• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Telis: Jag är helt orimligt lycklig över att vagnen är på väg, men men, bättre att vara lycklig än att vara olycklig i alla fall

    Jag har nog kraschlandat i någon form av "bobyggandefas" eller så, även när jag satt mig här i soffan för att vila sitter jag och funderar på vart alla saker ska stå som måste flyttas om vi bor kvar här när bebisen börjar bli rörlig... Hade nog varit mer praktiskt med en långdragen bobyggarfas, än en som dyker upp sista månaden...

  • snaily

    Telis, aha, tack, stryker en fundering från listan.
    Ska bara maila och fråga det där ang vilken dag för spraystart... annars har jag nog inga fler viktiga frågor precis just nu.

    Ska kolla vidare på Lyxfällan...

  • viktualia

    Ore - strutsen Vickan... som inte boar det minsta och inte ens tänker på trollet ska ut... har tillsammans med maken dock löst frågan om placering av spjälsäng och liknande. Däremot ids jag inte fundera över konsten att barnsäkra huset, det går garanterat lösa när det blir ett reellt behov.. känns lite tidigt att grubbla över det innan ungen ens är ute. Så ta några djupa andetag.....

  • passionsblomman
    Telis skrev 2009-10-15 21:04:15 följande:
    PB, vid en IVF försätts man först i klimakteriet med hjälp av en spray, det är för att liksom nollställa kroppen och starta om från början. Sen tar man sprutor för att producera (lagom) många ägg och sist rundar man av med en Ovitrelle för att äggen ska mogna lagom tills man plockar ut dom. Dom kan så mycket nu för tiden!


    Ja det må jag säga!

    Och jäklar i min lilla låda vad många olika slags kärringar man ska hinna ha inom sig under ett år av barnkarusellande om jag nu ska ivf:a också. Hormoner åt precis ALLA håll, och PMS, klimakterium, ÄL och gud vet allt.

    Jag tror att jag inte ska berätta så mycket om det där klimakteriedelen för min sambo...än...
  • muggles

    Telis: jag såg till slut

    Vickan: du kommer nog att boa du också, det brukar komma naturligt i den senare delen av grav. Jag kan hålla med om att det är liiite tidigt att barnsäkra huset - du kan ju börja när barnet gör krypansatser (normalt runt 8-9 mån)

  • start september

    Kram till Muggles, EA och er andra som jag knuffade ner i svarta hålet. Minns precis hur det känns, och jag tycker det är också att det är förbluffande orättvist att det gick så enkelt.

    Men glad är jag förstås ändå, men jag försöker att inte ta ut något innan nästa vecka, då jag fått tid för VUL för att se om det syns något i livmodern. Görs för att utesluta X, men det kommer vara på gränsen tidsmässigt att vi kan se ett slående hjärta även om det varit tryggast.

  • Telis

    PB, jag tror att du gör helt rätt i att inte nämna något om klimakteriet för din sambo. Blir det aktuellt kommer han antagligen att märka det av sig själv. (Fast jag mådde faktiskt jättebra under sprayperioden så man måste inte bli ett klimakteriemonster.)

    Jag känner inte heller av några tendenser till boande. Jag tror att det beror på att om vi köpte kläder, barnvagn eller spjälsäng så skulle det bli så uppenbart att det kommer att komma ett barn som måste ut på något sätt så jag föredrar att inte tänka på det.

  • Telis

    Lycka till på VUL:et, september! Hoppas att ni får se ett litet hjärta på alldeles rätt ställe.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor