppfattar det som urmysigt. Det är mer på riktigt nu eller hur jag ska uttrycka mig. Men visst det är lite knepigt att amma samtidigt som man ska lyfta ner storebror i sängen eller byta blöja samtidigt som man ammar. MEN som sagt. MAn lär sig och det man får tillbakla uppväger ALLT.

    Orsaken till att man inte hinenr vara så aktiv i tråden är däremot precis som cicci skriver. Man är ju ute och flänger hela dagarna. Jag måste nog tagga ner lite och ha iallafall EN hemmadag i veckan tror jag. Men det är ju så KUL att vara mammaledig och träffa folk. Så man gör ju hellre det.

    Och efter dagis så är det ju parken som gäller och sen efter läggning så försöker man ju umgås emd maken som man ju intre träffar så mycket.

    Där har man kanske den stora skillnad mellan ett och två barn. Man har ju ännu mer att pyssla med med barnen så man har kanske mindre fokus på varandra när ungarna är vakna. Därför blir det ju extra viktigt att umgås när barnen somnar och faktiskt få vuxen tid och prata med VARANDRA.

    Men annars så tycker jag att ett barn var mysight och kul men två barn är UNDERBART och liksom gör hela familje grejen till en st6örre upplevelse.

    TÄNK
    jag tycker fortfarande det är så sjukt jobbigt att skriva positiva saker om barn och så med tanke på att det är flera kämpande i tråden som ännu inte fått uppleva lyckan,.

    Hoppas ingen känner att det jag skriver är för jobbigt.

    När ni
    hade tänkt kommentera massa mer.
    Men nu kom maken med en tekopp.

    PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

  • Lapinette

    Frullan - så klart du ska skriva om hur underbart du tycker det är att ha barn! Och vad glad jag blir att du verkar må bättre nu.

    Ego - här har maken verkligen gått in 100% på adoption. Idag när vi var och handlade viskade han till mig att det var en liten flicka från Asien där med sina föräldrar. Sånt har han inte obeserverat förut. Han har suttit och läst klart papprena inför kursen (inte jag ... fy skäms) och för en stund sedan kom han in och talade om folkmängd etc för Sydkorea samt en blogg han hittat om en fransk tjej som är adopterade därifrån. Skoj, att se honom så engagerad.

  • kängu

    Lappis, vad kul att maken är så engagerad! En fd klasskompis till mig åker till Kina på tisdag för att hämta sin dotter. De har väntat i 4 år, jag är så himla glad för deras skull. Äntligen deras tur!

    Frullan, jag blir helt matt bara jag tänker på att ha två barn

  • kängu

    Men när jag tänker på det så har jag ju två hundar, och dom två sammanslaget blir typ som ett litet oerhört lugnt och väluppfostrat barn

  • kängu

    Ego- har total skrivkramp Försöker jobba men det går trööööögt....

  • viktualia

    Kängu - och jag planerar nästa helgs utbildningsinsats.. försöker få stöd av två kompisar via chatt.. båda verkar ha fokus på annat än mig.... ska jag behöva tänka själv... = skrivkrampsliknande syndrom... *suck*

    Frejis - VILKEN söt dotter!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor