• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Telis, fast det är nog väldigt individuellt hur ont man har för jag trodde att jag åkte in tidigt för jag hade inte speciellt ont än då. Sedan tror jag inte att man ska fråga snällt om man får komma in utan säga att man inte står ut längre och måste få komma in på koll. Jag hade iofs inga problem med de som svarade i telefon, de var väldigt tillmötesgående. Likadant om man absolut vill ha någon viss typ av bedövning så tror jag att man får stå på sig när man väl är där. För som sagt, kommer det något annat i vägen, en akut operation eller så, så kan det ju dröja lite innan narkosläkaren kan komma.

  • Telis

    BS, det är klart att man kan ha tur och komma till världens gulligaste avdelning där man blir behandlad som en prinsessa och får allt man pekar på. Men man kan ju inte bli garanterad det i förväg och jag vet att jag som person har väldigt svårt att stå på mig och kräva saker.

  • fru AM

    Hur är det - hör inte du till BB Stockholm i och med valet av MVC?
    De har ju bra rykte vad gäller behandlingen av sina föderskor


    Telis skrev 2009-10-16 11:03:01 följande:
    BS, det är klart att man kan ha tur och komma till världens gulligaste avdelning där man blir behandlad som en prinsessa och får allt man pekar på. Men man kan ju inte bli garanterad det i förväg och jag vet att jag som person har väldigt svårt att stå på mig och kräva saker.
  • BrudSommar2006

    Telis, jag tror dessvärre att man måste vara lite krävande, ingen kommer att erbjuda en smärtlindring tex utan det måste man i vilket fall fråga om själv. Även vad det gäller snitt så gissar jag att det är bra att vara förberedd på att man måste tala om hur man vill ha det. För som sagt, ingen kommer att göra det åt en. Antingen om man gör det själv eller om det är det man har maken till. Nu vet jag att du var lite osäker på vilket stöd maken kommer att vara men jag tror omöjligt att ni kommer att vara så borta och mållösa båda två att ingen av er kommer att kunna tala för er oavsitt snitt eller vaginalt, jag tror på er, absolut!

  • Telis

    AM, BB Stockholm väljer man ju bara om man är säker på en vaginal förlossning och jag är inte säker på någonting så vi har valt SÖS. Dessutom känns det lite löjligt att åka över halva stan till BB Stockholm när vi har rätt så nära till SÖS.

    BS, jo men det är klart att jag kan BE om saker och tala om hur jag vill ha det. Jag är bara dålig på att kräva saker om någon ragata säger nej.

  • Telis

    Nu behöver vi nog inte prata om min förlossning så mycket mer, ungen måste ut på något sätt och om vi pratar mer om det så tappar jag både aptiten och sömnen.

  • viktualia

    Håller med Telis..... farlig diskussion här....

    Själv grubblar jag över vad jag ska äta till lunch här i min ensamhet.. hm... Det ösregnar ute och bilen är på vift med maken så jag får nog kreera något på egen hand...

  • fru AM

    Jag vill bara påpeka att BS har helt rätt i att det är detta KRAVSTÄLLANDE osv som det är så bra att ha den av hormoner opåverkade maken till på förlossningen.

    Så Telis. Nu slutar vi prata om sånt. Säg bara till när du vill dryfta ämnet igen så kör vi igång!

  • Liten med Mindre

    Japp - maken är bra att ha på alla sätt och vis.

    Ser fram emot färdig tacobuffé när jag kommer hem ikväll. Fast det är inte alltid hans tidplanering inkluderar faktisk tid för matlagning och extra tid för liten medhjälpare som ska gnaga på allt och pröva att skära, smaka sås, diska etc. Han som alltid skryter så över sin förmåga att planer och se framåt när det handlar om bilkörning...

    Är vi bra på att planera olika saker månne?

    Grattis till paraplyställ AM! Skoj att vinna något ni ville ha!

    Lycka till med kontraktsskrivning Muggles!

    Härligt med vagn på väg Ore! Det är väl jättesnart dags nu??

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor