• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

    fast ärligt, det finns ju inte så mycket att läsa ännu.

  • MSW

    Men tänk om vi missar nått??!!

    Här har vi roat oss med att måla två väggar till i sovrummet! Blev väldigt mycket vitare än vi tänkte oss, men det ska nog bli bra tillslut iaf! Nästa projekt är att bestämma/handla färg till linjer vi tänkt ha som fondvägg!

    Nu ska vi äta!

  • viktualia

    Telis - vilken GRYMT läcker hall!!!!!!!

    Nenne - men oavsett om det finns nåt att läsa än eller inte så vill jag lägga bloggen bland favvisarna!

  • viktualia
    Telis skrev 2009-10-25 17:41:55 följande:
    Vickan, tack!! Jag gillade ditt kök jättemycket!
    Tack tillbaka! Ja, vi är störtnöjda med det! Roligt att få utforma nåt på sitt eget vis. De andra rummen i huset är just nu belamrade pga vardagsrumskaoset.. annars är jag nöjd med både hall, sovrum och arbetsrum. Har även joxat med vindsvåningen tillika gästrummet (som just nu tjänstgör som vardagsrum och därför är rotigt).
  • Telis

    Lappis, vi tog in på ett ganska nybyggt hotell som inte ligger så värst långt från där du växte upp. Nu blev vi visserligen uppgraderade men det är nog det finaste hotellrum jag har bott i faktiskt, jätteläckert inrett.

    Snaily, aha, så det var inte så att hon var tvungen att köpa nya bindningar. Tyvärr så är det ju dyrt med telisgrejor eftersom inte marknaden är stor.

    koko, men åååååh, vad skönt att det gjorde sån stor skillnad!!

    Hattis, grattis till minuset! Hoppas att det var det sista minus du någonsin får.

    Ego: Idag har vi varit på profylaxkurs. Det var verkligen skitbra, det är nästan så att man tycker att det låter lite coolt med förlossningar.

    Och så har det varit första visningen på vår lägenhet. Mäklaren ringde och sa att det hade gått jättebra, bättre än hon trott så nu gäller det bara att hålla tummarna för ett par stenrika spekulanter som trissar upp varandra.

  • nennesjuttioåtta

    telis
    mailet kom till slut. Jag är ju så otålig! Vad kul att se andras hem!!!!!
    Vad glad jag blev att profylaxkursen var så bra, känns som det hjälpte mer än aurorapuckot.

  • nennesjuttioåtta

    nu ska jag baka bröd!

    PB
    mitt hjärta blev alldeles varmt när jag läste om din sons skratt, vad skönt att höra! Det kommer bli jättebra!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor