• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

    Hej, hej! Första inlägget från huset vi flyttat till. Hela flytten har gått bra och nu har vi såpass ordning att jag har tid att sitta här lite. Dock inte att läsa ikapp, för ni har skrivit femtioelva sidor på bara ett par dagar och här sitter jag med ett trögt modem. I oktober blir det bredband i området, så tills dess lär jag få nöja mig med modemeländet, men bättre det än inget.

    Puff går själv nu! Igår "smög" jag på honom; han stod och lutade sig mot ett stöd och sen rätt som det var, när han hittat balansen, släppte han bara och knallade iväg; säkert 20 steg innan han föll och fick en bula i pannan. Men det var det garanterat värt, med tanke på det lyckliga leende han hade över hela ansiktet så länge han höll sig på benen.

    Piff mår sådär; igår mådde han riktigt dåligt och åt därefter, men idag har han varit piggare och även ätit bättre. Imorgon ska vi på återbesök på sjukhuset för att kolla vikten och diskutera fortsättningen. Nu har vi lärt oss att fästa sonden ordentligt, så den senaste hade han i tre hela dagar. Väldigt skönt att inte behöva sätta om den till varje mål.

    Muggles - usch; har du haft en blödning? Läskigt, men om jag fattat rätt har den upphört igen?

    Nenne - härligt att se ditt gula glada ansikte!

    PB - besiktningen gick bra, förmodar jag? Gratulerar isåfall.

    Snaily - taneländesmög! (Jag är inte lika bra på svordomar som Nenne och Muggles. ) Skickar en varm kram!

  • passionsblomman

    Hihi! Ja min sambos föräldrar hade MYCKET svårt att ta in att lillaxxxxxx inte skulle komma hem VARJE jul mera. Den julen vi åkte till min pappa 45 mil bort frågade de arton ggr "jamen då kommer ni över hit på juldagen då iallafall?"

    Eh, näää har vi åkt 45 mil lär vi nog stanna ett par dagar...

    Ytterligare jobbigt är ju då att mina föräldrar är skilda och bor i varsin landsände, så skulle det vara rättvist vore det var tredje jul det skulle vara fråga om.
    Nu är min pappa en av dem som faktiskt inte har så mkt emot att fira jälv och på sitt sätt, så vi har inte följt det där så noga precis. Men det är kluvet med jul, för å ena sidan kan jag känna att jamen nu är ju VI den där lilla kärnfamiljen och man KA fira jul bara mammapappa och barn också, det gjorde vi när jag var liten.

    MEN det är ju så roligt att se alla kusinerna leka och ha hur kul som helst och mycket trevligt med värsta julbordet med 15-20 pers runt och massor av sång.

    Så nu blir det hos oss och så får de komma allihop som vill.


    viktualia skrev 2009-08-13 21:26:36 följande:
    PB - jag vet... alla blir chockade.. men vi är svårartat hemmakära båda två.... och har båda familjer som firar jul i ganska liten skara vilket gör att om en person är någon annanstans så märks det väldigt.mjaa.... vi får nog fira hos mina föräldrar om det ska bli nåt gemensamt firande.. eller så får vi fundera över hur vi ska kunna synka oss med resp lillebror....njaaa jag vill HEM i jul... så är det... hihihihi...
  • viktualia

    I vår värld beror det på att vi råkar bo mittemellan våra föräldrar - 25 mil åt vardera hållet. Och jag vill hem till mina, inte för att det är så viktigt att umgås med mina päron som för att umgås med alla vänner som är utspridda över världen och som nästan bara kommer hem till jul. Så att jag klamrar mig fast vid jul i min barndomsstad har alltså mer med vännerna att göra än själv julfirandet...

    Tinga - spännande med rapport! Grattis till Puff och hoppas att Piff piggar på sig!!!

  • Izzie

    Muggles - Vad skönt att det inte blev värre! När får du reda på om du får göra UL då? SKa du göra KUB? I så fall är det snart dags för det va?

    Vickan - När jag läste "trollet" tänkte jag direkt på tanten som Livia såg och fattade inte riktigt vad du menade, men sen gick det upp ett ljus förstås Grattis till UL-et o bra siffror! Vad tyckte maken förresten?

    Tinga - Grattis till de definitiva stegen för Puff! Vad kul! Det är ju så häftigt att se hur glada de blir. En helt ny värld öppnar sig!
    Hoppas verkligen Piff piggar på sig med. Lille stackarn!

    Passionsblomman - Åh vad fint du skrev om din son. Jag fick en tår i ögat när jag läste vad han hade sagt. Det är väl valda ord att komma ihåg under hans tonår kanske

    Hmm, det var ju en massa mer att kommentera, men nu kommer jag inte ihåg nåt. MIn förkylning gör att hela skallen är seg som kola. Bäst att hoppa i säng. Ska med Matilda på sömn-EEG undersökning imorgon efter lunch. Kan ju bli spännande att försöka få henne att somna naturligt med en massa klisterlappar i huvudet på sjukhuset. Känns som ett riktigt Mission Impossible. Hon ska dessutom ha sovit mindre än vanligt så vi måste upp i ottan för att väcka henne och sen hålla henne vaken. Well, well. Fortsättning följer hur väl det hela gick. Hoppas att allt är ok bara och att undersökningen inte hittar några konstigheter.

    BS - Hört nåt nytt om kollegan och hennes son?

    Kram o gonatt

  • passionsblomman

    Ah, jag förstår... sällan är det så mycket folk ute i Östersund som på annandag jul då alla ska nostalgi-gå-ut.
    Fast min familj bor så långt utanför satn så det blir aldrig av för min del.

    Tinga: HÄRLIGT! Första egna promenaderna...de leendena är svårslagna!

    Vad skönt att sonden suttit kvar! Krya på sig lilla Piff!

    Flyttlass! guuu vad avis jag blir att ni kommit så långt. Jag är verkligen mitt i allt, med massor kvar att göra.

    Besiktningen gick bra och nu ska här säljas liten stuga.

  • viktualia

    Izzie - maken var också mycket fascinerad av att se lilla Trollet på skärmen... men både före och efter fick han ju ta hand om en lätt utmattad fru.... hata kräkningar!

    Ska som sagt på inskrivning hos BM imorgon och hoppas på att jag dels slipper spy imorgon och dels får bra hjälp.

  • passionsblomman

    Izzie: ja, alla sådana där unerbara kommentarer sparas i hjärtat och jag kan gråta bara jag hör honom inom mig. Tänk när han inte patade rent än och sa "ååå ja ääääääjtaj dej mamma!"
    Eller när han sovit över hos kusinerna och fått spela något häftigt spel med de, och jag sa mitt i hans berättariver:

    "ja du tänker allt mycket på spel du gubben."

    Han blev sittandes allvarligt funderande en stund och sa sedan:

    "jaa,det GÖR jag....
    ..men mest mamma, så tänker jag på dig!"



    Då var han fyra och ett halvt har jag för mig.

  • muggles
    snaily skrev 2009-08-13 19:05:21 följande:
    Nenne - skulle också önska att det var ett tidigt minus men nej. Tanten velar fortfarande i dörren och det känns precis som det brukar när hon står där och är sådär jobbigt obeslutsam. (Kliv in nån gång då!! Du släpper ju in kalluft! typ...)
    HAHA! Bra skrivet. Nenne-style...
  • snaily

    Tack Mugglan, tar det som en komplimang

    Hjälpte iaf att jag dansade tantdans igår och ropade högt på henne för inatt slog hon till, yippie!!!

    Summering: 32 dagars cykel med bara en dags spottings (tack prog och kanske även Pergo?), får anses som helt ok!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor