• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Muggles, oooooh, vad otäckt! Det är så svårt att säga hur mycket. Det började på förmiddagen och då räckte det inte med ett trosskydd, utan det var mer än så. Men det var aldrig mörkrött, utan klarrött (som hallonsaft :-s). Jag bytte binda en eller ett par gånger och framemot kvällen räckte det med trosskydd igen. Som mest var det inte så mycket som en kraftig mens utan mer som en "normal" mens, hur sjutton man nu ska tolka det. Jag hade aldrig ont.

    Nu minns jag inte exakt vad det var jag såg, men det är i någon speciell vecka som det händer något med moderkakan som gör att man kan få en liten blödning då. Hoppas att det bara är något sånt!!!

  • viktualia

    Ore - grattis till tårtan!

    Ego - känner mig rätt duktig efter att ha dammsugit hela huset.. egentligen är nästa projekt vindsröjning (dvs vårt förråd) men HUR kul är det?? Man hittar ju bara en massa gamla minnen som måste gås igenom... fniss och suck..

  • muggles

    Tack för besked tjejer. Är i v10. HAr inte kommit så mkt som för dig Telis men 3 rejäla skvättar och mer på papperet när jag gick på toa. Det är precis det jag är rädd för, att smärtan kommer ikväll. Ringde MVC och de kommer att ringa upp mig i morgon förm kl 11 Hade hoppats få en ul-tid till imorgon...

    Vi har hoppat av huset idag så ingen bra dag.

    Lunchade med Kängu och vi hade massor att prata om (amning, sovning mm). Vilken söt bebis, väldigt rena drag!!! (Jag tillhör inte dem som tycker att alla bebisar är söta...)

    Har apmkt att göra på jobbet också, kunderna ringer som tokiga, mejlen trillar in. Och kundmöte om en kvart och ett till imorgon förm. Vill helst bara gå hem och lägga mig under täcket...

  • Lapinette

    muggles - kramar från mig och maken!!! och tumhållning att det faktiskt inte är något farligt.

  • viktualia

    Mugglan - mina missfall var ju mycket tidigare så jag vet inte hur det funkar i v10. Glöm inte att du kan ringa sjukvårdsupplysningen om det blir värre och ev gynakuten!

    *kramar om hårt och länge*

  • Mrs  B

    Vickan
    På tisdagar lämnade jag barnen 7.30 och började jobba 8.54.
    Ingen sa något om mina tider.
    Körtid på 50-60 min men mycket krångligare med buss och tåg så det hade inte funkat för min del.
    Finns ju bra bilar att få tag i också....

    koko
    Max fixerade sig redan vid 7 månader så det var betydligt senare med Malte.

    BS
    Japp, penicillin gäller tyvärr fram till och med måndag.

  • Mrs  B

    Koko
    Jag letade som en galning efter regnställ till Max nu i sommar och tillslut fick det bli Maxi för jag hittade inget någon annan stans i rätt storlek och till rätt pris.
    Annars gillar jag Lindex-Bamse serie, bra kvalité dessutom.

  • Fru E

    Nej Mugglan inget blod ska det vara!!!!
    MEN man kan ju blöda även när man är gravid så det BEHÖVER inte vara något farligt men klart man blir orolig! Ring gynakuten och få en tid ikväll så du inte behöver vara orolig.
    KRAM!

  • Mrs  B

    Stor kram till dig Muggles!!!!!!
    Hoppas verkligen inte att det är mf!

  • _koko_

    muggles - Ååååh, håller tummarna stenhårt!! Hoppas att det lugnar ner sig på jobbet också, fast samtidigt är det kanske skönt att ha något annat att tänka på så tiden går? Varför hoppade ni av huset?

    Mrs B - Oj, det var tidigt! Jag undrar om den här lille killen tänker fixera sig alls, men bara inte vattnet går så är det ju lugnt. Hoppas magen stabiliserar sig. Är du nöjd med regnstället förresten?

    ore - Vilken trevlig överraskning, glömde skriva det förut, skicka hit en bit!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor