• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

    Nu har jag skickat bilder till Telis galleri!

    Trevlig lördag på er - här blir det pasta med scampi, chili och rökt skinka som brytning.

  • Fru E

    EGO- Igår när jag kom hem från jobbet så låg det ett brev från fabror gyn och väntade. Jag lämnade ju proverna i tisdags eftermiddag så den analysen måste ha gott snabbt!
    När jag öppnade brevet stod det min adress och namn på vänstersidan och mitt personnummer på höger sidan men sedan i rubriken dvs Hej XX stod det Anna istället för mitt namn, hmm. Under det stod det följande:
    "Glädjande besked, Din ägglossning verkar ha kommit igång spontant och värdet på progesteron provet var jättefint."

    Jag tolkar det som om att han bara använt en gammal mall eftersom det var både min adress och persnr. Och att han bara var glad över att se att värdet var så bra eftersom den andra gången som jag lämnade utan pergo så var värdet bara lite över godkänt. Har lämnat en gång till men det var när jag åt pergo. Tänkte ringa på måndag bara för att kolla så att det var mitt prov för analysen gick ruskigt snabbt, dvs på en dag eftersom brevet kom fram igår.

    Slut på ego och dags att gå ner till tjejkompisen för smink och klädråd inför Ladies Night!

    Kram till alla som behöver och vill ha

  • Hattis

    Här är en till som är avis på längdskidpremiär. Har bläddrat i lite vintermagasin och blivit bra sugen på att boka en skidresa, skulle kännas bra att se fram emot en grååå dag som denna.

    Ore - jizz, värmepumpar, känns nästan fler vuxenpoäng än bebis Kan inte hjälpa till där.

    Izzie - (om du ser detta) angående uppdatering så har start september plussat! Hoppas hoppas att det är början på en ny plusvåg. Något positivt måste ju inträffa också!

    Fick veta igår att grannen under oss ska ha barn alldeles snart! Kan inte förstå hur jag kunnat missa det. Kan fortfarande inte heller låta bli att reflektera över och bli lite sorgsen av att det kunde ha blivit en kompis som bara skulle varit några månader äldre än det som inte blev... (och som fortfarande verkar hänga kvar något, blodblandade upplevelser är tillbaka IGEN )

    Ikväll blir det bio - flickan som lekte med elden.

  • Hattis

    Oj EA, verkar bäst att ringa och kolla. Känns ju rätt oproffsigt att tilltala någon med fel namn när det gäller något så viktig. Fast det är förstås lätt hänt och det är nog dina värden som åsyftas men jag skulle ändå ringa för att känna mig säker. Vågar mig på ett litet grattis.

  • passionsblomman

    Magsjuka.

    Jag som skulle skriva högskoleprovet idag.

    Man kan bokstavligen säga att det sket sig... ( , det var ju nästan lite roligt mitt i eländet)

    Nå, hursomhelst så har jag tre saker jag är så glad över som hör till gårdagen:

    *Vi bytte mattan vi hade köpt till sonens rum-nu blev det klockrent och så himla mycket mysigare!

    *Vi har fått sålt ena lilla kattungen och det kommer att bli ett underbart hem för henne, det var tydligt.

    *Mer än något annat: Igår hämtade vi vår son hemma hos en pojke som går i ettan. hans familj är från Rotterdam i Holland och de har bott här i tre år. Jättetrevliga verkar de. Och nu till själva grejen, jafg fick för första gången sedan vi flyttade hit höra min son skratta sådär som barn gör med varandra.

    Jag kunde ha börjat storgråta där i deras kök när hela mitt hjärta bara fylldes, svällde och svämmade över av det ljudet!Jag saknar ord att beskriva min lättnad och glädje över det.

    Så, jag kan leva med att jag blev helt kass i magen och ett missat högskoleprov är inte jordens undergång. Jag får väl göra det i vår istället.

    och söka saker kan jag ju ändå. Kanske får jag gå något kul iallafall, utan prov.

  • Ore

    Trist med magsjuka och missat högskoleprov PB! Men att sonen är genuint lycklig, och att en kattunge fått ett bra hem, och att ni kommit ännu litet mer i ordning i huset är ju som sagt bra grejer alltihop

    Hattis: Väldigt vad det trilskas för dig...? Fullt förståeligt att man funderar litet över hur det kunde ha blivit, om inte...

    Håller på och röjer i vårt sovrum så gott det går, men som ni kanske märker tar jag gärna paus ganska ofta Vill hämta hem vaggan i helgen, eftersom de som har den åker bort i början av nästa vecka (höstlovsdags här...) Och innan dess behöver jag fösa bort dammråttorna som samlats bland lådor och annat som blivit placerade under sängen.

    Just nu försöker jag komma över beslutsångesten kring två av lådorna. Snart tio år gamla skolpapper, osorterade... Varför är jag ens nostalgisk...? Det skolåret gick inte ens särskilt bra, så det är en del omtentor, och en massa anteckningar i marginalerna där jag är arg på mig själv för att det inte gick bra...

  • Ore

    Sådär, en timmes surfande, och jag är redo för att kasta alla gamla papper...

  • muggles

    Hattis: jobbigt, jag känner igen det! Men min mens nu i veckan var normal utan slemmiga rester så hoppas din kropp kommer igång snart! Har du varit på undersökning och kollat att "allt" är ute?

    Sept: jag har ju glömt gratta till VUL!

    Izzie: låter inte med med nya chefen... Själv jobbade jag övertid i onsdags för första gången på länge - satt till 20.30 - ingen Moa-tid den dagen...

    Ore: du kan väl skicka in en bild från huset sedan?

  • muggles

    Lät som en snygg kappa AM! Har tyvärr ingen användning för den Och så tror jag att du är för lång.

  • fru AM

    Nu är ju kappan sydd för normallånga - så den kanske var lite kortare än tänkt på mig!


    muggles skrev 2009-10-24 19:31:54 följande:
    Lät som en snygg kappa AM! Har tyvärr ingen användning för den Och så tror jag att du är för lång.
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor