• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Vännerfan

    Usch, Muggles, jag skickar jättestora kramar här också! Hoppas verkligen att det inte är någon fara!!! Har nästan inte kunnat tänka på något annat ända sen jag såg ditt mess.

  • Vännerfan

    Gällande regnkläder har jag inga bra tips. Prinsen har Polarns skaljacka och behöver ingen annan då den är regntät. Sen kör vi galonisar (tycker inte det verkar skilja så mycket på olika märken) samt Didrikssons skalbyxor.

    Jag har också gått hos dagmamma (många olika och det har inte påverkat mig att byta så ofta) och liksom Telis har jag undrat hur det hade varit att få gå på dagis och fritids. Mest på senare år dock för när jag var liten pratade mamma ofta om dagis som något negativt där det var mycket bråk och bullrig miljö. Prinsens dagis hade jag älskat att vara på iaf, helt underbart. Jag är riktigt avis på honom som får vara i en sån härlig mijö hela dagarna.

  • Vännerfan

    Koko förresten, glömde kommentera att chefen kanske ser potential i mig. Han har en övertro på utbildningar och titlar enligt mig, så mycket är nog pga det skulle jag tro. Själv tycker jag att erfarenhet och personliga egenskaper är jätteviktiga också. Och jag skulle inte klara att ta en massa jobbiga beslut och sitta på trista möten med gubbar som ser en som lilla gumman och så tror jag att det skulle bli så ensamt att inte vara en i gänget.

  • Fru E

    Vickan-roligt att maken äntligen börjar intressera sig lite mer för beslut och tankar

  • BrudSommar2006

    Ingen Muggles än? Har hållit tummarna så att de är blå hela eftermiddag!

    Vickan, lycka till imorgon!

    Lapinette, nu har jag också sett alla fina bilder, ni verkar verkligen ha haft det bra! Har det blivit något telefonsamtal ringt än förresten?

  • viktualia

    EA&MJ skrev 2009-08-12 19:19:28 följande:


    Vickan-roligt att maken äntligen börjar intressera sig lite mer för beslut och tankar
    jaa verkligen!!!
  • passionsblomman

    Muggles, hur går det? Hur mår du? vad händer? *orolig*

    Jag har verkligen inte tid att hänga här för närvarande, men det här måste jag höra hur det går! *kram*

  • Fru E

    Vickan-kanske han förstår det mer när han ser lilla pyret på UL, en polett som trillar ner

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor