• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • _koko_

    (och att jag berättade vilka nyanser jag använder var ju inte för att jag tyckte att du skulle ta samma, utan för att du skulle få ett hum om hur just de nyanserna kan se ut )

  • Lapinette

    kokisen - jag stod med maken och tittade på proverna och tillslut enades vi om att just den bruna var närmast min egen hårfärg och det bidde bra. Lunch i nästa vecka låter bra. Jag kan måndag - onsdag.

  • Ore

    Japp, det var Kalle som hade sista-minuten panik som inspirationskälla!

    Lappis: Korthårig, klippte du mycket alltså? Fotobevis, tack

    koko: Härligt att moderkakan flyttat sig! Fixa till sig låter bra (påminner mig om att jag ska se till att få benen vaxade innan min personliga vaxare flyttar hem till sig igen efter sommarjobb). Apropå fix och klippningar hade jag en ambition att ansa tokbusken häromdagen, fasen vad det var svårt när man inte ser...

  • Ore

    Ego: Det stod en kartong med en tårta i på min stol när jag kom tillbaka på lunchen. (Tur att jag inte satte mig på den ) Luskade runt bland kontorsgrannarna, och fick klart för mig att en leverantör som jag gjorde en stor tjänst i morses var den "skyldiga". Nice

  • Lapinette

    Tårta ... mums!

    Ja, det åkte av en hel del lockar och så fram med rakapparaten för att få det snyggt i nacken.

  • Fru E

    Koko-jag hade nog köpt på Maxi eftersom de brukar ha rätt så bra kvalité istället för att lägga ut dyra pengar på något som slits ut eller växex ifrån snabbt

    Ore-en spegel är ett hett tips

  • muggles

    Lappis/Vickan: hur snabbt vet man om man har fått mf? Jag blöder och det kommer rött på papperet men har inte ont (än).
    Telis: hur mkt kom det för dig när du blödde?

  • Lapinette

    muggles - neej!!! hoppas att det inte är något för det behöver det faktiskt inte vara. Jag är tyvärr ingen mf-expert men den gången jag hade utomkveds så gjorde det rejält ont. Vilken vecka är du i?

  • viktualia

    Mugglan - båda gångerna har jag förstått det väldigt fort. Först kom blodet och sedan kom mensvärk x 100. Det handlade om några timmar. Senaste gången minns jag bäst. Såg blod när jag var på dass före lunch, jobbade färdigt och fick inte ont förrän jag var hemma på kvällen vid 19-snåret.

    hoppas VERKLIGEN att du slipper mf!! *kramar om lääääänge*

  • _koko_

    ore - Ja, den här gången är det betydligt svårare att se och komma åt de regionerna än med conny, trots att jag inte är större. Konstigt.

    lappis - Oj, då är det ju kort på riktigt!! Jag kan alla tre, måndag? Nån mer som vill?

    ea - Tack! Ska åka dit och klämma lite på dem.

    ......

    muggles - Hoppas det bara är en "normal" blödning!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor